Reklama:

Alena Burešová
- rozhovor a aktuální forma před MS žen a fitness mužů 2013

Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Osobnosti


MS ŽEN A FITNESS MUŽŮ 2013 - 13. - 16. 9. 2013, Ukrajina
Češi před MS žen a fitness mužů:
Marie MikšováMaria PomerantsevaAlena BurešováRadka PráškováMargita Zámolová
Blanka LovasováKateřina KyptováLadislav NovýMartin Mester
sraznominacestartovkyodlet české výpravy
Info z MS žen a fitness mužů:
z místaprezentacesemifinálevýsledky - stříbro!
kompletní výsledky s body
Z MS očima naší reprezentace, rozhovory:
Martin Mester

První vstup na soutěžní pódia čeká na MS žen a fitness mužů Alenu Burešovou, která tak bude reprezentovat Českou republiku v kategorii bikiny fitness do 168 cm. S Alenou Burešovou jsem se potkala v BBC na Želivského, kde pracuje také jako osobní trenérka. Na první pohled působí klidně, vyrovnaně a skromně, ale jak sama říká, nějakou tu dávku exhibicionismu v sobě zajisté má. Posilovna se stala jejím druhým domovem a do přípravy vložila maximum, co mohla. I přes všechny peripetie, které ji během její přípravy potkaly, se jí podařilo dojít až k závěrečným dnům předsoutěžní přípravy. "Soutěžení chápu už jen jako nějakou tečku, třešinku na dortu. Jdete na pódium a prezentujete kus práce, kterou jste na sobě za určité období vykonali," říká v rozhovoru. Stejně jako ostatní závodníci a závodnice má před sebou ještě týden k doladění formy, takže i jí držme palce, ať se vše podaří podle jejích představ a přání.

Vaše jméno mi bylo až doby, než jsem Vás mohla vídat na reprezentačních srazech, naprosto neznámé. Znamená to tedy, že na soutěžní prkna mistrovských soutěží vstupujete prvně?

Přesně tak. A děkuju za tu možnost jet rovnou na MS - velmi si toho vážím.

Jak jste si vlastně našla cestu k činkám, kdo Vás k nim přivedl?

Myslím, že jsem si kdysi přečetla někde v časopise nebo na internetu, že nejlepší cesta, jak docílit pevné a vytvarované postavy, je pravidelně posilovat. Založila jsem si členství, najala osobního trenéra a začala. A už nepřestala. :) Posilování mě bavilo čím dál víc a víc. Sama jsem si četla nejrůznější články a knížky, získávala víc informací, absolvovala nejrůznější kurzy. A nakonec opustila svou práci v poradenství v nadnárodní společnosti, abych se věnovala tomu, co mám doopravdy ráda a co mě baví, a začala pracovat jako osobní trenérka a výživová poradkyně.

Na Ukrajině na MS žen a fitness mužů Vás uvidíme startovat v kategorii bikini - čím vás tato kategorie oslovila?

Líbí se mi nejvíce a cítím se v ní nejlépe. Pro všechno, co v sobě zahrnuje.

Kvůli MS jsem musela s tukem víc dolů, normálně jsem plnější, křivkovitější. Hned po světových závodech půjdu opět na chvíli do objemu. Pro další podzimní soutěže a celkovou regeneraci organismu to bude žádoucí. Na nadcházející soutěžní sezónu chci na sobě vykonat ještě velký kus práce a na to budu potřebovat hodně sil.

Je příprava na bikini snazší než na bodyfitness, nebo je její náročnost téměř totožná? Je zde také kladen důraz na závěrečné odvodnění a superkompenzaci?

Bohužel nemůžu úplně posoudit, protože jsem se sama na závody v kategorii bodyfitness nikdy nepřipravovala.

Pokud jde o kategorii bikini - tady myslím, že záleží určitě, na jaký závod se člověk chystá (česká pódia mají úplně jiné nároky a parametry než světová), a také záleží na každém závodníkovi, kolik úsilí a energie do přípravy dá.

Moje tréninky rozhodně žádná procházka růžovým sadem nejsou, ale já to mám ráda.

Pokud jde o odvodnění a superkompenzaci, tak to je u bikin všeobecně mnohem mírnější než u bodyfitness. Každá bikina to má ale jiné. Jaký bude závěr přípravy v mém případě, uvidíme podle aktuálního stavu formy.

Tréninky, dieta, zařizování plavek, barvy a organizace zabere spoustu času a energie, kterých už člověk beztak má pomálu. Jak tohle všechno stíháte spolu se zaměstnáním a co je pro vás v letošní přípravě na závody nejnáročnější?

Nejde tak ani o čas - když se chce a je na to síla, zvládne se opravdu hodně a já jsem přes rok velmi akční a energický člověk. Na dietě, zvlášť v jejím závěru, jsem byla už ale často se silami opravdu u konce a byla jsem ráda, že si můžu někde lehnout. Pak toho stihnete samozřejmě mnohem méně.

Konzultujete s někým svoji formu, průběh přípravy, nebo jedete, jak se říká, na vlastní pěst? Co je potřeba ještě "doladit"?

Žádného stálého člověka, který by při mně stál po celou dobu přípravy, jsem bohužel neměla. A protože se jednalo o moji první přípravu, byla to o to větší výzva dotáhnout ji až do konce.

Měla jsem možnost některé aspekty přípravy konzultovat s trenérskými kolegy a dobrými kulturisty a v závěru přípravy se státními trenéry. Všem tímto moc děkuju - především Zdence Razýmové a Janě Stöckelové.

Jak často nyní trénujete a jak vypadají vaše tréninky?

Můj současný tréninkový plán tvoří posilovací trénink na jednotlivé svalové partie ráno nebo dopoledne, večer pak dávám hodinu kardia - 20 minut na stepperu a páse v kombinaci se základními cviky na nohy a zadek, jako jsou dřepy, výpady, zakopávání, zanožování atd., s vlastní vahou. Když cvičím ráno nohy, večer už kardio nedávám kvůli regeneraci. Každý pátý den mám volno.

Máte nějakou speciální "vychytávku" do diety? Něco, co si ráda vaříte a co vám zpestřuje tu vcelku omezenou škálu potravin, které člověk v dietě může jíst?

I když byla dieta oproti mému předchozímu jídelníčku opravdu velká změna, zas taková hrůza to určitě nebyla. :)

Snažila jsem se volit potraviny, které jsou dobré už samy o sobě, dochucovala jsem různým kořením - nejčastěji čerstvými nebo sušenými bylinkami.

Třeba kuřecí maso miluju s čerstvě namletým černým pepřem, tresku jsem si zapekla v troubě v alobalu a ochutila čerstvými bylinkami, lososa nebo tuňáka mám ráda tak, jak jsou.

Na snídani jsem si ráda dělala ovesné sušenky (směs ovesných vloček, ovoce, co zrovna přišlo k chuti, a bílků, často jsem přidávala skořici, stévii, kakao nebo perníkové koření). Nebo rýži smíchanou s ovocem (jablko, jahody, borůvky apod.) a mandlemi.

Působíte na mě velice přirozeně, skromně a sympaticky… Přesto ale člověk, který se rozhodne pro tento sport, musí v sobě mít určitou dávku exhibicionismu, platí to i pro vás?

Trochu ho ve mně musí být, když už jsem se rozhodla objevovat se na pódiích a mj. vystrkovat na rozhodčí zadek. Ne, teď vážně...

Já nejsem člověk, co se musí zviditelňovat za každou cenu. Víte, já mám hlavně ráda ten sport - tu dřinu, co za tím je. Na své tréninky chodím bez make-upu a po jejich skončení často už ani nechodím. :) Soutěžení chápu už jen jako nějakou tečku, třešinku na dortu. Jdete na pódium a prezentujete kus práce, kterou jste na sobě za určité období vykonali.

Nejde mi o jeden závod - obléct si krásné plavky, udělat fotky, objevit se někde tu a tam v médiích a ty pikostřípky slávy sesbírat dohromady a snažit se vytvořit dojem úspěchu.

Všechno chápu jako určitou cestu, jeden povedený závod z vás neudělá dobrého sportovce. Nejvíc si vážím kulturistů, kteří po několika vyhraných velkých závodech na sobě dokážou opět zapracovat a objevit se na dalším, v ještě lepší formě. To bývají většinou velmi pohodoví a skromní lidé, kteří si na nic nehrajou.

Myslím, že pokud někdo závodí jen kvůli tomu pódiu, touze po slávě, není to asi úplně to pravé. Ani celá řada vyhraných mistrovských soutěží z vás neudělá hodnotnějšího a šťastnějšího člověka.

Člověk dává do přípravy maximum, motivuje se cílem, kterého chce dosáhnout, máte také nějaký svůj cíl, své přání na výsledek, který vás žene dopředu a dává vám motivaci v letošní přípravě vytrvat? S jakými ambicemi budete odjíždět na MS?

Cíle mám v hlavě poměrně dobře srovnány. Moje budoucnost je viděna na prknech venku a tímto směrem se chci vydat ve své soutěžní kariéře. Na Ukrajině budu mít výbornou příležitost nabýt potřebné zkušenosti, které budu moct zúročit ve své další přípravě a účasti na nadcházejících soutěžích. V následujícím období mě čeká tvrdá práce na vylepšení formy, mám určitou představu a na Ukrajině si ji chci potvrdit. Budu mít možnost porovnat se s ostatními naživo, poslechnout si zpětnou vazbu od rozhodčích.

Pokud jde o umístění - nikdy nevíte, s kým budete soupeřit a co se bude líbit porotcům. Ráda bych odprezentovala svoji formu tak, abych porotce příjemně zaujala, líbila jsem se jim. A budu spokojená, podaří-li se mi projít eliminacemi a probojovat se do semifinále.


Alena Burešová - aktuální forma před MS žen a fitness mužů 2013 (2. 9. 2013)



Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Supertelo.cz, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 03222543 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2022 Supertelo.cz, s. r. o. • Copyright © 2001-2022 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie