Akce prodloužena: Protein Extrifit 2270 g + 1000 g ZDARMA
Čas doplnit zásoby proteinů! Vyberte si ze 12 různých příchutí! Více zde.

Recenze: Encyklopedie posilování - anatomie

5.429 zhlédnutí

Využijte svůj sportovní potenciál naplno, vytvořte si potřebnou svalovou hmotu, zvyšte svůj výkon i prožitek! Unikátní obsáhlá publikace, která poskytuje komplexní informace jak aktivním sportovcům, tak i těm, kteří chtějí začít sportovat, zvýšit svou fyzičku a vybudovat si svalovou hmotu pro provozování zamýšleného sportu. Kniha obsahuje přes 220 stran posilovacích a protahovacích cvičení, znázorněných krok za krokem pomocí ilustrací s anatomickými popisy a zvýrazněnými zapojenými svaly, 90 stran tréninkových plánů pro 45 druhů sportů provozovaných u nás a 40 stran tréninkových plánů funkčního tréninku podle zaměření na konkrétní svalové skupiny, požadované činnosti či věkovou skupinu.

Kniha Encyklopedie posilování - anatomie může být skvělým pomocníkem začínajícím i pokročilým sportovcům, jelikož obsahuje kromě zásobníku posilovacích a protahovacích cviků na celé tělo také řadu tréninkových plánů sestavených speciálně ke zlepšení výkonu ve vybraných sportech.

V první ze čtyř částí knihy autor představuje základní principy posilovacího tréninku, racionálního stravování a anatomie, avšak ne příliš rozsáhle ani odborně, což je škoda. V druhé kapitole se již setkáváme se 125 cviky rozdělenými do 4 sekcí: cviky na horní část těla, cviky na dolní část těla, cviky na střed těla a protažení. Pro každý cvik zde najdeme návod na provedení včetně popisu zapojených svalových skupin, instruktážních fotografií a anatomické ilustrace. Nechybí ani upozornění na nejčastější chyby a případné modifikace cviku.

Třetí kapitola "Praxe a tréninky" obsahuje tréninkové plány pro jednotlivé sporty a funkční tréninky. Tréninkové plány jednotlivých sportů obsahují konkrétní výběr cviků, který autor pro daný sport doporučuje. Jsou rozděleny do dvou úrovní, každá úroveň má tři stupně obtížnosti (začátečník, středně pokročilý a pokročilý) a trénink je naplánovaný na 7 dní v týdnu, přičemž se střídá posilovací trénink, kardio a odpočinek. Nechybí ani doporučené počty sérií a opakování. Na své si přijdou opravdu všichni, nechybí zde tréninkové plány pro hokejisty, sportovní rybáře či krasobruslaře. Kromě sportovců však autor nezapomněl ani na "obyčejné lidi", a tak v další části nalezneme funkční tréninky věnované například lidem sedícím v kanceláři, seniorům či tréninkový plán pro pevné hýždě. V závěru knihy pak nalezneme krátký slovníček použitých fitness pojmů a nářadí, takže už si nikdy nespleteme abdukci s addukcí.

Na publikaci Encyklopedie posilování - anatomie oceňuji zejména anatomické znázornění jednotlivých svalů, což pomůže začátečníkům uvědomit si, se kterou částí těla při vykonávaném cviku pracují. Přínosem je také rozsáhlý výpis protahovacích cvičení a jejich zapojení do tréninkových plánů, protože většina z nás strečink jistě stále odbývá. Tréninkové plány mohou být skvělým odrazovým můstkem pro ty, kteří při svých návštěvách posiloven chodí od stroje ke stroji a tak nějak ve svém tréninku postrádají řád. Začátečníkům bych však doporučila, aby si zároveň domluvili pár lekcí s dobrým osobním trenérem. Přece jen ne vše o technice cviku a anatomii vyčtete z obrázků a stručných popisků a veškeré plány je třeba vždy upravit na míru každému jednotlivci.

• úplný název: Encyklopedie posilování - anatomie
    150 tréninkových plánů, 125 posilovacích a strečinkových cvičení
  • autor: Hollis Lance Liebman
  • rok vydání: 2015
  • počet stran: 376

O autorovi:

Autor knihy Hollis Lance Liebman byl editorem fitness magazínu, americkým šampiónem v bodybuildingu, fotografem, členem soutěžní poroty bodybuildingu a fitness a autorem mnoha knih (v češtině již vyšly Cvičení pro 50+ - anatomie, Posilování středu těla - anatomie). V současnosti pracuje s hollywoodskou elitou. Na jeho webových stránkách www.holliswashere.com můžete nalézt fitness doporučení a kompletní tréninkové programy (v angličtině).

Knihu můžete zakoupit zde: Encyklopedie posilování - anatomie.