Reklama:

Michal Klečka - rozhovor a aktuální forma před Mozolani Classic 2015

Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Osobnosti


MOZOLANI CLASSIC 2015 - 25. 4. 2015, Bratislava
Češi před Mozolani Classic:
Zdeněk RazákDavid SkořepaMichal KlečkaPatrik Jablonski • František Huf • Jan Turek
Denis Štěrba • Martin LešenarMilan Obořil • Karolína Tlustá • Stanislava Kožmínová
Marcela Valkounová • Petra Tchuřová • Aneta Horváthová • Daniela Bečková
Info z Mozolani Classic:
prezentace fotogalerievýsledky a fotografie
 

Po loňské úspěšné sezóně se na pódia opět vrací Michal Klečka, který se na Mozolani Classic představí v kategorii kulturistiky do 85 kg. Tento soutěžní start pro něj bude především zkouškou formy před International Austrian Championship, kam pojede obhajovat svůj loňský titul.


Michale, v loňském roce jste měl, řekl bych, úspěšnou sezónu - z International Austrian Championship jste si odvážel zlato a z BFC Cupu stříbro. Jakých soutěží se plánujete zúčastnit tentokrát a jaké jsou vaše ambice? Jak jste spokojený s formou?

V první řadě zdravím všechny fandy posilování a kulturistiky, hlavně pak čtenáře Ronnie.cz. Ano, loňská sezóna se celkem vydařila, na rakouském šampionátu jsem si nedělal moc velké naděje a ono to vyšlo. Ještě jsem stahoval váhu posledních pár hodin, prakticky ráno cestou z Plzně do Vídně na závody, abych se vešel do kategorie klasické kulturistiky. Při mé výšce 181 cm jsem se musel dostat pod 89 kg, což se mi nakonec, dokonce o pouhou desetinu kilogramu, povedlo. Hlavní přípravu jsem směřoval až na Mozolani Classic, kde jsem ale během kompenzačky ztratil několik kilo na váze a na formě to bylo znát. Svaly byly sice vyrýsované ale příliš "vycuclé" a bez potřebných objemů. Na letošní závody na Slovensko jsem se ani nejprve nepřipravoval, ale v posledních týdnech jsem nad startem začal uvažovat. Spíše to beru jako test před závody v Rakousku 2. května. Superkompenzaci v přípravě teď trošku změním a doufám, že forma hlavně na International Austrian Championship bude špičková a podaří se mi titul z loňského roku obhájit. S formou spokojený spíše nejsem, člověk k sobě musí být stále kritický a hledat chyby, které je pak důležité odstraňovat, aby se člověk zlepšil. Pokud se tak neděje, tak se forma nemůže dále zlepšovat. Momentálně vážím cca 97 kg, přibral jsem cca 5 kg od loňských závodů, tak uvidíme, jak to na pódiu bude vypadat.

Prozraďte něco o vaší přípravě, o tréninku a dietě.

Příprava se od loňského roku moc nezměnila. To, co mi vycházelo vloni, praktikuji až na pár drobností i letos. Dietu držím cca od začátku února, což není tak dlouho, ale mám vyzkoušeno že za 10 - 12 týdnů diety to prostě vypálím. Je to asi také tím, že celou přípravu držím sacharidy velmi nízko. Jedu systém 3+1, první den prsa a ramena, další den záda a ruce a třetí den nohy. Břicho jezdím tak nějak pořád, akorát ne v den nohou. Zvykl jsem si ho cvičit cca 10 - 15 minut před zahájením hlavních partií, jedu ho tedy na začátku tréninku, protože vím, že na konci bych ho ošidil. Jsem takto zvyklý po celý rok. Sacharidy jedu v tréninkové dny pouze cca 300 g brambor, což vychází na 50 g sacharidů na den. V den volna tam hodím na tři porce jeden pytlík rýže. Bílkoviny držím celkem hodně vysoko, dávám ráno 6 - 7 vajec a poté cca 700 - 750 g vařeného kuřecího masa, váženo po uvaření. Nevážím maso v syrovém stavu, jen odhadem, abych věděl, kolik si ho dám zhruba vařit. Prakticky až do kompenzačky si dopřávám před spaním nízkotučný tvaroh a během dne 2x 2 odměrky proteinu. Z dalších doplňků dávám celkem vysoké dávky BCAA, glutaminu a také před tréninkem arginin s citrulinem a dva Hellgely.

Kromě kulturistiky se věnujete také soutěžím v mrtvém tahu a v minulém roce jste se zúčastnil i soutěže ve zdvihu bavorského kamene. Jak se vám daří skloubit kulturistickou a silovou přípravu?

Kromě kulturistiky se věnuji i silovému trojboji. Jezdím v létě na pohárovky v mrtvolách, protože mě to prostě baví. Udělat si super výlet a ještě si něco zazvedat. Loni jsem se stal již potřetí vicemistrem ČR ve zvedání kamene, které se každoročně pořádá v červenci na Babyloně u Domažlic. Po jarních závodech a dietě, kdy si člověk dopřeje více sacharidů, se připravuji na silové závody. Nemyslím si, že nějak zásadně měním systém tréninků. Akorát již nejedu 3+1, ale tak nějak jedu to, co ten den chci, ale tak, abych danou partii procvičil alespoň 2x týdně jako v přípravě na kulturistické závody. Cviky, které cvičím, jsou prakticky totožné celý rok, ať jsem v přípravě, nebo ne. I v dietě se snažím jet stále těžké váhy a jde to.

Je někdo, komu byste chtěl poděkovat, kdo vás podporoval v přípravě?

Určitě bych rád poděkoval všem, kdo mě podporují a drží mi palce. Hlavně přítelkyni a dále kamarádům z fitness centra Alice v Plzni. Svého trenéra nemám, celou svoji přípravu si vytvářím již druhým rokem naprosto sám. Až v kompenzačce to lehce konzultuju podle toho, jak to vypadá.

Michale, děkuji za rozhovor a přeji úspěšnou cestu za obhajobou loňských úspěchů v letošní soutěžní sezóně!


Michal Klečka v přípravě na Mozolani Classic 2015



Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:
Víte, že...
...poslední objednávka v obchodě
Ronnie.cz byla před 25 sekundami?



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2019 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2019 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra