AKCE: Smart Whey protein 1+1
Nově v moderním sáčkovém balení!
Více zde.

Recenze: Zdravé pečení

7.207 zhlédnutí

Ať už toužíte zhubnout pár kilogramů, nebo chcete pouze najít cestu k lepšímu zdraví a životní rovnováze, bude pro Vás tato kuchařka skvělým pomocníkem. Najdete v ní spoustu inspirace na zdravé pečení v podobě řady snadných, ale i náročnějších receptů, kterými obohatíte svůj jídelníček nevšedními, zdravými a nutričně vyváženými dobrotami, které pro Vás připravila nutriční specialistka. V knize najdete i recepty bez laktózy, vajec, lepku a některé pokrmy jsou vhodné i pro vegany.

Jistě nebudu jediná, kdo nedávno zašmátral do útrob kuchyňské skříňky, aby po dlouhé době oprášil formu na bábovku nebo muffinové košíčky. V dnešní době, kdy jsme nuceni hodně času trávit doma, je pečení tak nějak zábavnější a přiznejme si, s blížící se zimou těch možností, jak trávit dlouhé večery, pomalu ubývá. Navíc nám supermarkety pomalu začínají dávat jasně najevo, že Vánoce jsou zase tady. Nedovedu si tedy představit vhodnější dobu, kdy bych mohla dostat ke zrecenzování kuchařku naší externí redaktorky Daniely Krčové Zdravé pečení.

Kuchařka obsahuje celkem 65 receptů, které jsou rozděleny do 5 kapitol: snídaně, svačiny, dezerty, nepečené dobroty a vánoční cukroví. U všech receptů najdeme kromě seznamu surovin a návodu na přípravu také odhadovanou náročnost, dobu přípravy a počet porcí. Každý pokrm je doplněn také nutričními hodnotami a grafickým znázorněním informace, zda se jedná o recept bezlepkový, bez vajec, bez laktózy či jestli je vhodný pro vegany. U žádného receptu nechybí ani barevná fotografie. Daniela úvod knihy obohatila i o pár tipů, jak můžeme jakýkoliv dezert proměnit ve zdravější odlehčenou variantu, či o seznam potravin, se kterými se čtenář v kuchařce může setkat, a čím je možné tyto ingredience nahradit v případě, že je zrovna nemáme po ruce.

Na knize oceňuji, že recepty jsou vesměs jednoduché na přípravu, člověk nemusí být žádný mistr pekař a mít doma speciální suroviny a přístroje, aby dokázal podle kuchařky upéct zdravý a dobrý dezert. Plusem je také jistě to, že recepty jsou sestavené přímo nutriční specialistkou. Autorku chválím za to, že si sama vyhrála s aranžováním, avšak k příští kuchařce bych si přece jen přizvala na pomoc s fotografiemi profesionála. Plech s buchtou na plovoucí podlaze obalený šálou mi chutě na dýňový koláč nějak nepřivodil.

Celkově hodnotím Zdravé pečení jako povedenou kuchařku s lákavými recepty pro všechny, kdo nejsou příznivci receptů jako "250 g másla utřeme s 200 g cukru". Sama určitě vyzkouším zdravou verzi mých milovaných Raffaello kuliček z tvarohu.

• úplný název: Zdravé pečení
  • autor: Daniela Krčová
  • rok vydání: 2019
  • počet stran: 152
  • rozměr: 169 x 231 mm
  • typ: pevná vázaná, záložka

O autorovi:

Mgr. Daniela Krčová, autorka knihy, nutriční specialistka a instruktorka fitness s 8 lety praxe v oblasti preventivní, léčebné a zdravé výživy. Vystudovala obor Nutriční specialista v magisterském studiu na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Specializuje se na sportovní výživu, výživu pro redukci tělesné hmotnosti, výživu diabetiků, stravování osob s potravinovými alergiemi a intolerancemi, výživu těhotných žen, kojících maminek a dětí.

Autorka je zakladatelkou NutriD poradny, která se zabývá odborným výživovým poradenstvím, prevencí civilizačních chorob, diagnostikou tělesného složení, sestavováním komplexních individuálních nutričních plánů pro širokou veřejnost i osoby se specifickými požadavky na výživu a učí, jak kombinovat racionální jídelníček s pohybem. Aktivně se věnuje přednáškové a publikační činnosti a od roku 2015 působí jako externí redaktorka v internetovém magazínu Ronnie.cz, pod nímž vydala i další knihu Sportovní výživa na míru.