Reklama:

Proč si měřit srdeční tep pomocí sportovních hodinek?

Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Ostatní

Hubnete, nebo naopak zvyšujete svoji výkonnost? Běháte, chodíte na páse, do schodů, sprintujete, jezdíte na bruslích, prostě děláte různé kardio aktivity jako doplněk k silovému sportu? Pak pro Vás máme tip, jak lépe kontrolovat Vaši aktivitu tak, abyste dosahovali Vašeho cíle.

Pokud se snažíte například redukovat Vaši hmotnost a přidáte po tréninku třeba běh na páse, ještě to neznamená, že tento typ aktivity půjde ruku v ruce s Vaším cílem. Ono totiž také záleží, v jaké tepové frekvenci se po dobu výkonu nacházíte, nebo třeba na Vaší trénovanosti. Spousta lidí, kteří se snaží redukovat hmotnost třeba při kardiu, pracuje více na své kondici než na odbourávání tuku a ani o tom neví. Když chcete spalovat tuk a preferujete pomalé kardio v srdeční tepové frekvenci pro spalování, která se nachází cca v 60 - 70 % Vašeho maxima, pak je pro Vás pomocník v podobě sportovních hodinek téměř nezbytný. Nejenže máte svůj tep pod kontrolou, navíc máte všechny záznamy Vaší aktivity uložené v jednom systému, což Vám také poskytuje dostatečné údaje k měření a analýze Vašich výsledků.

Sporttester využijete také v případě, že potřebujete zvyšovat svoji výkonnost například pomocí sprintů či rychlého běhu. Svým způsobem to působí motivačně na Vaši psychiku, protože uvidíte své zlepšení černé na bílém.

Jak měří sportovní hodinky Vaši tepovou frekvenci?

Sporttester dokáže měřit tep několika způsoby. Některé jsou v měření přesnější, některé méně. Jejich použitelnost bude záležet na sportu, který děláte.

  • Měření tepu dotykem prstu přímo na speciální ploše sporttesteru - přiložíte prst na určené místo na hodinkách a po cca 10 vteřinách se zobrazí aktuální tep. Tento typ měření však není úplně vhodný pro dynamické sporty, naopak je využíván třeba v turistice.
  • Měření tepu na zápěstí přímo na ruce pomocí integrovaného monitoru srdečního tepu - výhodou je, že nepotřebujete hrudní pás. Váš tep je monitorován po celou dobu výkonu. Měření je relativně spolehlivé, pro sport je ale přesnější spíše poslední možnost.
  • Měření tepu pomocí hrudního pásu - pás jednoduše před aktivitou nasadíte v oblasti hrudi, ten Vám pak zajistí měření po celou dobu, co jej máte připnutý na těle. Data se pak přenáší do sporttesteru bezdrátově a Vy tak při cvičení vidíte aktuální hodnotu tepu. Moderní hrudní pásy jsou navíc pohodlné a příjemné na kůži. Skoro nevíte, že nějaký máte. Měření pomocí hrudního pásu je navíc velmi přesné.

Jaké sportovní hodinky tedy vybrat?

Jak již bylo řečeno, ideálním typem hodinek pro dynamické sportovní aktivity jsou sportovní hodinky s měřením srdečního tepu na hrudi. Vhodnou variantou pak pro Vás mohou být třeba sportovní hodinky  Beurer PM 62. Srdeční frekvenci měří s přesností EKG, hrudní pás je příjemný na kůži a při cvičení nepřekáží. Hodinky mají moc hezký design a třířádkový, snadno čitelný displej. Máte u nich možnost nastavit si individuální tréninkovou zónu, kdy Vás zvukový i vizuální alarm upozorní na její opuštění. Dále si můžete monitorovat spotřebu kalorií a spalování tuků, také je možné hodinky připojit k počítači, abyste mohli se svými výsledky lépe pracovat. Mimo to hodinky nabízejí kondiční test.

Funkce hodinek pro měření srdeční frekvence

Funkce pro puls

  • měření srdeční frekvence s přesností EKG
  • přenos - analogový
  • možnost nastavení individuální tréninkové zóny
  • akustický a vizuální alarm při opuštění tréninkové zóny
  • průměrná srdeční frekvence (average)
  • maximální tréninková srdeční frekvence
  • spotřeba kalorií v kcal (základ joggingu)
  • spalování tuku v g / oz
  • LED pro srdeční rytmus (červená / zelená)

Časové funkce

  • hodinový čas
  • kalendář (do roku 2099) a dny v týdnu
  • datum
  • alarm a budík
  • stopky
  • 50 dílčích časů vždy po 10 hodinách, vyvolávání všech najednou, nebo jednotlivě, indikace dílčího času a průměrné srdeční frekvence

Nastavení

  • pohlaví, hmotnost, jednotka hmotnosti - kg / lb, výška postavy
  • jednotka tělesné výšky - cm / palce, věk, maximální srdeční frekvence

Kondiční test

  • kondiční index a interpretace
  • maximální objem kyslíku při nádechu (VO2 max)
  • bazální metabolismus (BMR)
  • aktivní metabolismus (AMR)
  • maximální vypočítaná srdeční frekvence
  • návrh tréninkové zóny

Pokud byste si rádi monitorovali všechny Vaše denní aktivity, vedle sporttesterů ještě existují hodinky, které se vyznačují tím, že snímají Váš pohyb po celý den. Při Vaší chůzi a běhu počítají kroky a zobrazují Vaši každodenní dávku. Započítávají i další denní aktivity jako jízdu na kole, chůzi do schodů či domácí práce. Díky nim pak budete mít přehled o tom, kolik energie vydáte za celý den.

Konkrétním typem pak může být Snímač aktivity AS 81 nebo Snímač aktivity AS 80.


Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

K tomuto článku není možné vkládat příspěvky.
Odůvodnění: PR článek







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údaje
Copyright © 2010-2017 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2017 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV NOVÉ  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra