Americký profesionální kulturista Evan Centopani o posledních letech nemůže hovořit jako o nejlepším období své kariéry. Výkonnostně stagnoval a jeho poslední vítězství se stejně jako jeho poslední účast na Mr. Olympia datuje až do roku 2013. Ve chvíli, kdy cítil, že by před sebou mohl mít letos lepší sezónu, přišlo zranění, které jej velmi pravděpodobně z účinkování v probíhajícím soutěžním ročníku zcela vyřadí. Nikdo Vám zřejmě nepopíše lépe, co se stalo, než právě Evan, a tak bez dalších zbytečných slov přikládáme jeho vyjádření k celé nešťastné události.
"Po šestnáct let jsem byl schopný vyhnout se jakémukoliv typu akutního zranění. Nebylo ale možné vyváznout bez úhony. Samozřejmě stejně jako u většiny zranění, která kulturisté prodělají, i to moje přišlo mimo posilovnu za běžné každodenní situace. Noc předtím sněžilo a já šel po kluzkém chodníku, když mi to začalo podkluzovat. Snažil jsem se udržet rovnováhu. Další věc, kterou si pamatuji, je, že jsem ztratil kontrolu nad levou nohou a jednoduše cítil a slyšel, jak se pode mnou levé koleno rozpadá. Při té bolesti a neschopnosti pohybovat nohou jsem si uvědomil, že povaha zraněná bude vážná. Pozdější diagnóza odhalila úplné přetržení šlachy kvadricepsu a potřebu chirurgického zákroku. Je to teď dva dny od operace a je to na nic! Bolest, nepohodlí a celková neschopnost dělat cokoliv je extrémně frustrující," svěřuje se Centopani.
"Lhal bych, pokud bych řekl, že nejsem mimořádně zklamaný. Právě jsem dokončil jednu ze svých nejlepších objemových příprav vůbec. Byl jsem větší, silnější a motivovanější, než jsem byl za poslední roky. Mým cílem bylo za necelých patnáct týdnů udělat skvělý dojem na New York Pro. Vidět, jak celoroční úsilí, soustředění a progres mizí v jediném okamžiku do ztracena, je svinsky těžké. Stále nevycházím z údivu, že se to stalo, ale je to tak. Od teď je čas na rehabilitaci a na to, abych se ujal rekonvalescence tak efektivně, jak to půjde," dodává čtyřiatřicetiletý závodník.
Zraněný Evan Centopani
Foto:
centopani.com
www.npcnewsonline.com / Isaac Hinds