Reklama:

Cesta za vysněnou postavou Tomáše Kopela (IV.)

5.653 zhlédnutí
Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Motivace

Tato série článků dokumentuje Tomášovu cestu za lepší postavou a kondicí. Nejedná se o rady
zkušeného výživového poradce či trenéra. Pokud si myslíte, že by Tomáš mohl
v něčem postupovat jinak a lépe, neváhejte mu poradit v diskuzi pod článkem.

[Text: Tomáš Kopel] Tak se nám sešly další dva týdny a nezbývá nic jiného než se pustit do jejich hodnocení. Abych řekl pravdu, tak představa, že vše půjde podle navrženého harmonogramu, samozřejmě nebyla reálná a již druhý den jsem musel řešit zdravotní problémy. Potýkal jsem se s celou řadou vyšetření od EKG, CT a magnetické rezonance až po vyšetření gastroduodenoskopické.

Tato vyšetření mě bohužel vyřadila na týden z možnosti pravidelného cvičení, ale beru to jako plus, protože jsem si alespoň uspořádal hodnoty a plán na další dny. V posledním týdnu jsem hodně cestoval a díky tomu jsem mohl vyzkoušet posilovny v rámci celé ČR, počínaje Brnem, Prahou, Chomutovem a Olomoucí konče.

Musím říct, že nikdy nebyla důležitější příprava jídla než právě v období, kdy se chystáte na pracovní nebo turistické cestování. Pokud ovšem obětujete čas v kuchyni, vrátí se Vám to v rámci pohodového dne bez hladovění a přemýšlení, kde se zrovna budete stravovat (na rovinu, většina skončí v "mekáči").

Každopádně v rámci mého snažení a dohánění restů ze zimního období se mi podařilo shodit něco kolem 3 kg, což v rámci měsíce a půl odpovídá nastolenému tempu. Pokud se vše vydaří, váhu 85 - 90 kg bych mohl začátkem léta mít, ale nechci se zároveň dostat do stavu, kdy bych přišel o velkou část svalové hmoty.

Co se týká formy, pomalu, ale opravdu pomalu se začínají objevovat náznaky toho, že i já jsem tvořen z nějaké části i svaly, ne jen tukem, vodou a kostmi. Proto přibližně za 14 dní absolvuji vyšetření na InBody přístroji a nechám si změřit patřičné hodnoty tuku, svalové hmoty a vody v těle. Nejsem sice zastáncem tohoto měření, pokud jste aktivně cvičící jedinec, ale pro srovnání před a po je to ideální nástroj, který Vám nelže a nezkresluje výsledek.

Aby nedošlo ke ztrátě zmíněné svalové hmoty, rozhodl jsem se zařadit postupně protein Whey Cream 100, Micellar Casein 80 Fair Power, HMB 5000 Fair Power a Thermogenic Fair Power, vše od společnosti Survival.

Výrobky mě oslovily hlavně z hlediska jejich stravitelnosti (obsahují tolerázu - zlepšené trávení mléčného cukru), využitelnosti kaseinu v rámci posledního jídla před spaním, kombinací HMB + zinek + B6 + železo, vysokým obsahem synefrinu při dietě a v neposlední řadě také dostupnou cenou na trhu.

Musím říct, že nerozumím tomu, jak jsem doteď mohl přežít bez šejkru, který kombinuje zásobník tablet a zásobník na protein. Jedná se ovšem o doplňky výživy, tudíž hlavní podíl výsledků se odehrává v kuchyni a ve fitku.

Nastolený režim se snažím dodržovat naplno a každý trénink odmakám na 100 %. Byl bych rád, pokud byste se se mnou v komentářích podělili, jaká forma tréninku vyhovuje Vám a jestli bych měl frekvenci tréninku zvýšit, abych dosáhl svého cíle. Na Instagramu jsem od Vás dostal impulz k přidání bílkovin do stravy, což se snažím aplikovat, ale potýkám se s problémy, které doprovázejí právě navýšení bílkovin, a tím jsou trávicí obtíže. Musím ale říct, že přidáním bílkovin ze zmíněných suplementů se trávení upravuje a tělo si zvyká, takže se těším na výsledky, které změna přinese.

Nastává ale zásadní otázka, kterou řeší snad každý z Vás a na kterou reagovali trenéři ve fitku rozdílně - kardio před, nebo po cvičení?

Pokud bychom vycházeli z toho, že musíme vypálit glykogenové zásoby a až poté efektivněji pálíme tuky, vychází lépe kardio po tréninku. Když se ale na celý proces podíváme "matematicky", kde je rozhodující poměr přijatá energie vs. vydaná energie, tak na tom nezáleží a můžete zařadit kardio před cvičením.

Takže jak to celé s tím kardiem je? Stačí 20 minut před nebo po? Musím tomu dát alespoň 40 minut denně? Jaké máte zkušenosti Vy?



Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2020 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2020 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra