Reklama:

Fitness testy (III.): Fit Skóre Lite
- lehčí verze testu

6.009 zhlédnutí
Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Trénink

Upozornění: Test není určen k tomu, abyste v něm dopadli jednorázově co nejlépe. Nevadí, že něco z něj nezvládnete, nejde o žádnou soutěž. Slouží čistě pro Vaši zpětnou vazbu o tom, jak se vyvíjí Vaše zdatnost v dlouhodobém horizontu. Jeho úkolem je Vám ukázat, jak se zlepšujete.

Fitness testy (I.): Otestujte sami sebe
Fitness testy (II.): Testování na vlastní kůži
V minulých dílech (I. a II. díl) jsem uvedl několik testovacích cviků, podle kterých se dá poznat, jak jste na tom se svou fyzičkou, a zároveň jsem Vám ukázal, že udělat si takový test není žádné peklo, že to jde. Ne, že ne. Než Vás zavedu ještě dál a podíváme se na slibovanou rozsáhlejší variantu testů, mám pro Vás takový mezikrok. Takovou pauzu, než se do toho vrhneme pořádně a naplno.

Někomu mohl přijít test s osmi cviky až moc rozsáhlý a těžký a odradit ho. Je pravda, že angličáky, které jsou na začátku, působí trochu děsivě. A tak jsem pro Vás vytvořil navíc menší a rychlejší testovací sadu, o kterou se tady s Vámi podělím.

O čem to je? O tom:

  • jak poznat, že se Vaše celková zdatnost zlepšuje, či zhoršuje
  • jak si potrénovat vytrvalost
  • jak se případně porovnat s ostatními

Čekají Vás:

  • 4 cviky
  • 8 minut
  • jeden výsledek

Chcete se hecnout a trochu se otestovat? Mám tu čtyři cviky, které Vás prověří a Vaši zdatnost proměří. Stačí deset minut. Na každý cvik máte dvě minuty, abyste ze sebe dostali co nejvíc. Co nejvíc čeho? Opakování přeci. Neberte to jako test ve škole, klidně to berte jako extra rychlý trénink, který rychle prohřeje a protáhne všechny Vaše hlavní svalové partie. Dejte si to jako rozcvičku anebo třeba jako docvičku. Navíc jsou to cviky, které stojí za to cvičit. Můžou Vám zachránit život!

Testovací cviky

Není jich moc. Je jich přesně tolik, kolik má pes nohou a kolik mají dvě slepice křídel. To zvládne každý (možná i ty dvě slepice).

Shyby

Na otestování zad a bicepsů se hodí shyb. Navíc, až budete zase jednou na větvi a všechno bude viset na vlásku, tak shyb Vás ze všeho vytáhne. Maximálka za 2 minuty.

Kliky

Otestují Vaše prsa, tricepsy a přední delty. Pokud na Vás při výpravě v lese spadne strom nebo na Vás při pátečním nočním tahu ruchem velkoměsta spadne popelnice, klik je to pravé, co Vám přispěchá na pomoc. Maximálka za 2 minuty.

Sedy lehy

Síla středu těla a břišních svalů je důležitá. Její cvičení by nikdo neměl zanedbávat. A jak jste na tom s břichem, Vám řekne poslední testovací cvik. A až vám někdo dá pěstí do bříška, tak břišní svaly jsou to jediné, co Vám zadrží večeři na svém místě. Maximálka za 2 minuty.

Dřepy

Dřep je univerzální cvik pro budování síly v nohou. Jak lépe tedy otestovat nohy? Navíc, až budete v létě na fesťáku a budete chtít někoho vzít na ramena, tak se bez silných nohou a dřepu neobejdete. Maximálka za 2 minuty.

Ať počítám, jak počítám, tak 8 minut Vašeho času není moc. To zvládnete na konci či na začátku jakéhokoli sportování. Když k tomu ještě přidám půl minutu jako pauzu mezi každým cvikem, tak jsme na krásných zaokrouhlených 10 minutách! Hlavně si nezapomeňte napsat výsledky, ať příště víte a jen v paměti nelovíte! Pokud se budete testovat pravidelně, budete mít základní přehled o tom, jestli Vaše fyzička jde nahoru, či dolů.

Jeden výsledek

Pokud zadáte své výsledky a míry do připraveného formuláře, tak Vám po nějakém tom zakouzlení vypadne jedno jediné číslo, tzv. Fit Skóre. To celý test pěkně shrne a budete mít jednoduchý přehled o tom, kam Vaše fyzička směřuje. Jedno číslo si snadno zapamatujete a na první pohled poznáte, jak to s Vámi je.

Číslo, které Vám vyjde, Vás rovnou šoupne do škatulky. Zjistíte, jestli jsou vaše výkony slabé, průměrné, či výborné. Číslo můžete zároveň použít jako univerzální porovnávač s ostatními, kteří testík udělali. Ať už jste tintítko, které váží 60 kilo i s postelí, nebo silák "stokilák", můžete se pak porovnat, s kým budete chtít, a zjistit, jestli právě Vy máte lepší konvičku. Pardon, kondičku.

Číslo funguje na principu práce a výkonu, takže jde o to, kdo odvede větší práci a vyvine větší výkon. Jarda s 50 kg a 100 dřepy bohužel neudělá více práce (ani nevyvine větší výkon) než Franta s 80 kg a 80 dřepy. I když se Jarda může vytahovat, že udělá více dřepů, jeho fyzická zdatnost není větší než ta Frantova. Aby se jejich práce rovnala, musel by Jarda udělat svojí stovku a Frantovi by na něj stačilo dřepů 63 (za předpokladu, že jsou stejně vysocí).

Číslo počítá i s tím, jak se v průběhu času mění Vaše váha a míry. Zároveň je započítána i výška, která se sice při cvičení nemění, ale jakmile se chcete porovnat s někým jiným, tak už důležitá je.

No a tak to je. Buď berte, nebo nechte. Každopádně cvičte a ve fitku se ničte. Rozumná míra stresu je přeci ku prospěchu.

Jak na to

Pohodlně se oblečte, trochu se zahřejte, rozhýbejte, zazpívejte si a dejte se do toho. 2 minuty shyby, 2 minuty kliky, 2 minuty sedy lehy, 2 minuty dřepy a je hotovo.

Závěr

Já už testík jedu nějakou dobu, tak se můžu podělit o své výsledky. Ne, že se mi budete smát! To vážně nemám rád. Ale můžete se se mnou porovnat.

datum Fit Skóre Lite shyby kliky sedy lehy dřepy
25. 11. 2018 7789 10 66 40 65
04. 12. 2018 7741 12 64 41 60
18. 12. 2018 9326 13 70 66 72
01. 01. 2019 8665 13 71 46 70
14. 01. 2019 8713 13 70 47 73
05. 02. 2019 8805 13 73 50 76

Nebuďte měkcí, buďte profík

Pokud jste tvrďák nebo fajnšmekr a chcete mít detailnější pohled na své cvičení a snažení, na své si přijdete v příštím díle článku, kde si projedeme plnou verzi testu, jehož výsledkem bude Fit Skóre Pro. Dvojnásobný počet cviků (angličáky, shyby, plank, kliky, sedy lehy, vis, dřepy, běh) Vás prověří z více stran. Ano, jde z něj strach, ale kdo se bojí, nesmí do lesa. Zároveň v článku najdete detailnější vysvětlení, jak tohle všechno vzniklo.


Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2019 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2019 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra