Reklama:

Pole Fitness Workout (I. + II.)

Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Trénink


Pravidelné provozování pole fitness rýsuje svaly
a zpevňuje problematické partie.
Pole fitness v současné době zažívá opravdový boom. Ještě před rokem spousta lidí netušila, co všechno se dá na tyči předvést, a i sami gymnasté byli kolikrát zaraženi, kolik různých pozic, pádů a přemetů lze na tyči vykonat. Nemluvě o tom, že ve spojení s tanečními prvky jde opravdu o divácky velmi atraktivní zážitek.

Z tréninkového pohledu se za nácvikem triků a póz skrývá nelehká příprava, která od sportovce vyžaduje ovládat všechny dovednosti, které si lze představit: dynamika, síla, vytrvalost, obratnost, flexibilita. To na první pohled může kdekoho odradit, ovšem pozor, s pole dance/fitness se dá začít v jakémkoli věku a bez jakýchkoli předchozích sportovních zkušeností! Případů, kdy se z původně nesportovně založené dívky stala pole dance pohlcená lektorka či profi tanečnice, existují spousty. Na tréninku na tyči si totiž velmi lehce vypěstujete závislost, která Vám nedá spát!

Co je ale opravdu důležité, je správná postupná příprava! Vaše tělo, pokud z předchozího sportu (ideálně podobného gymnastice) nemáte dostatečně zpevněný především hluboký stabilizační systém, není na všechny zdvihy, přítahy a pozice hlavou dolů vůbec připraveno. Je třeba se zaměřit nejprve na pole fitness, tzn. naučit se správné držení těla a hlavně zapojovat správné svaly.

S čím tedy počítat? Do tréninkové přípravy pro pole dance a fitness neodmyslitelně patří:

  • Šplh
    - jeden z nejvíce komplexních cviků, kdy zapojíte adduktory, kvadricepsy, hýžďové svaly, široký sval zádový, deltové svaly a ramena, biceps, břišní svaly a tibialis anterior
    - u šplhu zároveň posilujete úchop, který je důležitý pro všechny prvky na tyči

  • Core
    - existuje několik cviků, jak posílit hluboký stabilizační systém - ať už s dopomocí tyče nebo s vlastní vahou; zpevněný core systém je důležitý pro nácvik spinů (otoček v letu na jedné ruce), kdy je potřeba zpevnit tělo a doslova letět s určitou pozicí nohou s oporou o tyč či bez ní


    Přítahy na tyč - Power Grip
  • Přítahy na tyč
    - do spousty póz a důležitých výchozích prvků pro provedení náročnějších triků je potřeba správně zvládnout přítah, který zapojí především bicepsy, latissimus dorsi, svaly deltové, břišní svaly a ramena
    - záleží na variantě cviků, které zvolíte a jaké další svaly tak ještě zapojíte - velmi efektivní jsou přítahy kolen k hrudníku v úchopu Power Grip (viz obrázek); pokročilejší verze je s výskokem na tyč (první cvik ve videu Workout II)
    - základním cvikem, kde pracuje také iliopsoas, je přítah na tyč do sedu se zkříženýma nohama jako na židli - zde je potřeba pevně sevřít vnitřní stranu stehen, abyste se na tyči udrželi (tzn. zapojíte adduktory)
    - důležité je myslet na stažená ramena a lopatky směrem dolů

    Správný instruktor (seznam certifikovaných instruktorů naleznete na stránkách Českého svazu pole dance & fitness - www.cspdf.cz) Vám připraví takovou variantu cviku, která je pro Vaši současnou kondici adekvátní, a vysvětlí Vám správné dýchání a kompenzaci.


    Pole Fitness Workout (I.)


    Pole Fitness Workout (II.)


    Důležité upozornění!

    Cvičení nezkoušejte bez předchozího důkladného zahřátí, lehkého strečinku a rozhýbání kloubů. V případě, že nestačíte našemu tempu, snižte počet opakování. U složitějších cviků můžete zvolit jednodušší variantu provedení (viz slečna vpravo), případně jedinci se slabým úchopem či nadměrným pocením dlaní mohou použít speciální protiskluzové rukavice nebo speciální grip (speciální přípravek, často tekuté magnézium).



  • Líbil se Vám článek?
    Sdílejte ho na Facebook. Děkujeme.

    Související články:

    Diskuse k článku:
    Reklama:
    Uživatelské jméno:
    Heslo:
    Text:
    ...
    Upozornit na novou odpověď e-mailem.
    Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

    07.05.10:31dzmilo - sexi workout *32* +1
    Zobrazit všechny příspěvky







    Jméno: pamatovat
    Heslo:



    Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údajeZásady ochrany osobních údajů
    Copyright © 2010-2019 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2019 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
    Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
    Vyhledávání:
    RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV  ::   Lidé  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra