Reklama:

Jak zůstat na mateřské ve formě? Maminky, cvičte!

2.670 zhlédnutí
Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Trénink

Nemám hlídání. Nejsem ve formě, abych šla cvičit někam mezi lidi. Nemám čas. Fitka jsou zavřená... To jsou některé z mnoha výmluv, které rády používáme, abychom si omluvily fakt, proč nejde s dětmi cvičit. Také jsem si dřív myslela, že bez hlídání a pravidelného cvičení v posilovně nemám šanci na mateřské zůstat ve formě.

Pak mi ale došlo, že to může být jinak. Že ani úplně malé miminko není překážkou prožít rodičovskou dovolenou aktivně. Buď může maminka cvičit sama podle online lekcí, nebo je dle mého názoru lepší najít si ve svém okolí stejně smýšlející kamarádky. I teď, když už teploty klesají a déšť není výjimkou, to jde a pevně věřím, že outdoor cvičení s dětmi půjde po celou zimu. Moc toho není potřeba, stačí sportovní kočárek, s sebou podložku, pití a kvalitní obuv, do chladnějšího ročního období nezapomenout vrstvit oblečení. Hlavně však nesmí chybět velký úsměv na tváři, dobrá nálada a nadšení.

Trénink ve venkovních prostorách pro maminky s kočárky má svá specifika, musíte zohlednit zdravotní stav maminek (je někdo po "císaři", jak dlouho, má někdo diastázu?) a samozřejmě počasí - roční období. V rámci jednoho tréninku je vhodné zařadit běh, dle úrovně jednotlivých cvičících a stavu terénu můžete přejít k indiánskému běhu. Je vhodné dopředu vybrat trasu a rozmyslet, zda je vhodná i pro méně sportovní typy kočárků. Běh může být zařazen na zahřátí i na závěrečný výklus. Hlavní část tvoří posilování s vlastní vahou těla, případně lze využít živou činku - svého potomka. Ovšem ne každé dítě je k tomu svolné, proto je fajn do kočárku přihodit lehčí činky nebo ideálně odporovou gumu. V případě maminek volím základní s 15kilovým odporem. Jako prostor pro cvičení se hodí oplocené hřiště, odkud hbitější dítka nemají možnost úniku, a maminky na své ratolesti při cvičení vidí. Naše tréninky sestávají ze zahřívacího běhu s kočárky cca 3,5 km, následuje trénink s vlastní vahou těla. Ten se skládá vždy ze 3 cvičících kol po 10 cvicích, každý cvik cvičíme 30 vteřin, mezi jednotlivými sériemi je 15vteřinová pauza.

Cviky volím na procvičení celého těla, od dřepů po výpady, unožení, sumo dřepy, výdrže u stěny (plotu hřiště), vkládám kardio v podobě skákání panáků, angličáků (většinou bez výskoku), cvičení břicha - dle jednotlivých maminek cvičíme buď cviky na zmírnění diastázy, maminky, které mají už starší děti, cvičí klasické přímé, šikmé, spodní břišní svaly, plank a podobně. Zařazuji také cviky na zádové svaly, které tolik při mateřství dostávají zabrat, především potom bederní oblast, která je přetížená jak z těhotenského břicha, tak i z následného zvedání dítěte.

Kromě samotného cvičení je neméně důležitá psychická stránka celého cvičení, setkáváme se, povídáme si, trávíme společně čas a zároveň se i navzájem hecneme. Pevně věřím, že naše cvičící parta přežije i čas covidní a budeme se v plném počtu scházet i po skončení epidemie.

Za partu Fit maminek Barrandov
Karolína Zoubková



Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2020 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2020 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra