Reklama:

Proč Vám obvykle novoroční předsevzetí nevyjdou?

Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Motivace

Máme tu nový rok a s ním opět přichází spousta předsevzetí, plánů a změn. Také chcete učinit velký krok a změnit své dosavadní návyky? Nový rok znamená šanci otočit list a začít dělat věci jinak. A je vůbec dobré dávat si předsevzetí? Uděláte letos změnu, nebo to vzdáte hned ze začátku a ve finále "skutek utek"?

Máte vše ve svých rukou

Novoroční předsevzetí jsou ideálním způsobem, jak začít něco nového. Něco, do čeho se nám moc nechce a co většinou vyžaduje dřinu, omezování a vystoupení z naší komfortní zóny. Předsevzetí jsou psychickou pomůckou v tom, že si můžeme užívat mezi Vánocemi (a i předtím) s myšlenkou že "od ledna začnu". Navíc všude čteme, že většina předsevzetí se nedodrží, a proto se snadněji smiřujeme s vlastním neúspěchem.

Abyste s úpravou a změnami životního stylu byli úspěšní, musíte si nejdříve vše urovnat v hlavě.
Nepotřebujete k tomu předsevzetí. Můžete začít kdykoli. Třeba právě teď.

Co tedy dělat, když chci zhubnout?

Říct si "začnu s hubnutím" je dobrý začátek, ale jak dál postupovat? Omezit přejídání? Omezit pití alkoholu? Více cvičit? Kupovat zdravé a dietnější potraviny? Co jíst? Kolik a kdy jíst? Jaký pohyb zvolit?

Pokud Vás potíže s váhou a zdravotní potíže trápí delší dobu, svěřte se opravdu do rukou odborníka. Nepíši to proto, že jsem nutriční poradce, ale vím, že tato cesta je pro Vás nejsnadnější a nejrychlejší. Nebojte se také sdělit své plány ostatním - přátelům, odborníkům na cvičení, výživu, osobní růst atd.

Ve většině případů s klienty řeším redukci váhy. Obdobně to ale platí i pro nabírání hmotnosti,
řešení zdravotních komplikací atd. V poradně se setkávám se vším.

Pět důvodů, proč nevydržíme

Během své 8leté praxe jsem mluvila již s mnoha klienty o jejich předsevzetí hubnout a o tom, proč jim to nevyšlo. Na základě toho jsem si pro Vás připravila pět nejčastějších důvodů, s kterými jsem se setkala. Pokud Vám hubnutí nevychází, je pravděpodobné, že i Vy děláte některou z níže zmíněných chyb.

Nereálné cíle

Lidé se často upínají na fotky z časopisů nebo internetových stránek. Dávají si za vzor profesionální sportovce nebo modelky. Často si neuvědomují, že tito lidé pracují na svých postavách mnoho let a někteří z nich mají i výjimečné genetické dispozice. Na jejich postavě a vzhledu závisí jejich práce a dávají tomu prakticky vše. Fotky, které vidíte na obálkách časopisů nebo plakátech, jsou vždy počítačově upravené. Pokud si tedy stanovujete cíle, buďte střízliví v porovnávání se s ostatními a vycházejte jen ze své postavy. Řekněte si, co na sobě zlepšíte, a zamyslete se, jaké jsou Vaše možnosti. Myslete více na sebe!

Nereálná doba

Mnoho klientů mi řekne, že nabrali např. 15 kg za poslední 2 roky. Zároveň dodají, že by se na svou původní váhu chtěli dostat za měsíc nebo dva - za dobu, která je z mého pohledu i jejich možností absolutně nereálná. Pokud jste si již stanovili reálný cíl, je potřeba si stanovit také reálnou dobu splnění Vašeho cíle. Vše závisí na tom, kolik tomu chce obětovat. Budete si odvažovat každé jídlo, nebo provedete pouze pár úprav ve stravování? Budete poctivě a pravidelně cvičit, nebo zařadíte jen pár procházek týdně? Zdravým hubnutím lze reálně ztratit 2 - 4 kg měsíčně, u někoho to může být i více. Rozmyslete se však, kolik Vašemu cíli obětujete času!

Neodborná pomoc

Lidé často spoléhají na obecné rady a jídelníčky. Chodí za mnou s jídelníčky z časopisů, knížek, s radami od kamarádů a jsou velmi překvapeni, že po nich nehubnou. Zamyslete se. Pokud by všechny tyto jídelníčky fungovaly, nebyli bychom jistě dle průzkumu OSN nejobéznějším národem v Evropě (až 28,7 procent dospělých obyvatel trpí obezitou). Jste výjimeční a Vaše tělo je jedinečné. Maximálního efektu docílíte individuální pomocí, která vyhovuje právě Vám. Nespoléhejte na obecné rady a doporučení!

Pomoc okolí

Rozhodli jste se sebou něco udělat. Máte jasně definovaný cíl. Víte, kolik svému cíli obětujete času, a díky odborné pomoci také víte, co Vaše tělo potřebuje. Seznamte s tím vším své okolí. Váš partner, rodina a kamarádi znají Vaše staré "já". Pokud je se vším seznámíte a požádáte o podporu, Vaše cesta bude snadnější. Vyhnete se tomu, že Vám partner nakoupí oblíbené sladkosti, protože neví, že je chcete omezit. Že Vás kamarádi budou nutit k pití alkoholu, protože neví, že se snažíte hlídat svůj jídelníček a pitný režim. Nestyďte se a budete překvapeni, kolik lidí Vás podpoří!

Magické tablety

Ve chvíli, kdy někdo vymyslí tabletu nebo koktejl, díky kterým budeme hubnout, aniž bychom upravili stravu nebo pohyb, stane se z něj jistě nejbohatší člověk světa. I když nic takového neexistuje, lidé se stále spoléhají na produkty farmaceutických firem. Zřekněte se jednou provždy všech zázračných a "zaručených" preparátů. V lepším případě přijdete o své peníze, v horším případě si poškodíte zdraví a metabolismus. Pomoci si můžete pouze Vy sami vhodně zvoleným jídlem a pohybem!

Výše uvedených pět bodů by Vás mělo nasměrovat k tomu, jak přehodnotit Váš dosavadní systém hubnutí a změnit myšlení. Pokud máte pocit, že Vám výše uvedené rady nestačí nebo potřebujete něco jiného, kontaktujte mne přes e-mail nebo pište do diskuse. Pokusím se Vám doporučit konkrétní postup a přesné kroky, které povedou k Vašim cílům. Nemusíte se tedy zbytečně trápit, můžete dělat věci jednou a najisto.

Rozdíl mezi štíhlými a silnými

Nedávno jsem četla moc zajímavý článek o rozdílu mezi štíhlými a silnými lidmi. Velkou roli hraje samozřejmě Vaše hlava. Přemýšlení o jídle má téměř přímou spojitost s návyky z dětství. Můžete si vytvořit svůj vztah k jídlu a změnit dosavadní stravovací zvyklosti. Nebude to možná ze dne na den, ale jde to. Sami se v níže uvedených bodech určitě najdete a snadno poznáte, k čemu máte sklony - být štíhlí, nebo silní?

Jak přemýšlí štíhlí (a zdraví) lidé

  • Snídaně je začátek dne, bez ní nevyjdou z domu.
  • Jí pravidelně a často přes den, v menších porcích.
  • Jídlo je pro ně radost, ale ne nutnost (nepotřebují o něm dlouze konverzovat).
  • Pokud se přejí, tak si z dalšího jídla uberou na množství.
  • Přirozeně a snadno jí zdravá jídla.
  • Nezdravým jídlům se nevyhýbají, ale není to jejich priorita.
  • Nepreferují polotovary, ale čerstvou stravu.
  • U jídla preferují kvalitu, ne kvantitu.
  • Nemají problém jídlo nedojíst (však si dají za chvilku zase).
  • Jsou estéti - jídlo má pěknou barvu, je pestré.
  • Jí u stolu a v klidu.

Jak přemýšlí silní lidé

  • Nesnídají, nesvačí nebo neobědvají - priority mají někde jinde.
  • Snížení porce znamená snahu přijmout méně kalorií a zhubnout.
  • Často se pak večer vymknou kontrole a sní hodně jídla.
  • Jídlo je pro ně časté téma ke konverzaci.
  • Mluví o dietách, o tom, co by měli nebo neměli jíst, jak se jim daří či nedaří.
  • Po přejedení je trápí výčitky svědomí.
  • Mají tendenci hladovět a tělu za trest nic nedat.
  • Mají sklony k sebedestrukci.
  • Dávají si předsevzetí odpíravého typu - nebudu jíst chipsy, nebudu kupovat colu...
  • Často předsevzetí poruší, protože změna jen pár návyků nestačí.
  • Jí méně kvalitně a ve větší kvantitě.
  • Bývají první, kteří své jídlo sní, často hltají.
  • Nenechávají zbytky na talíři, vše poctivě dojí.
  • Mají výmluvy typu "co by za to dali děti v Africe, s jídlem nebudu plýtvat".
  • Jí ve spěchu nebo při nějaké činnosti (PC, čtení, televize).
  • Nemají přehled o tom, kolik jídla snědli.

Toto srovnání mi přijde úplně geniální a krásně vystihuje oba typy lidí. Zkuste se i Vy nad tím zamyslet a přizpůsobit se pohodovějšímu smýšlení štíhlých lidí. Je to jen o přeprogramování Vaší mysli a dosavadních návyků. Zvyk je železná košile, ale Vy jste jediní, kteří ji mohou rozepnout.

Foto:
č. 1 - Alan Cleaver / Flickr - https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/
č. 2 - Natasia Causse / Flickr - https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/
č. 3 - TipsTimesAdmin / Flickr - https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/


Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

21.01.12:03Muflon - Chybí mi tam poslední bod z mého pohledu asi nejklíčovější..
Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údaje
Copyright © 2010-2017 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2017 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV NOVÉ  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra