Reklama:

Maryla Kubiena - rozhovor
před Mistrovstvím Evropy mužů, juniorů a masters 2012

Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Osobnosti


Češi před ME mužů, juniorů a masters:
Vít SahulaLudmila ŠircováMilan Šádek • Petr Havlík • Aleš ZelinkaBohumil Štěpánek
Boris OravaMaryla KubienaMilena Koudelková • Pavel Bartoníček • Ladislav ThunMilan Bodlák
nominaceodlet české výpravy

Info z ME mužů, juniorů a masters:
prezentaceden I. - tři medaile!den II.den III.
fotogaleriekompletní výsledky s body videa II.

Z ME očima naší reprezentace, rozhovory:
očima Borise Oravyočima Milana Šádka
M. BodlákL. ŠircováV. SahulaM. ŠádekB. Orava


K české výpravě, která se začátkem května vydá na evropský šampionát v Santa Susanně, se přidá i Maryla Kubiena, závodnice, která se se svými soupeřkami utká v kategorii bodyfitness masters.

Marylo, chystáte se letos na ME v kategorii bodyfitness. Kdy jste začala s přípravou na šampionát?

Bodyfitness masters - kategorie vytížená propracovanými krásnými těly zralých žen.

Bodyfitness je můj životní styl takže i příprava se od toho odvíjí. O účasti na ME jsem začala přemýšlet minulý rok v létě, po skončení mistrovských soutěží, kdy jsem na republice skončila v této kategorii druhá. Vytvořila jsem si tréninkový plán a makala. Není vůbec jednoduché být amatér. Nejsme profesionálové, ale ta konkurence je tak vysoká, že vlastně musíte makat jako profík a ještě se do toho zvládat živit, shánět sponzory, přizpůsobovat nejrůznějším vládním nařízením a do toho všeho se stále usmívat a být v pohodě. Pak přišel den D, nominace na ME. Informace o kvalifikaci do třídy A byla pro mě fakt událostí roku! Zároveň nastal jakýsi zmatek, co to vlastně dělám a co všechno musím dále zvládnout.

S jakou váhou jste začínala přípravu?

V bodyfitness váha závodníka nesmí být vyšší, než je jeho výška mínus sto. Je to moderní disciplína, něco mezi kulturistikou a fitness. Cílem je dosáhnout svalové symetrie, přičemž objem svalů je více méně bagatelizován, přílišná vyrýsovanost a velké svaly mohou naopak přinést body dolů. Moje tělesná váha se pohybuje plus mínus maximálně 5 kilo. Mimo sezónu je to do 60 kg, závodní forma 55 kg. U mě s tím vážením je to tak, že na váhu vlezu de facto jen tehdy, když holky ve fitku blázní a začnou šílet, že musí hubnout a v podstatě mě vyprovokují, abych se zvážila. Své tělo docela znám a cítím každý gram. Přibývání nebo ubývání na váze pro mně není až tak dramatické. Fígl spočívá v balancování siluety, což právě není jednoduché.

Připravovala jste se stejně jako na jiné závody, nebo jste v přípravě na ME udělala oproti dřívějšku nějaké změny?

V bodyfitness závodím čtvrtou sezónu a příprava je pokaždé jiná. Jak jde čas, trend vzhledu postavy se pořád upravuje, propracovává, vylepšuje. A vypracovat vaše tělo dle těchto měřítek je fakticky velká práce! A jaké změny jsem letos udělala? Oproti minulému roku jsem docela dramaticky přidala zátěž na horní část těla. Nohy a pozadí to je můj odvěký problém a mám pocit, že milión spalovaček nebude nikdy dost.

Jak vypadal váš trénink na začátku přípravy a jak se měnil a mění v souvislosti s blížícím se termínem ME?

Po MČR minulý rok jsem moc neodpočívala. Léto a podzim jsem strávila více méně denním kondičním tréninkem. Práce se závažím byla rozdělena na 2 - 3 tréninky týdně. Vysoké váhy, nízký počet opakování na horní část těla. Spodní část opačně - jsem somatický typ hruška a velmi jednoduše a rychle nabírám na objemu v nohách, k čemuž pak nesedí horní část těla. Teď posledních 12 týdnů intenzita tréninků samozřejmě stoupala, posilování a kardio upravuji podle vzhledu. Nyní čtvrtý týden pokračuji ve dvoufázovém tréninku. Dopoledne závaží a částečně kardio a večer další kardio. Určitě mi za pravdu dají všichni, co si to někdy zkusili, že tento proces je docela vysilující a časově velmi náročný. Denně po celý rok dělám 90 - 120minutový kardio trénink, a pokud to neudělám, mám v hlavě zafixováno, že jsem tlustá. Kromě činek u mě důležitou roli hrají sporty jako muay-thai, fitness kickboxing, box, cross training nebo jóga. Sečteno a podtrženo, udržuji takto nízký podkožní tuk, což se pak s blížícím termínem závodů náramně hodí.

Kdy jste začala s dietou a jakou formu diety jste zvolila?

Dieta - to je takové moderní slovo. Já bych ani neřekla, že nějakou formu diety mám. Já nejsem návštěvník sportovního areálu, pro kterého zdraví a sport začíná a končí u vchodu do budovy fitcentra. Bodyfitness a vůbec sport a zdraví je můj život. Pochybné nabídky denních menu v českých restauracích, grilovací párty u bečky piva či noční bary se opravdu nemají šanci vměstnat do mého života. Stravuji se zdravě a chutně a kaloricky vyváženě, rozděleno na 6-7 jídel denně, 3 hlavní a 3 - 4 svačinky. Docela pečlivě si propočítávám příjem bílkovin, sacharidů, tuků, vody, a to celoročně. Tyto složky konzumuji v následujícím množství na kilogram tělesné váhy: bílkoviny - 1,8 g, sacharidy - 3,5 g , tuky - 0,5 g a piju 3 l vody. V úzkém předsoutěžním čase se tento poměr mění na bílkoviny 2,5 - 3 g , sacharidy - 2,5- 1 g, tuky - 0,5 - 1 g a podle celkového vývoje je manipulace těmito složkami nevyhnutelná. Pak nastává týden superkompenzace, to je vždycky masakr. Významnou roli hraje samozřejmě suplementace, používám výrobky firmy MEX Nutrition.

Vzorový jídelníček vypadá asi takto:

Snídaně: 8 vajíček, 100 ml ovesných vloček, banán
Svačinka: MEX Matrix 10 / Whey Premium
Oběd: 150 g kuřecího, krůtího nebo darů moře, 100 g hnědé rýže, salát z listového špenátu
(čerstvá zelenina, co se vleze, je to základní zdroj antioxidantů)
Svačinka: MEX Matrix 10 / Whey Premium
Večeře: 100 g lososa se zeleninou
Svačinka: MEX Matrix 10

Jak jste zvládala trénink v dietě?

Myslím, že k nějakým podstatným změnám nedošlo. Samozřejmě snížením sacharidů síla klesne. Novodobě máme však spoustu výborných doplňkových produktů, které při zvýšení intenzity tréninku pomohou.

Jak jste spokojená se současnou formou a co se vám například podařilo zlepšit oproti předešlé závodní sezóně?

Spokojená? To bych chtěla jednou být! Pořád je na čem pracovat. Podaří se vám jedno, chcete další. Uděláte další a chcete vylepšit zase to původní. Neverending story…

Na čem byste ještě chtěla a potřebovala zapracovat?

Snažím se komunikovat se širokým zádovým svalem a lopatkami a promlouvám (někdy mile, někdy docela ošklivě) k mým nohám.

Jak zvládáte nervozitu před závody?

Mívám chuť na čokoládu, to je u mě znamení stresu. Snažím se stres eliminovat tím, že se pekelně soustředím na věci, na kterých opravdu záleží, a nezabývám se nepodstatnými. Závodění je pro mě koníček, dovednost, vášeň, umění. Pocit stát na pódiu s ostatními závodníky je nezapomenutelná zkušenost. Z miliónů lidí v republice patříte mezi ty, kteří nevzdali svou výzvu! Ach, jak jednoduché! Každé ocenění je krásné. Medaile nebo pohár je kus kovu. Však váš podíl, vzpomínky a prožitky jsou skutečností vašeho života, která je nesmazatelnou, tou opravdovou odměnou.

S jakými ambicemi pojedete na ME?

Samotná nominace na ME je pro fakt nesmírná záštita! Vůbec dostat se do reprezentace byl ještě před nedávnem jenom sen. Postavit se do lajny mezi nejúspěšnější figury Evropy… Je to můj první šampionát tohoto kalibru. Kategorie bodyfitness masters je opravdu prošpikovaná skvělými jmény a srovnávat jsem se s nimi mohla tak akorát podle YouTube záznamů. (smích) Zůstávám ambiciózní, avšak realistická.

Byl někdo, kdo vám byl v případě potřeb podporou a komu byste chtěla poděkovat?

Říkáte někdo. Ti „někdo“ jsou základem mého úspěchu.

Děkuji moc trenérům Mohamedovi Elsabanovi a Jirkovi Jedzokovi za veškeré poradenství, jsou to výteční radílkové. Masérce Aleksanrze Czubaj, bez které bych se už asi nehýbala. Tito lidé, bez nároku na odměnu, jsou tu vždy pro mě, což se v dnešním zkaženém světě opravdu počítá.

Nemalý input přidal na poslední chvíli Oleg Zhur. Jeho surové, nekompromisní poznámky ze srazu mi vrtají hlavou dennodenně. Ruinující! Podporující! Vzdělávající!

Obrovské díky mému sponzorovi, firmě MEX Nutrition! Celoročně mě podporují suplementací a bez jejich kontribuce bych se šampionátu mohla horko těžko zúčastnit.

Michael, přítel, ani se radši neptám, jak se vypořádává s mým nedostatkem času a předsoutěžními náladami. Rodina je mi velkou oporou.

Všichni mí fanouškové a všechny tváře z fitka - ani nevíte, v čem spočívá vaše síla!

Horlivé díky vám všem!


Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

30.04.21:40Lapacinka - Tento rozhovor mě doslova ohromil. Maryla je osobnost :)+1
27.04.21:36kidacekfull - Z toho článku srší neuvěřitelně moc životních zkušeností *..+1
27.04.15:16guruhonza - Sympatická žena! Z fotek toho nejde moc poznat ještě, ale ..+2
Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2020 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2020 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra