Reklama:

Dostaňte se po Vánocích
zase do formy!

Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Trénink

Uskutečněte své novoroční předsevzetí a přijďte si zacvičit do moderního, dvoupodlažního plně klimatizovaného fitness centra Aquapalace Praha v Čestlicích, které patří k nejlépe vybaveným v České republice. Uvidíte, že Vás to chytí. Za pomoci osobního trenéra dokážete vytrvat a první výsledky se dostaví dříve, než byste čekali.

Konec roku je již tradičně zasvěcen rodinným oslavám, návštěvám příbuzných a přátel. Servírují se při tom nejrůznější pochoutky a nápoje. Při nejlepší vůli se nevyhnete tomu, abyste sem tam něco neochutnali… Přece neurazíte hostitelku, protože tento recept ještě neznáte, nebo jen tak, že máte právě chuť. Co na to ale říká Vaše tělo? Přiberete po každých Vánocích alespoň kilo? A ruku na srdce, kolikrát už jste si dali novoroční předsevzetí, že letos už opravdu, ale opravdu začnete chodit do fitka? A kolikrát jste skutečně začali a za měsíc dva zase skončili? Letos to však může být jinak. Poradíme Vám, jak se dostat do formy, proč využít služeb osobního trenéra i jak správně cvičit.

Více o fitness centru Aquapalace Praha v Čestlicích najdete na www.fitnessaquapalace.cz.

Jak začít cvičit

Pokud jste začátečníci rozhodnutí začít se cvičením ve fitness, zavolejte si nebo se osobně dostavte na recepci a domluvte si schůzku s osobním trenérem. "Rádi Vás provedeme naším fitness centrem, abyste si mohli udělat představu o tom, co Vás čeká. Poradíme Vám, co si přečíst před prvním cvičením i co si přinést s sebou. A pak už se budeme těšit na Vaši první návštěvu u nás," říká Miroslav Fiala, osobní trenér fitness centra Aquapalace Praha. Práce osobního trenéra začíná první schůzkou s klientem, kde si popovídáte o tom, co si od návštěv fitness slibujete, zda chcete zhubnout či naopak přibrat na svalové hmotě, jak často si přejete služeb osobního trenéra využívat, kolikrát týdně chcete cvičit a další náležitosti. "Vše se samozřejmě odvíjí od Vaší aktuální kondice. Podle toho Vám sestavíme cvičební plán, a pokud budete chtít, vyhotovíme i doporučený jídelníček," vysvětluje Miroslav Fiala a dodává: "Většina klientů nechce cvičit stále jen s trenérem, chtějí chodit cvičit také sami. Úkolem osobního trenéra je ukázat jim, jak to mají dělat, aby cvičili správně. To je nesmírně důležité. Pokud totiž není cvik provedený správně, může si člověk dokonce i ublížit, v každém případě však nedosáhne požadovaného výsledku."

Stanovte si reálné cíle

Po Novém roce bývají fitness centra plná. Bohužel to trvá asi tak měsíc. Déle obvykle většina lidí nevydrží. "Je to dáno tím, že nevidí ihned takové výsledky, jaké očekávají. Rozhodnete-li se se svým tělem něco dělat, doporučil bych stanovit si menší cíle, kterých můžete reálně dosáhnout. Pokud se to povede, klienta to motivuje," říká Miroslav Fiala a vysvětluje, že právě proto je dobré začít, alespoň ze začátku, s osobním trenérem.

Jak správně cvičit

Vezměme si dvě modelové situace - ženu, která chce zhubnout, a muže, který chce zpevnit tělo. To jsou nejčastější přání klientů fitness center. Miroslav Fiala radí dát si po příchodu do fitness nejméně pět minut na zahřátí na kole či běžeckém pásu. Potom byste se měli začít soustředit na core neboli střed těla. Většina lidí má vnitřní svaly ochablé, o některých ani neví nebo je neumí zapojit. Proto je v této fázi spolupráce s osobním trenérem namístě. Správného používání svalů dosáhnete pouze precizně provedeným cvikem. A to je třeba se naučit. Až dosud bylo cvičení u obou modelových situací stejné, od této chvíle se však aktivity ženy a muže budou lišit.

Chcete zhubnout?

Pokud chcete zhubnout, následuje 45 - 60 minut standardního cvičení na jednotlivých strojích při 12 až 15 opakováních na jednotlivý cvik, a to ve třech až čtyřech sériích. Po tréninku nezapomeňte na takzvané kardio - stejně jako na začátku si můžete zvolit proběhnutí či procházku na páse nebo kolo a podobně. Proč až po tréninku? Energie, kterou jste měli v těle, se cvičením při tréninku vyčerpala. Tělo začíná spalovat tuky až v této chvíli právě cvičením na kardiu při tepové frekvenci 120 až 130 tepů za minutu. Proto je velice důležité tuto fázi nevynechat, i když se třeba po cvičení cítíte unavení. Mezi oblíbené stroje pro kardio patří také nekonečné schody a žebřík, které v jiném fitku jen tak nenajdete.

Potřebujete zpevnit tělo?

V tomto případě následuje po zahřátí cvičení s důrazem na vyšší zátěž. Cvičí se šest až deset opakování u každého cviku ve třech až pěti sériích. Dají se preferovat způsoby, jako jsou například pyramidy (kdy ubíráte na opakováních, ale přidáváte váhu) nebo supersérie (spojení dvou cviků, které následují bez přestávky za sebou). U tohoto způsobu tréninku již není kardio nutné, samotným odcvičením sestavy trénink končí. Důležité však je dodržování předepsaného jídelníčku.

Zhřešit je povoleno

Říká se, že pokud pět dní dodržujete správné stravovací návyky, pak si můžete na dva dny v rámci jídelníčku trochu odpočinout. Jak se na takzvané cheating days neboli hřešící dny dívá Miroslav Fiala?

Do fitness centra byste měli chodit cvičit minimálně třikrát do týdne. Osobní trenér Vás naučí provádět cviky správně, doporučí Vám jídelníček a podpoří Vás ve chvílích, kdy budete klesat na mysli. Protože co si budeme povídat, i při cvičení platí pravidlo, že nejdůležitější je stav mysli a celková pohoda. Ostatní už jde samo.

BOX - představení trenéra

Miroslav Fiala je osobním trenérem ve fitness Aquapalace Praha, kde pracuje již druhým rokem. Začínal na recepci, po absolvování trenérského kurzu však změnil svou profesi. Do posilovny ho v patnácti letech přivedl sportovní úraz. Hrál fotbal a zranil se tak, že už nemohl v tomto sportu pokračovat. "Práce osobního trenéra mě baví, protože je různorodá. Každý klient je jiný, cvičení se začátečníky se liší od cvičení s pokročilejšími a navíc připravuji některé klienty na závody. Jsem spokojený a neměnil bych," usmívá se Miroslav Fiala.


Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

K tomuto článku není možné vkládat příspěvky.







Jméno: pamatovat
Heslo:
Víte, že...
...poslední objednávka v obchodě
Ronnie.cz byla před 5 sekundami?



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2020 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2020 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra