Reklama:

Dneska vařím já: Lehké těstoviny se Šmakounem

2.380 zhlédnutí
Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Výživa

[Text: Daniela Štroufová] Každý den nemusíme mít chuť na teplé a syté jídlo, o to méně v letních dnech, kdy se nám navíc nechce trávit spoustu času v kuchyni. Neznamená to ale, že musíme upustit od zdravého jídelníčku a ochudit tak tělo o kvalitní palivo. Ať už je naším cílem budování svalové hmoty, redukce, nebo udržení váhy a zdravý životní styl, měli bychom dbát na to, abychom tělu dodali dostatek bílkovin, sacharidů i tuků. Zdrojem bílkovin nemusí však být pouze maso. Zkusit můžeme i netradiční alternativy, jako je Šmakoun, což je výrobek na bázi vaječných bílků, který se vyrábí v různých variantách, a můžeme jím nahradit například strouhaný sýr. Ze zdrojů sacharidů zkusme klasickou rýži nebo oblíbené brambory vyměnit za celozrnné těstoviny. Ty jsou stejně kvalitním zdrojem energie, a čím více bude naše strava pestrá, tím pravděpodobněji dodáme tělu to, co pro správné fungování potřebuje. Toto rychlé, vyvážené a chutné jídlo si můžeme připravit jako lehký oběd, doplnit jím energii po cvičení nebo si ho nachystat s sebou do krabičky. Pojďme se tedy podívat na to, co budeme na dnešní recept potřebovat.

Lehké těstoviny se Šmakounem

Doba přípravy: do 20 minut

Ingredience pro přípravu jedné porce:

  • 100 g celozrnných těstovin
  • 100 g uzeného Šmakouna
  • 100 g cottage light
  • 100 g rajčatové omáčky s bazalkou
  • koření a bylinky dle chuti, čerstvá zelenina, olivy

Postup:

Připravíme si suroviny.

Těstoviny uvaříme dle návodu v osolené vodě. Mezitím, co se nám těstoviny vaří, si nachystáme zbytek surovin. Šmakouna nastrouháme na hrubém struhadle a dochutíme oblíbeným kořením.

Můžeme použít například oregano, směs bylinek a koření, a pokud máme rádi ostřejší chuť, můžeme přidat i chilli kousky a česnek. Jídlo by nám mělo kromě energie a potřebných živin i chutnat a vařit zdravě neznamená, že jídlo nebude dobré. Právě díky různému koření můžeme docílit toho, že si jídlo budeme užívat a bude tedy pro nás jednodušší se už nevracet k nezdravému jídlu.

Dále si nakrájíme čerstvou zeleninu, kterou nakonec použijeme jako ozdobu, a nachystáme směs listových salátů nebo ledový salát, který dáme na talíř jako základ. Přidat můžeme také pár oliv, lžíci olivového oleje nebo posypat semínky. Množství tuku v tomto jídle je poměrně nízké díky použitým surovinám a záleží na našich preferencích a cílech, kolik tuku si do něj přidáme.

Poté, co se nám těstoviny uvaří, je scedíme a zchladíme studenou vodou. Vše naservírujeme na talíř a můžeme podávat.

Dobrou chuť a nezapomeňte, že vypadat a cítit se dobře není podmíněno tím, že budeme jíst méně a odpírat si vše, co máme rádi. Nesnažte se jíst méně, ale lépe. Pokud bude základ našeho jídelníčku z kvalitních surovin a dáme tělu dostatek všeho, co potřebuje s ohledem na náš životní styl, nemusíme se obávat, že občasné vybočení bude mít negativní dopad na naši postavu.


Tabulka nutričních hodnot

ingredience množství energie bílkoviny sacharidy tuky
uzený Šmakoun100 g 66 kcal 14,0 g2,6 g 0,2 g
celozrnné těstoviny 100 g 353 kcal 15,0 g 65,0 g 2,0 g
cottage sýr light100 g 69 kcal 12,4 g3,1 g 0,8 g
olivy 30 g 39 kcal 0,2 g 0 g 4,1 g
rajčatová omáčka 100 g 28 kcal 1,6 g 3,8 g 0,4 g
celkem 430 g 555 kcal 43,2 g 74,5 g 7,5 g


Co si vaříte v dietě či objemu Vy? Máte také nějaký ten svůj oblíbený recept? Pochlubte se s ním,
třeba i díky Vám si čtenáři budou moci uvařit tu Vaši dobrotu. Podrobné recepty můžete zasílat na e-mail redakce@ronnie.cz. Vybrané recepty můžeme realizovat a zprostředkovat je tak všem ostatním čtenářům!


O chutné recepty se můžete podělit i s Vašimi přáteli na Facebooku - dejte jim o nich vědět kliknutím na odkaz „Sdílet článek“ či „To se mi líbí“ v závěru článku. Pak už přejeme jen dobrou chuť!



Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2020 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2020 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra