Reklama:

Lukáš Kverka: "Spolupráce s Manou je v tuhle chvíli už přímo srdcovka."

3.305 zhlédnutí
Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Výživa

Pražský fitness trenér Lukáš Kverka svou prací opravdu žije. Povedlo se mu spojit svou zálibu a povolání v jedno a v podstatě každý den tráví ve fitku, aby si dal pořádně do těla. Ale především jako osobní trenér pro všechny, kteří chtějí pro zdraví, fyzičku a kondici konečně něco udělat. Ke svému domovskému fitness klubu v posledních několika měsících přidal ještě jedno trošku unikátní místo, kde působí a kde je o jeho profesionální služby stále větší a větší zájem. A to je Mana Gym, soukromé fitness výrobců plnohodnotné náhrady jídla Mana, které je určeno pouze pro privátní účely zaměstnanců. Vedení Many si ho cíleně vybralo po několikaleté zkušenosti, kdy u něj cvičili a chtěli toho nejlepšího.

Proč spolupracuje právě s Manou a jak se žije profesionálnímu fitness trenérovi nebo kolik stojí si ho třeba najmout, najdete v následujícím rozhovoru.

Jde na tobě vidět, že fitness světem opravdu žiješ. Jak dlouho se své profesi věnuješ?

Určitě bych se neházel pouze pod škatulku fitness trenér, protože v zásadě preferuji veškerou dostupnou formu pohybu, která je pro tělo funkční a prospěšná. Pokud jde konkrétně o trenérskou činnost, tak té se věnuji 14 let. Ale sportu jako takovému od čtyř let, kdy jsem začal hrát hokej nejdříve na Spartě, poté na Slavii a pohyb mě tedy provází až do současnosti. Byl to hokej, který mi nastavil základní hodnoty a vštípil právě ten řád, který občas chybí lidem, kteří začínají s cvičením nebo sportem v pozdějším věku.

Co byl tvůj hlavní motiv stát se trenérem?

Prvotním motivem bylo propojit sport s náplní práce, které bych se rád dále věnoval. Určitě jsem chtěl mít přehled a cvičit tělo správně. Jsem velmi metodický a systematický člověk, který má rád řád a obecně fitness, trenérství, a zdravý životní styl je odvětví, kde se bez těchto vlastností neobejdete.

Proč si myslíš, že jsou dobré tvé rady při cvičení? A je efektivnější začít právě s trenérem?

V tomto ohledu určitě nejsem dogmatický, a proto vždy respektuji názory a cesty druhých. Každý se snažíme pomáhat a dělat svou práci, jak nejlépe umíme. Základem je nezůstat v jednom bodě a neustále na sobě pracovat jak v praktické, tak teoretické oblasti nabírání nových zkušeností a vědomostí. Myslím, že trénink s trenérem je v případě začátečníků nezbytný a pro zkušenější je také vždy velkým přínosem. Trochu bych byl obezřetný při výběru trenérů a chtěl bych znát licence, zkušenosti, prostě nějakou historii. A v každém případě to, jakému typu tréninku se daný trenér věnuje, aby to pro klienta byl opravdu přínos.

Kolik stojí hodina právě s tebou?

Tohle je vždy individuální dle nastavení fitness, trenéra a případně po vzájemné dohodě. Je důležité znát i četnost tréninků klienta a další parametry spolupráce, která bude probíhat. V zásadě se jedná o sazby od 500 - 1500 Kč. Je spousta možností balíčků a dalších jiných variant a od toho se odvíjí i cena.

Jak se kromě fitness udržuješ v takovéhle formě?

Jsem rychlostní typ a nějaké dlouhé běhání už po čas hokeje nepatřilo mezi mé oblíbené aktivity, ale pokud můžu, tak strašně rád vyrazím na in-line brusle a zahraji si jakýkoliv sport. Mám rád komplexnost a vyznávám postoj, že člověk by se měl umět postavit ke všemu. Vždy jsem měl úsměv na tváři, když jsem viděl někoho v něčem vynikat, a pak na něj hodíte balon a neví, co s ním. Rozhodně jsem pro pestrost a všeobecný svalový i pohybový rozvoj.

Jaký dodržuješ jídelníček?

V zásadě nic extra složitého - zakládám si na velkých snídaních a pak pravidelně během dne konzumuji dle chuti převážně masitá jídla (s vyšším podílem bílkovin), v přílohách nehledám žádné složitosti (brambory, rýže, těstoviny, čočka, kuskus) a k tomu vždy nějakou zeleninu. Pokud jsem se připravoval na soutěže pár let zpět, byl jsem samozřejmě velmi striktní, ale v současné době mám volnější program. Od posledních soutěží a diet se mi o dost zrychlil metabolismus a musím říct, že mi stačí vyřadit sladké, které mám rád, a tělo jde relativně rychle do formy.

Spolupracuješ s Manou. Proč tomu tak je, co tě na tom baví a zařadil jsi ji vůbec do svého pravidelného jídelníčku?

Spolupráce s Manou je v tuhle chvíli už přímo srdcovka, a to jak z pohledu produktu, tak díky lidem, kteří se podílejí na jejím vývoji. Je super poznat tým, který má společný cíl. Zase jsme u sportu, týmová práce, společný cíl, někdy se daří lépe, někdy hůře (prohra/výhra) a v zásadě se pořád snažíme zlepšovat a pracovat na lepší kvalitě. V Maně jsou super nadšenci a to je základ se posunout dál. Manu jsem zařadil jednoznačně, protože si sám občas nemůžu dovolit jíst klasickou formou stolování, tedy piji Manu. Bezkonkurenční je maximální kvalita a složení, které mi dává dostatečný pocit sytosti. Dříve jsem pil třeba proteinové nápoje, ale po hodině jsem měl samozřejmě hlad. Chuť je relativně neutrální a i to je výhoda.

Máš někdy tzv. cheat day? Upřímně.

V tomhle případě určitě nejde o upřímnost, protože cheaty já přímo doporučuji. Každý si trochu musí vyzkoušet tělo a to, jak reaguje. Jak je nastavit, aby tyto cheaty tělo naopak využilo třeba právě pro cvičení. Já miluji sladké, tak cheaty jsou zcela běžné. Nejsem pro ortodoxní diety, ty patří profíkům a vždy na určitý mezocyklus, pokud chci dosáhnout dlouhodobých výsledků, je potřeba, aby tělo nebylo stresované, a pokud například vyřadíte veškerý cukr dlouhodobě, nebývá to ta nejlepší cesta. Většina takových lidí své snažení ukončuje a spadá zpět ke klasickému obžerství. Nastává pak období deprivace a kila se vrací zpět. Musí fungovat i hlava, tedy psychická pohoda je také velmi důležitá. Pokud si něco dám řízeně, není to problém, protože vím, že tělu to neublíží a já se vrátím zpět do režimu.

Jaký je teď tvůj aktuálně nejoblíbenější pohyb nebo druh cvičení?

V plánu jsem měl konkrétně teď trochu silovější období, tedy nabrat trochu svalové hmoty, ale bohužel tělo je proti. Doléčuji lehké bolístky a věnuji se teď převážně funkčním tréninkům, které jsou zaměřeny na stabilizaci, a pokud je energie, tak současně zařazuji i dynamické cviky. Dále se snažím více věnovat protahovacím cvikům a obecně větší flexibilitě těla, která je vhodnou terapií v mezidobí před silovým tréninkem.

Lukáši, moc děkuji za rozhovor, a ať se daří!



Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

K tomuto článku není možné vkládat příspěvky.
Odůvodnění: PR článek







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2019 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2019 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra