Reklama:
EXKLUZIVNĚ: Lean Whey Protein 1+1!
Od výrobce nejprodávanějších proteinů na světě. Více zde.

2022: Novoroční klasika a jak najít motivaci

5.448 zhlédnutí
Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Motivace

Další články autorky na Ronnie.cz čtěte zde.
K dispozici je i její výživová NutriD poradna,
kterou najdete také na Facebooku.

Stejně jako každý jiný rok mnoho z nás zahájí rok 2022 tím, že si dá novoroční předsevzetí. Většinou nám jde o to stát se silnějším, zdravějším, štíhlejším a více fit, no prostě lepší verzí sebe samou. Celá situace kolem onemocnění COVID-19 nám ale v loňském roce tyto cíle trochu znesnadnila. Mělo to však i své světlé stránky. Jak se říká, všechno zlé je pro něco dobré. Uvědomili jsme si díky tomu to, jak důležité je udržovat své zdraví a imunitní systém ve formě. A samozřejmě mnozí z nás přišli na to, že bez pravidelného pohybu a správného stravování se prostě neobejdou nebo se necítí úplně dobře. Byli jsme prostě na něco zvyklí a najednou je to jinak. Vypadli jsme ze svého zaběhnutého režimu a tím i ze své komfortní zóny.

Ačkoli COVID-19 učinil rok 2021 pro mnohé z nás náročným rokem a určitou výzvou, poukázal také na nezaměnitelnou hodnotu pravidelného utužování zdraví a kondice, jakož i fyzické a duševní pohody. Rok 2021 nám navíc odhalil, jak jsou lidé vynalézaví a odhodlaní pro své cíle. A to teď nemluvím o mezerách ve vládních opatřeních a lidské tvořivosti s odkazem na porušování protiepidemických pravidel. Rychle jsme se přizpůsobili a překonali "fitness překážky" způsobené pandemií pomocí inovativních řešení, jako je například cvičení doma nebo trénink venku. Mnozí z nás si dokonce zařídili domácí fitko nebo objevili krásu jiných sportů a začali se více hýbat na čerstvém vzduchu. Práce z domova navíc nahrávala tomu, abychom se více zaměřili i na svůj jídelníček. Ať už se mnou souhlasíte, nebo ne, prostoru na zdravý životní styl bylo v roce 2021 více než dost.

Pokud jste ale naopak během loňského roku ztratili motivaci a Vaše stravovací i pohybové návyky šly prudkým pádem z kopce, zkuste několik následujících tipů. Dost možná Vám pomohou s novou motivací a správným výběrem, plánováním i realizací nových cíl, ať už jde o zlepšení kondice, hubnutí, nabírání svalové hmoty, tvarování postavy, nebo o "pouhé" utužení zdraví.

Tip č. 1: Správná volba novoročního cíle

Hned zkraje začneme samotným cílem. První věc je, že Váš cíl musí být realistický a proveditelný. Pokud se rozhodnete, že do jara nějakým způsobem zhubnete třicet kilo tuku a naberete patnáct kilo svalů, budete k tomu potřebovat kouzelnou hůlku, nebo spíše džina v láhvi. Takový cíl drastické proměny tělesného složení prostě není pro většinu lidí za tak krátkou dobu reálný. Pokud jde o hubnutí, zaměřte se na pozvolný úbytek hmotnosti v rozmezí 0,5 - 1 kilogram za týden. U nabírání svalů to bývá mnohem pomalejší. Jakmile se pustíte do silového tréninku a vytěžíte své "nováčkovské" přírůstky, pravděpodobně budete přibírat jen pár stovek gramů svalů za měsíc.

Tip č. 2: Konkrétní termín

Váš cíl musí být také měřitelný a vázaný termínem. Termín je při plnění cílů důležitý, protože jak asi víte, otevřené "zhubnu dvacet kilo" se téměř nikdy nestane. Trik spočívá v nalezení správné rovnováhy - stanovte si termín příliš daleko v budoucnosti a nakonec na něj zapomenete. Stanovte si příliš krátký termín a může se stát, že se budete přepínat a rychle ztratíte motivaci. Pokud máte jeden velký cíl (například zhubnout 30 kilo nebo zvednout 150 kg na bench-press), rozdělte si ho na zvládnutelné tří nebo čtyřměsíční fáze.

Tip č. 3: Sledování pokroků

Je také velmi důležité své snažení pravidelně sledovat. V případě hubnutí by to znamenalo měřit si obvody pasu a boků nebo tělesné složení na přístroji InBody, v případě sportovních výkonů si vše zaznamenávat do deníku.

Tip č. 4: Akční plán

Nejdůležitější částí každého cíle je akční plán. Samotné cíle bez něj postrádají smysl. Jedním z hlavních důvodů, proč ve svých předsevzetích většina lidí selhává, je to, že mají vizi, ale žádný plán. Jinými slovy, mají cíl, kterého chtějí dosáhnout, ale nemají promyšlené kroky, jak toho dosáhnout. Vraťme se k příkladu hubnutí - spíše než jednoduše říct "zhubnu 20 kilo do 1. června" byste si měli říct něco jako "do 1. června zhubnu 20 kilo tím, že budu jíst zdravě s kalorickým deficitem přibližně 15 %, v každém jídle budu přijímat dostatek bílkovin, k tomu budu dělat 30 minut kardia třikrát týdně a třikrát týdně pojedu silový trénink". Možná to zní hodně konkrétně, ale o to právě jde. Nejenže Vás to povede správným směrem, ale vybudujete si udržitelné zdravé návyky.

Držet se jakéhokoliv cíle z dlouhodobého hlediska může být těžké. Ale tím, že budete respektovat tyto tipy a budete chytře a strategicky postupovat při stanovování svých cílů, zvýšíte své šance na úspěch a zajistíte, že rok 2022 odstartujete správně. Držím Vám v tom palce!


Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Supertelo.cz, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 03222543 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2023 Supertelo.cz, s. r. o. • Copyright © 2001-2023 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie