Reklama:

Muscle&Fitness 10/2017:
Brutální záda Johnnieho Jacksona

Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Ostatní

Toto je komerční sdělení, Ronnie.cz není jeho autorem.

Text: MICHAEL BERG
Foto: PETR BERNAL

Johnnie O. Jackson

Datum narození: 30. 1. 1971
Místo narození: Hammonton (New Jersey, USA)
Současné bydliště: Hurst (Texas, USA)
Výška: 173 cm
Váha: 116 kg (soutěžní), 125 kg (mimosezónní)
Vrcholy soutěžní kariéry (IFBB Pro League):
1. na Toronto Pro 2017, 1. na FIBO Germany 2012, 1. na Atlantic City Pro 2007, 1. na Montreal Pro 2006

Brutální záda

Pořád silný - v 46 letech to Johnnie Jackson dokazuje svým tréninkem zad, který mu dopomohl k velkému počtu předních umístění na profesionálních podiích IFBB.

Kousek od dálnice 157 v texaském Arlingtonu, v neidentifikovatelné omlácené průmyslové budově, najdete Metroflex Gym: rezavějící rozházenou sbírku železných kotoučů a svařovaných kovových reliktů. Zmatené bludiště, jež na první pohled víc připomíná opuštěný filmařský plac z natáčení postapokalyptického snímku Šílený Max než uznávanou tréninkovou mekku.

Toto místo původně neproslavil nikdo jiný než osminásobný šampion Mr. Olympia Ronnie Coleman, nyní však po něm převzali štafetu dvojnásobný vítěz Arnold Classic Branch Warren a Johnnie Jackson, který od roku 2002 dokázal proniknout do první pětky na závodech IFBB Professional League neuvěřitelných 38krát. Třebaže tento drsný trénink zad nebyl nasnímaný ve výše zmiňované bouchárně, zůstává nanejvýš autentický, poněvadž tréninkový styl a cviky, jimž se Jackson přiučil v Metroflexu, jej provázejí, kamkoliv se hne. Některé věci lze změnit, ovšem základní plán, jenž vybudoval jedny z nejlepších zad v bodybuildingu, zůstává neměnný.

Přesilovka

Warren a Jackson byli tréninkovými partnery více než jednu dekádu. Ačkoli v profesionální lize IFBB shromáždili již oba pěknou řádku trofejí, pořád se věrně vracejí do Metroflexu, svatyně hardcore bodybuildingu, patřící Brianu Dobsonovi. Ostentativně přitom ignorují modernější - rozuměj vybavené klimatizací - fitness centra, jimiž je poseta oblast Dallasu. V onen pozdní červnový den ovšem přijel Jackson sám, aby atakoval svaly zad se stejnou divokostí, jaká vždy charakterizovala jeho tréninky. Jackson bývá pokládán za jednoho z nejsilnějších profesionálních kulturistů IFBB. Jeho tréninkové zátěže by tak víc odpovídaly powerlifterovi než zapřisáhlému kulturistovi, ovšem Johnnie závodí také v silovém trojboji - zatím naposled v roce 2012 na raw klání v mrtvém tahu (Raw Unity Deadlift Competition), kde pozvedl svůj osobní rekord 378 kg.

"Zvažuji, že příští rok opět zkusím powerlifterskou soutěž," připouští Johnnie, zatímco se připravuje na svůj první cvik - stahování kladky širokým hmatem. "V roce 2016 jsem se kvůli zdravotním problémům držel zkrátka, ovšem letos je vše v pořádku." (V době vzniku tohoto článku měl Jackson za sebou čtyři letošní starty, přičemž na květnové Toronto Pro dosáhl cenného vítězství, jímž se kvalifikoval na Mr. Olympia 2017 - pozn. red.) "Nyní se cítím opravdu dobře, mám chuť tedy opět zkusit powerlifting. Nejlépe by to bylo hned zkraje příštího roku - před mou první plánovanou kulturistickou soutěží nebo mezi prvními dvěma, abych měl ještě dostatek sil."

Jackson svědomitě absolvuje dvě zahřívací série po 15 opakováních stahování kladky, přičemž mezi nimi odpočívá pouze kolem 30 sekund. "Když trénuji s Branchem, přestávka trvá jenom tolik, kolik zabere sparingovi provést jeho sérii," nabízí Jackson vysvětlení, jež se s následujícím 45minutovým neutuchajícím přílivem brutálně těžkých sérií stává poněkud překvapivým. Tři ze čtyř sérií provede s celým zátěžovým sloupkem - ve všech 15 opakováních, přičemž každé jedno přitažení je provedeno výbušně a ačkoli negativní fáze je kontrolovaná, rozhodně na ni nelze použít přívlastky jako "pomalá" nebo "uvážená". Ostatně Jackson také v mžiku připustí, že tady není, aby pózoval pro metodickou tréninkovou příručku, ale aby budoval svaly.

"Je to kontrolované šílenství, po němž musíte explodovat," říká. "Ovšem pořád máme (Jackson a Warren - pozn. red.) tělo pod kontrolou, abychom neriskovali zranění. Nicméně při váhách, které používáme, se nelze vyhnout i zapojení jiných skupin svalů, než těch cílových. Ale o tom to celé je. Tělo nesmí dostat jinou možnost než je růst, prostě si jej těmi zátěžemi vynutíme."

Stahování kladky širokým hmatem

Široké latissimy jsou klíčové pro působivý V-tvar trupu jak na soutěžním pódiu, tak v tričku na ulici.

Přitahování jednoručky v předklonu

Není nutné používat takové zátěže jako Jackson, ovšem trénujte tvrdě, abyste nabalili hmotu na vnější a spodní oblast latissimů.

Celý článek a Jacksonův trénink zad najdete v říjnovém (10/2017) čísle M&F,
které zakoupíte v novinových stáncích nebo zde.


Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

K tomuto článku není možné vkládat příspěvky.
Odůvodnění: PR článek







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údaje
Copyright © 2010-2017 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2017 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV NOVÉ  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra