500ml BCAA od Nutrendu zdarma
Rozdáváme 500ml BCAA od Nutrendu zdarma, zbývá pár kusů! Více zde.

Recenze:
Fitness pro ženy - anatomie

Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Ostatní

Díky cenným radám slavného francouzského trenéra Jean-Pierre Clémenceaua, kterému za svoji postavu vděčí mnohé celebrity, a anatomickým kresbám Frédéricka Delaviera, známého autora příruček o posilování, si během několika týdnů vytvarujete takové tělo, o jakém jste vždy snila! V této knížce najdete jasné a přesné rady pro sestavení vašeho vlastního tréninkového programu, a postupy krok za krokem k více než stovce cvičení (všechny doprovázené barevnými fotografiemi a popisnými anatomickými kresbami).

Jaká jsou specifika cvičení žen? Jak si poradit s problematickými partiemi a na co se během formování postavy zaměřit? Po novém roce přichází do fitness center řada z Vás, které jste se rozhodly změnit nebo alespoň trochu poupravit svůj životní styl směrem k lepšímu. Ale jak a odkud vlastně začít? Jaké jsou ty první kroky, které je potřeba podniknout, abychom mohli zařadit tyto změny do našeho všedního života? Možná právě v těchto chvílích sáhnete po svém "průvodci pro osobní tréninkový program se zaměřením na požadované partie". Publikace Fitness pro ženy - anatomie je zde pro Vás, aby Vás nasměrovala na správnou cestu a provedla Vás po ní.

Autoři považovali za důležité seznámit Vás s důležitými body, které se vztahují nejen k samotnému cvičení, ale celkově ke zdravému životnímu stylu. Návrat do kondice - tak je nazvána první dvoustránka celé knihy. "Nepouštějte se do posilování, dokud na to nebude Vaše tělo připravené… Především začněte pravidelně dělat jakoukoli fyzickou aktivitu, aby si tělo na pravidelný pohyb zvyklo." Trochu mě tato úvodní slova zarazila a ptám se sama sebe: Je to s námi opravdu tak špatné, že napřed musíme naučit naše tělo "hýbat se"? Že jsme vytěsnili veškerou (a nejen sportovní) pohybovou aktivitu ze svého všedního života?

Následující stránky se Vám tedy snaží přinést alespoň základní informace o cestě, která Vás připraví na širokou škálu cviků představených v tomto titulu. Seznámíte se se správným dýcháním, a to jak v klidu, tak během sportovní aktivity, dozvíte se základní informace o protahování a samozřejmě by to nemohla být publikace pro ženy, kdybychom zde nenašli kapitolu věnující se správné výživě. Nejedna publikace podobného zaměření Vám už třeba prošla rukama, možná pokaždé čekáte na zázrak, který Vám dá nějaký pohodlný a rychlý návod a zaručí Vám postavu Vašich snů, nebo minimálně alespoň postavu štíhlých modelek, které Vám ukazují na fotografiích publikace u správného provedení jednotlivých cviků. Ale ani nyní nenarazíte na nic světoborného, pouze jsou Vám zde připomenuty ověřené rady a principy související s racionálním stravováním a pitným režimem. Co se textu týče, publikace ani nevyniká mezi ostatními, ale ani není pozadu. Jazyk, který autoři používají, je výstižný natolik, aby zachytil základní potřebné informace. Možná se mezi Vámi najdou i tací, kterým se text bude zdát příliš povrchní, ale věřte mi, že texty prosycené studiemi a odbornými výrazy by mezi běžnou populací, která začíná s fitness cviky a zdravou životosprávou, asi příliš neuspěly.

Po prvních stránkách teoretického úvodu se dostáváme k praxi. Cviky jsou rozděleny do několika celků podle svalových partií, na které jsou zaměřeny. Jako první je prostor věnován posilování paží, následuje hrudník, ramena, břicho, pas, záda, hýždě a stehna. Každý cvik má své číselné označení a je mu věnována jedna celá dvoustránka. Tyto cviky se navíc ještě spojují do větších celků odlišených barevně - cviky na horní část těla mají oranžové označení, střed těla a záda jsou rozlišeny fialovou barvou a cvičení na spodní část těla je odlišeno barvou růžovou.

Podívejme se tedy na daný cvik, jak je v publikaci vyobrazen. Levá část dvoustránky je věnována fotografiím, které zobrazují jednotlivé fáze provedení cviku spolu s popisky a počtem opakování v sériích. Na konci cviku jsou zobrazeny i možné varianty. Pravá část dvoustránky je celobarevná v pastelové oranžové, fialové či růžové, podle toho, do kterého ze tří větších celků se daný cvik zařazuje. Zde je pak cvik nakreslen v anatomickém provedení s českým a latinským názvoslovím, kde můžeme vidět svaly, které jsou u tohoto cviku posilovány. V publikaci najdeme jak cviky na posilování, tak také řadu cviků na protahování.

Na této publikaci oceňuji nejvíce zdařilé zakreslení jednotlivých svalů na anatomických obrázcích. Myslím, že znát jejich umístění a funkci je důležité nejen pro samotné provádění daných cviků, ale pro jakoukoli jinou pohybovou aktivitu. Dalším pozitivem, které je potřeba u titulu Fitness pro ženy zmínit, je fakt, že se zde u popisu cviků nezapomnělo na dýchání, které má nemalý vliv na účinnost daného pohybu. Knihu bych doporučila všem ženám, které se rozhodly pro změnu svého životního stylu a jako pohybovou nebo doplňkovou aktivitu zvolily nebo chtějí zvolit fitness cvičení. Publikace ale může sloužit také jako doplňující literatura pro fitness trenéry, kterým pomůže díky anatomickým kresbám lépe porozumět samotným cvikům. Snad jen otázka na konec - musí být téměř každá knížka určená pro ženy v barvách růžových? :)

• úplný název: Fitness pro ženy - anatomie
    Váš průvodce pro osobní tréninkový program se zaměřením na požadované partie
  • autor: Jean-Pierre Clémenceau, Frédéric Delavier