Reklama:

Závodnice v bikiny fitness (III.) - rozhovory před MS juniorů 2020

3.275 zhlédnutí
Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Osobnosti


MS JUNIORŮ 2020 - 23. - 26. 10. 2020, Rumunsko
Češi před MS juniorů:
nominace
David MakulaAnna ZdražilováAdéla UhrováTereza ZendulkováKamila BruknarováLucie HajduchováKateřina KuželkováSabina HorákováPetra Zvoníčková (video) • Julie Svitáková • Kristýna Berná Gabriela HejnáJasmína Voldánová
Info z MS juniorů:
z místa děnífotogaleriekompletní výsledky s body - 3 medaile!
Rozhovory s medailisty, očima:

Závodnice v bikiny fitness (I.) - rozhovory před MS juniorů 2020
Závodnice v bikiny fitness (II.) - rozhovory před MS juniorů 2020
Na juniorské mistrovství světa, které se koná ve dnech 23. - 26. října v rumunské Kluži, se chystá 13 závodníků z České republiky. Jak je naším zvykem, snažíme se Vám naše reprezentanty na mezinárodních kláních ještě před soutěží představit. V rozhovorech jste se už mohli seznámit se závodníkem ve physique Davidem Makulou, fitnesskou Jasmínou Voldánovou, po jejím úspěchu na mistrovství Evropy také s bodyfitnesskou Gabrielou Hejnou a prostřednictvím tréninkového videa s bikiny fitnesskou Petrou Zvoníčkovou.

Bikiny fitness je v rámci české výpravy na juniorské MS jednoznačně nejdominantnější kategorií a s mladými "bikinami" jsme Vám přinesli v posledních dnech již dva díly rozhovorů - přehled všech deseti bikiny fitnessek najdete i s odkazy na jejich rozhovory níže. V tomto posledním, třetím díle Vám představíme Sabinu Horákovou a Kristýnu Bernou. Sabina se dokázala hned ve své první závodní sezóně probojovat až k titulu juniorské mistryně republiky a mezi ženami jí na vítězku chyběly pouhé dva body. Jak se jí asi bude dařit na první velké mezinárodní soutěži? Kristýna závodí v bikiny fitness již čtvrtým rokem a postupně si vybírá větší a významnější pódia. Je ověnčena mnoha medailemi z domácích pohárových i mistrovských soutěží a na mistrovství světa bude mezi juniorkami závodit podruhé. Julii Svitákovou se nám tentokrát s rozhovorem "dohnat" nepodařilo, můžete si ji ale připomenout v rozhovoru z loňska. Na MS se jí loni povedlo v její výškové kategorii získat skvělou bronzovou medaili.

jménokategorie
Anna Zdražilová bikiny fitness juniorek do 160 cm
Adéla Uhrová bikiny fitness juniorek do 160 cm
Tereza Zendulková bikiny fitness juniorek do 160 cm
Kamila Bruknarová bikiny fitness juniorek do 166 cm
Lucie Hajduchová bikiny fitness juniorek do 166 cm
Kateřina Kuželková bikiny fitness juniorek do 166 cm
Sabina Horáková bikiny fitness juniorek do 166 cm
Kristýna Berná bikiny fitness juniorek nad 166 cm
Petra Zvoníčková bikiny fitness juniorek nad 166 cm
Julie Svitáková bikiny fitness juniorek nad 166 cm

Sabina Horáková

Vybrané úspěchy:

Mistrovství ČR dorostu a juniorů 2020 - 1. místo v bikiny fitness juniorek do 165 cm
Mistrovství ČR mužů, žen, párů a masters 2020 - 2. místo v bikiny fitness do 165 cm
Partner Cup 2020 - 8. místo v bikiny fitness do 165 cm

Sabino, Vy jste letos vstoupila do své první závodní sezóny. Co tomu ale předcházelo? Jak dlouho už cvičíte a co Vás kdysi poprvé do posilovny přivedlo? Byla to rovnou touha závodit?

V mých začátcích mě popravdě ani nenapadlo, že bych někdy ve fitness závodila. Odmalička jsem sportovala, ale nikdy mi nic nevydrželo dlouho. Se cvičením jsem začínala, když mi bylo šestnáct poté, co mě do posilovny přivedl můj tehdejší přítel, který mě učil, co cvičit, jak cvičit a všechno okolo fitness. Teď už to jsou 4 roky, co cvičím, a vždycky jsem to dělala sama pro sebe. Ani ne proto, že bych měla nějaký problém s postavou, ale protože mě to prostě bavilo. O soutěžení v bikinách jsem začala přemýšlet teprve minulý rok, kdy jsem sledovala na Instagramu holky, co závodí, četla a zjišťovala si, co všechno ta celá příprava na závody obnáší, co mi to přinese a naopak vezme, a i když jsem prvně nevěděla, jestli to vůbec zvládnu, tak mě strašně lákalo to zkusit. Začali jsme se s trenérem připravovat na jarní sezónu 2020, ale tu potom kvůli koronaviru zrušili, tak jsem nakonec nastoupila až tento podzim rovnou na mistrovství České republiky, kde jsem se umístila hned na 2. místě v ženách a o týden později na 1. místě v juniorkách.

Jak velký rozdíl z hlediska úrovně závodnic mezi juniorskou a dospělou kategorií je a jaké rezervy Vám start mezi ženami ukázal? Jaké silné stránky naopak vynikly?

Kdybych měla porovnat kategorii žen a juniorek z konkurenčního hlediska, tak jsem cítila trochu větší konkurenci v ženách. V juniorkách je ale taky velká a taky jsou tam fakt skvěle připravené holky, takže jsem až tak výrazný rozdíl neviděla. Navíc mezi ženami bylo i dost juniorek, takže to ve výsledku bylo podobné. Jako svou slabinu vidím určitě ramena, na kterých chci ještě zapracovat, a myslím, že je potřeba i víc stáhnout nohy, které mohou působit trochu mohutněji, co se týče stehen. S čím jsem zase naopak spokojená, jsou záda a celkově zadní póza, u které si myslím, že je u mě tou silnější stránkou, a přijdu si v ní asi nejjistější.

V hodnocení bikiny fitness je přirozenost pódiové prezentace velmi důležitá. Jak snadné, či naopak náročné právě tohle pro Vás je? Máte pro "promenádu" přirozený talent? A kolik času věnujete tomu, aby v tomto ohledu všechno vypadalo tak, jak má? Pomáhá Vám se zdokonalováním prezentace někdo?

Sama o sobě si asi nemyslím, že bych měla pro promenádu nějak přirozený talent, ale při každém zkoušení a pak i na samotné soutěži si to užívám a cítím, že mi to sedí. S pózováním mi pomáhá můj trenér a sama si to pak ladím po každém tréninku ve fitku nebo i jen tak doma před zrcadlem. Na začátku to nebylo úplně lehké, ale je to jenom o tom to trénovat. Čím častěji pózuju, tím jistější si v tom jsem. A že to já teď dělám dost často. (smích)

O suplementaci kulturistů je toho u nás k nalezení mnoho, jaký postoj máte k doplňkům stravy Vy jako bikiny fitnesska a na jaké suplementy nedáte dopustit, pokud nějaké používáte?

Já osobně doplňky stravy zařazuju, konkrétně v přípravě je to protein, BCAA, glutamin, spalovač a vitamíny. Jestli je z toho ale něco, na co nedám dopustit, tak je to určitě protein. Pokud nepočítám poslední týdny před soutěží, kdy ho vyřadím, tak už si asi ani neumím moc představit, že bych si po tréninku nedala protein, je to pro mě už taková klasika.

Jak letošní omezení spojená s koronavirem ovlivnila Vaše soutěžní plány a přípravu? Mohla jste celou dobu plnohodnotně trénovat? A jak je to teď před MS, když byly veřejné posilovny znovu uzavřeny?

Když ta omezení začala a všechno se postupně zavíralo a rušilo, včetně našich závodů, tak mě to ovlivnilo hodně, protože jsem musela svou přípravu na jaro ukončit, nebo aspoň pozastavit a nějak to zkusit udržet. Zbývaly mi asi 3 týdny do soutěže, takže mě to dost mrzelo, protože jsem se těšila na celý ten závěr a výsledek toho, o co jsem se tu dobu snažila. Dopadlo to, jak to dopadlo, a já si řekla, že na podzim aspoň můžu tu svou formu lépe doladit a připravit, aby to bylo zase o něco lepší. Během celé té situace, než se znovu otevřela fitka, jsem dál cvičila doma, abych to aspoň trochu udržovala a pak mohla jet zase na 100 %. Teď momentálně před MS chodím cvičit k bráchovi do takového malého domácího "fitka", kde se vše snažím odjet, jak jen to jde, a připravit se i v takových podmínkách. Ale není to pro mě úplně ono, tak je možné, že se to na výsledku může trochu podepsat, nicméně i tak se už moc těším, jedu si to tam užít a snad to celé proběhne bez větších komplikací.

Chtěla byste někomu poděkovat za pomoc a podporu ve Vaší přípravě, vzkázat něco našim čtenářům nebo je pozvat na své sociální sítě?

Určitě bych chtěla hrozně poděkovat všem, kteří mě během přípravy podporovali, a ještě pořád podporují. Obrovské poděkování patří mému úžasnému a trpělivému trenérovi Lubošovi Koumalovi, který mě skvěle vede a připravuje na každou soutěž a bez kterého bych to tak dobře nezvládla. Stejně tak děkuju i Marti Hamáčkové, která se mi na závodech plně věnuje a se vším mi ochotně pomáhá. Moc si toho všeho vážím, celkově ta příprava není lehká a vím, že ani se mnou to není lehké. A tak moc děkuju i rodině, která je mi během toho velkou oporou. Magazínu Ronnie.cz moc děkuju za rozhovor.

Zpět na přehled


Kristýna Berná

Vybrané úspěchy:

GP PEPA Opava 2019 - 2. místo v bikiny fitness nad 169 cm
Mistrovství Čech dorostu a juniorů 2019 - 2. místo v bikiny fitness juniorek nad 168 cm
Mistrovství Čech dorostu a juniorů 2018 - 2. místo v bikiny fitness juniorek nad 164 cm
BFC Cup 2018 - 2. místo v bikiny fitness nad 170 cm

Kristýno, jste už poměrně zkušenou závodnicí, ale pokud jsem pátral dobře, v rozhovoru Vás máme na Ronnie.cz poprvé. Můžete se našim čtenářům krátce představit a prozradit, co Vás přivedlo ke cvičení a později pak i na soutěžní pódia?

Zdravím všechny čtenáře Ronnie.cz, jmenuji se Kristýna Berná a je mi 23 let. Již čtvrtým rokem závodím v kategorii bikiny fitness. Co mě přivedlo ke cvičení? Odmalička jsem vždycky sportovala. Na základní škole jsem se aktivně věnovala modernímu tanci a aerobiku, několikrát jsem školu reprezentovala v házené, fotbalu a atletice. Na střední škole jsme součástí výuky tělocviku měli i hodiny ve školní posilovně. Tu jsem ve třetím ročníku začala navštěvovat i po vyučování a po půl roce si koupila permanentku do fitka.

Shodou okolností zde trénovala slečna, která závodila na mezinárodní úrovni v kategorii bikiny fitness, a byla jsem z její postavy naprosto unešená. V tu dobu vznikla v mé hlavě celá vize vyzkoušet něco nového, vyzkoušet si soutěžní pódia v kategorii bikiny fitness a oslovila jsem v květnu 2017 Honzu Turka.

Jak Vaše spolupráce s profesionálním kulturistou Honzou Turkem coby trenérem vypadá?

Pod vedením Honzíka jsem od května 2017, kdy jsem ho poprvé zaznamenala na Instagramu Evy Havelkové, které pomáhal se závěrem přípravy na Diamond Cup Ostrava. Oslovila jsem ho tedy s plánem, že bych se pod jeho vedením chtěla nachystat na jaro 2018, nakonec ale rozhodl, že se účastním už podzimních kondičních závodů 2017.

Spolupráce s Honzou je skvělá a rozhodně bych neměnila. Je to trenér, který tu pro mě je 365 dní v roce. Oba trénujeme v Olympia Fitness Hostivař, což nám celou spolupráci usnadňuje, a má mě vlastně permanentně pod dozorem. Minimálně jednou týdně mám vždy trénink pod jeho vedením, kde si řekneme i další kroky ohledně jídla, tréninku a formy.

Z Vašeho Instagramu je patrné, že se nebojíte ani tvrdých tréninků a těžších vah a zdá se, že nemáte problém ani s nabíráním svalové hmoty. Plánujete i do budoucna závodit výhradně v "bikinách", nebo by mohlo být ve hře například i o něco osvalenější wellness fitness? Jak se Vám tato kategorie líbí?

Tvrdé tréninky a těžké váhy mi naprosto vyhovují. Na tréninku ze sebe potřebuji dostat maximum a dostat se za hranice svých možností. I to byl jeden z důvodů, proč jsem si Honzu jako trenéra vybrala. A naprosto jsme si v tomhle sedli. Asi bych o sobě netvrdila, že jsem typem co snadno nabírá svalovou hmotu. Při mé výšce 178 cm na sebe musím naplácat opravdu hodně svalové hmoty, což vyžaduje i čas, a proto moje budoucí plány stále směřují do kategorie bikiny fitness. Wellness fitness je pro mě osobně nádherná a obdivuhodná kategorie. Většině lidí se nelíbí kvůli viditelnému svalovému rozvoji, ale mně to přijde nádherné. Určitě bych se přechodu do wellness nebránila, ale stojím nohama pevně na zemi a do této kategorie mi ještě chybí opravdu spousta svalové hmoty. Takže uvidíme, co nám přinese čas.

Naposledy jste startovala na pražském Diamond Cupu, kde se Vám výsledkově tolik nedařilo. Jak tuto soutěž a svoje vystoupení hodnotíte Vy sama a vyplynul z ní pro Vás do MS nějaký hlavní úkol? Jsou necelé tři týdny dost dlouhá doba na to, aby se projevily na výsledné formě?

Co se týká mého startu na Diamond Cupu, byl to nešťastný tah. Beru to jako velmi dobré ponaučení do budoucna, že měnit plány na poslední chvíli se občas nevyplácí. Výsledek z Diamond Cupu je pro mě ale hnacím motorem přijít teď lepší. Hlavní úkol pro MS je asi všem jasný. Na stagi předvést drobnější a staženější formu, která je letos rozhodčími více preferována. Tři týdny se mohou zdát jako krátká doba v běžném životě, v závodní přípravě mohou ale s formou udělat opravdu dost. Proto jsme hned po Diamondu s Honzou vše prokonzultovali a poupravili, za což mu i teď zpětně znovu moc děkuji, jelikož v té době už sám cestoval do Španělska na své závody, kde se stal oficiálně IFBB Pro. Takže si myslím a doufám v to, že forma na MS už bude zase někde jinde a lepší.

Jak letošní pandemie ovlivnila Vaše soutěžní plány a tréninky? Našla jste si i teď před MS, když se znovu zavřely posilovny, způsob, jak plnohodnotně cvičit? Přinesly Vám letošní omezení jen komplikace, nebo by se našlo i něco pozitivního?

Kdybych měla začít u tréninků, tak ty naštěstí pandemie nijak neovlivnila. Během první vlny COVID-19 jsem mohla pokračovat v tréninku u týmového kolegy Kristiána ve sklepě. Dietu jsem potom začínala už v době, kdy byly posilovny opět otevřené. Teď po opětovném uzavření posiloven mám naštěstí stále možnost plnohodnotně trénovat opět ve sklepě nebo u Honzy v jeho Turek Gymu. Pandemie pro mě ovlivnila vlastně jenom některé termíny závodů, které mi byly odsunuty na pozdější podzim. Zatím mi žádné plánované závody nezrušili. Rizikovým faktorem celé přípravy je určitě teď v závěru před závody vývoj celé pandemie, kdy člověk neví doslova dne ani hodiny, jaká nová opatření zavede naše vláda či okolní státy a nepřeruší vám tak plánované závody. S tím jsem ale do přípravy šla, že to prostě nemusí letos vyjít vše podle plánu. A pozitivní věc na pandemii? Pro mě osobně teď před MS větší izolovanost od lidí, kdy se mohu více soustředit na sebe a na to, abych se předvedla v neporovnatelně lepší formě než na Diamondu v Praze.

Chtěla byste někomu poděkovat za pomoc nebo podporu ve Vaší přípravě, vzkázat něco našim čtenářům nebo je pozvat na své sociální sítě?

Určitě jedno VELKÉ DÍKY vždy na prvním místě bude patřit Honzovi za to, že mohu být už 4,5 roku součástí našeho TurekTeamu. Stejně velké díky patří i jeho snoubence Monče a nově i malému Honzíkovi. Jsou pro mě součást rodiny. Ráda bych poděkovala samozřejmě i svojí rodině. A dále členům TurekTeamu Nikol a Kristiánovi, kteří mi většinu času dělali sparing partnery při tréninku a psychickou oporu. Určitě budu moc ráda, pokud mě čtenáři Ronnie.cz budou sledovat i na mém Instagramu. A přeju jim pevné nervy a zdraví v této nelehké situaci. Držte se a brzy se uvidíme zase v posilovně.

Zpět na přehled



Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2020 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2020 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra