Reklama:

Dračí posádka týmu Olympia
Fitness skončila stříbrná!

Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Soutěže

Sobotní ráno a odpoledne ve vodním areálu v Račicích u Roudnice nad Labem patřilo souboji posádek dračích lodí v rámci čtyřdenního programu letošního evropského šampionátu. Úžasná a přátelská atmosféra podpořená krásným slunečným dnem, nervy rvoucí finiše dračích lodí a řada možností další zábavy, to byla nejlepší varianta, jak si fantasticky užít poslední červencový víkend. Mezi mnoha sportovními kategoriemi proběhla i smíšená kategorie FUN (se třemi samostatně hodnocenými skupinami), ve které se představila i kulturistická a fitness posádka z Prahy - Olympia Fitness vedená samotným Tomášem Burešem. Tým, který jel v barvách sponzorské firmy Wobenzym, svým výkonem překvapil nejen pořadatele a velmi početné obecenstvo, ale zřejmě i konkurenční posádky. Nikdo zřejmě nečekal, že se osvalené hory masa, které poutaly pozornost na každém svém kroku, dokáží prosadit i v tomto sportu. Křivdil bych ale pořadatelům a publiku, pokud bych tvrdil, že "naše" posádka nebyla na akci vítána - naopak. Všichni jsme se zde cítili velmi dobře, jako mezi svými. Tahle sobota ale nebyla jen o pivu, steacích a hromadném focení, ale především o neuvěřitelně dramatickém souboji. Byly to opravdu "nervy".

První závod posádky Olympia Fitness přišel v druhé rozjížďce s dalšími 5 týmy. Při odjezdu lodi ke startovacím blokům si velmi výřečný a všímavý moderátor neodpustil uštěpačnou poznámku k rozladěnému tempu pádel kluků. V duchu jsem doufal, že po startu to bude vypadat jinak. Po srovnání všech lodí a dlouhém čekání nakonec odpálila startovací pistole lodě z bloků. Ze dvousetmetrové vzdálenosti jsem matně rozpoznal, jak pádla naší lodi chvilku hledala společný rytmus. Přiznávám, že jsem měl velké pochybnosti, jak to celé dopadne, a jen jsem doufal, že si kluci neudělají příliš velkou ostudu. Jenomže jak se lodě postupně blížily a téměř všechny držely jednu linii, bylo patrné, že vše bude jinak. Vlastně si ani nepamatuji, jak kdo v lodi vypadal, jak se kdo snažil - viděl jsem všechny jako jeden tým. Posledních 20 metrů asi všichni kolem mě přestali dýchat a jen s napětím sledovali tvrdý boj dračích hlav (špičky lodí), které se snažily rvát dopředu jedna přes druhou. A světe div se, Olympia dojela druhá a tím společně s dalšími dvěma loděmi postoupila přímo do semifinále. Překvapením jsem se nezmohl ani na jedno slovo, natož na výkřik radosti. A myslím, že jsem v tom davu nebyl sám. Posádku Olympie porazil jen závodní tým z Maďarska.

Překvapeni byli i kluci. Opatrné emoce radosti před dalším závodem lehce podpořila informace, že je čekají již jen dva starty. "Celou dobu jsem čučel do lodi a pádloval jsem jako psychopat, takže ani nevím, jak jsme dojeli," shrnul svůj výkon Tomáš Bureš. Evropský a světový medailista a mistr ČR ve fitness David Babůrek byl ale k průběhu jízdy konkrétnější: "Trošku se nám houpala loď, od začátku až do konce jsme jeli natvrdo a bylo to znát. Zjistili jsme, že jedna strana lodi je těžší než druhá, tak to trochu ladíme." Podle mistra Evropy v kickboxu Michala Šedy byl závod perfektní: "Trochu jsme se kinklali, ale doufám, že to v další jízdě srovnáme." Mirek Kadlec, medailista ve physique, reprezentant v závodním šplhu a vicemistr ČR v atletickém fitness, jen doplnil, že tým změní strategii a opět se bude snažit o maximální výkon. Mimo mikrofon bylo ale hodnocení dramatičtější. Kluci měli se svou váhou co dělat, aby loď nepřevrhli. Na kluzkých prknech se vzájemně vytlačovali a občas byla pozornost místo tempu věnována tomu, aby někdo nevypadl z lodi. Je fakt, že poměry velikosti lodi a jejich mohutných těl budily oproti ostatním posádkám dojem, že si "kluci loď spíše oblékali".

První semifinále patřilo šestici týmů, mezi kterými nechyběla ani Olympia. Tempo závodu bylo hned od startu podstatně vražednější a průběžné rozladění tempa pádel naší lodi evidentně paralyzovalo rychlost Olympie. V cíli dělily špičky lodí jen desítky centimetrů a té s posádkou Olympie unikl postup do grand finále jen o vlásek - skončili čtvrtí. Kluky tak čekalo tzv. B finále, ve kterém však byla většina týmů z jejich kategorie. Vzhledem k tomu, že do grand finále se z jejich kategorie "firem a klubů" dostala jen jediná loď - posádka žateckého pivovaru, mohli kluci v závěrečném závodu stále ještě bojovat o zbývající dvě medaile. Je též nutné doplnit, že proti naší lodi se postavily i týmy, v jejichž lodích bojovali i dva čeští olympijští medailisté ve veslování - Martin Doktor a Václav Chalupa, kterého se kluci z Olympie snažili hned v počátku rozhodit "společným panákem".

Tým Olympia Fitness s olympionikem Martinem Doktorem
Do B finále nastoupila posádka v původním rozložení. "Můžeme se klidně houpat, hlavně když udržíme společné tempo," byl závěrečný výrok Lukáše Vrátného, medailisty dvou kondičních soutěží v kulturistice. Jak hodně budou ale jeho slova pravdivá, mělo ukázat až několik následujících minut.

Po odpalu startovací pistole se opět všech šest lodí rozjelo v bleskovém tempu. Lodě se v podstatě po celou dobu držely v jedné linii a s jejich přibližováním se dělo něco neuvěřitelného. Přestože se loď Olympie houpala ze strany na stranu tak, že jim evidentně hned dvakrát nateklo několik litrů vody do lodi a loď se "tak tak" nepřevrátila, přestože kluci několikrát ztratili společný rytmus a pro jeho obnovení museli na nějaké to tempo jednoduše zastavit, zatímco ostatní lodě šlapaly na "plné pecky", drželi se společně s ostatními. Čím více se linie přibližovala k cíli, tím víc bylo patrné, že je loď Olympie v čele! Neuvěřitelné. Byl to boj do posledního metru, ale Olympia nakonec projela pomyslnou cílovou čárou jako první. V zádech jsem z amplionu zaslechl hlas překvapeného moderátora: "Tak tihle vysekaní kluci nakonec nevytuhli a vítězství jednoduše urvali. Nechci předbíhat, ale myslím, že jsou celkově stříbrní." Lukáš Vrátný v radosti odhodil pádlo a zbytek posádky si s rukama nad hlavou užíval stejně velkou radost jako já. "Vyhráli jsme alespoň jeden rozjezd, máme stříbro a jsme šťastní jako blechy. Porazili jsme vodáky a lidi, kteří dlouho závodí, takže teď jsme králové," konstatoval Tomáš Bureš okamžitě po závodu. "Přišli nám pogratulovat i lidi, kteří fandí jiným týmům, a fotí se s námi sportovci, kteří nemají nic společného s kulturistikou, takže bomba - jdem se ožrat." Se svou radostí se podělil i David Želina, absolutní vítěz soutěže kulturistických kondičáků: "Byla to skvělá jízda, chvílema to bylo krásně sehraný. (úsměv) Sice nejsme úplně optimální váhová kategorie pro tento sport, závěrečné vítězství si ale užíváme a to je důvod k oslavě." Lukáš Vrátný sice musel kvůli předčasné oslavě hledat pádlo, brzy se ale připojil k neuvěřitelné noční jízdě celé party na atrakcích festivalu (paddleboard, střelnice, občerstvení apod.). Jirka Nečásek, juniorský basketbalový reprezentant ČR, se ještě svěřil s tím, co mu sdělil jeden z jeho známých - místní organizátor soutěže: "To, jak jste tenhle závod urvali, muselo být o brutálně ukrutné síle, protože vaše technika byla snad tou nejhorší, co jsem tady za celou dobu viděl." Michal Šeda se v návalu radosti, který v podstatě lemoval celý zbytek večera, omezil jen na několik slov: "Bomba, super, perfektní." Na otázku, zda se s tentokrát dvacetičlennou posádkou zúčastní i zářijového závodu Berounský drak, odpověděl: "Jedeme tutově a další lidi nabereme!" Tomášem jmenovaný kapitán lodi a majitel nejobsáhlejší sbírky exotických brouků v Evropě Michal Radík byl po celou dobu mužem na svém místě. Díky přirozené autoritě v týmu a zkušenostem s dračími loděmi dovedl celou posádku až ke stříbrné medaili: "V prvé řadě musím poděkovat celému týmu. Na to, že jsme k tomu před asi dvěma týdny přišli jak 'slepej k houslím', jsme se dali rychle do kupy a během těch pár rozjížděk jsme se zkoncentrovali a v podstatě nejdůležitější závod i vyhráli. A protože si odvážíme stříbro a jdeme si za zlatem, přijímáme nabídku a přijedeme v září i na Berounského draka."

Závěrem bych osobně dodal, že z mého pohledu nebyl výkon celého týmu jen o brutálně ukrutné síle, ale především o srdci, které do všech závodů celá tahle skvělá posádka, dávno ověnčená různými kulturistickými a jinými sportovními tituly, dala. Proto je určitě namístě celý tým vyjmenovat: bubenice Terezka Kalašová, Tomáš Bureš, kapitán Michal Radík, Lukáš Vrátný, Jan Klubrt, Štěpán Ginzel, Michal Šeda, Mirek Kadlec, David Želina, Jiří Nečásek a David Babůrek. Přijeďte v září do Berouna a zkuste vyzvat tenhle tým se svou "dvacítkou". Kategorie "fitness dragon boat" v rámci FUN bude právě pro Vás. Budeme Vás o této chystané akci ještě informovat!

Václav Chalupa vs. kulturistika

Několikanásobný medailista z mistrovství světa a letních olympijských her ve veslování a skifu a stále velmi dobře stavěný Václav Chalupa, kterému bych chtěl jménem celého týmu za akční večer (paddleboard) poděkovat, nám řekl ještě pár slov o jeho vztahu ke kulturistice: "Kulturistiku jsem vždy sledoval, protože se mi moc líbí. Sám jsem kdysi chtěl být také kulturistou, ale tím, že jsem byl veslař, tak se to neslučovalo dohromady. Veslařská příprava, ač též strávená mnoha hodinami v posilovně, je spíše o vytrvalosti. Svalové objemy vytvořené v posilovně vytrvalost vždy redukovala. V posilovně jsem sice navzpíral tuny, pak jsem to ale vždy vyběhal nebo vyvesloval. Pamatuji si na knížku po tátovi, kterou jsem jako dítě měl. Na titulní straně této knihy s názvem "Kulturistika", vydané, tuším, v roce 1968, byl Steve Reeves a to mě vždy fascinovalo. Když jsem začínal s veslováním, tak jsem zkoušel i některé v knize zmíněné cviky. Táta mi pak nadával, že ty svaly v lodi neuvezu a že závod neudýchám. Posilovna mě ale pořád láká a snad se k tomu zase někdy vrátím. Před týdnem jsem shodou okolností v posilovně po několika měsících byl a hodně mě to nakoplo. Osobně mám činky rád. Spousty lidí tento sport odradí, protože to pro ně může být nudný a nezáživný trénink, ale mě to vždy bavilo a moc se mi to líbilo. Ostatně, pozdravujte Láďu Kurčíka, se kterým jsem kdysi na Smíchově též jednou cvičil."

Nenechte si ujít video podařené jízdy posádky Tomáše Bureše v závěru článku!

Foto: Lukáš Machala

Foto: Leona Kovalčíková

Závod dračích lodí - kategorie FUN - video

Přinášíme Vám záběry vítězné jízdy posádky Tomáše Bureše z originálního záznamu televize mezinárodní federace dračích lodí, který byl vysílán online do celého světa. Kormidloval Ondřej ZUB Nečas, reprezentační kormidelník a trojnásobný mistr Evropy 2014.

Video a české titulky pro Ronnie.cz zpracoval Olda "Oldík" Dajbych.

Poznámka: Posádka Olympia Fitness je na startu třetí zprava s číslem 3. Britský moderátor sice na konci říká, že skončili sedmí, ale to se týká hodnocení všech FUN skupin celkově, včetně zahraničních a závodních. Oni však byli celkově hodnoceni v rámci skupiny firem a klubů. Proto to výsledné stříbro.

Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

30.07.23:07bebo - Když to nejde silou, jde to ještě větší silou :D+1
30.07.10:53NoP.NoG. - SVALY SOU LEPŠÍ JAK TECHNIKA :D+1
30.07.10:24DiamonD123 - *88* *88* *88* Ale snaha byla - souhlasím s tím moderátore..+3
Zobrazit všechny příspěvky

Jméno: pamatovat
Heslo:

Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
Copyright © 2010-2019 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2019 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra