Reklama:

Slávek Vinogradov: Ptejte se mě... Odpovědi (VI.)

Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Osobnosti

Zeptejte se Slávka Vinogradova
Slávek Vinogradov: Odpovědi II.
Slávek Vinogradov: Odpovědi III.
Slávek Vinogradov: Odpovědi IV.
Slávek Vinogradov: Odpovědi V.

V rubrice určené pro osobnosti našich sportů "Ptejte se mě, na co chcete, já, na co chci, odpovím" dostáváte možnost položit jakýkoli zvídavý dotaz, který Vás napadne. Jednou z našich osobností pro Vaše dotazy je i silový trojbojař a úspěšný reprezentant České republiky Milan Špingl, otázky jste mohli položit také Petru Weinlichovi a zavalit otázkami jste mohli profesionálního rozhodčího IFBB a bývalého reprezentanta Vjačeslava Vinogradova, který na začátku července 2016 opět vystoupil na soutěžní prkna a ziskem dvou vítězství i absolutního triumfu dokázal, že ještě nepatří do starého závodnického železa. Již jste se mohli začíst do první, druhé, třetí, čtvrté a páté části zodpovězených dotazů, dozvědět se mnoho zajímavých rad i perliček ze života Slávka, včetně toho, jak se cvičí s výhřezem ploténky, jaké se mu líbí hodinky nebo poloha v sexu. Dnes Vám nabízíme další soubor odpovědí.

Pokud byste chtěli i Vy položit mistrovi světa v klasické kulturistice mužů a předsedovi Komise vrcholového sportu SKFČR nějaký dotaz, můžete tak učinit prostřednictvím formuláře v předešlém článku. Řadu odpovědí můžete nalézt také v rozhovoru se Slávkem po zisku statusu profesionálního rozhodčího.

Již pětkrát dostala trojice čtenářů od Slávka fotografii s vlastnoručním originálním věnováním a podpisem, dnešními šťastlivci jsou Kolomáza, Lukáš a Jirka. Gratulujeme.


Rady...




VLÁĎA
Ahoj Slávku, doufám, že nebude vadit, když ti v tomhle dotazu budu tykat. Předem bych ti chtěl poděkovat za tvoje videology jak ze soutěží, tak z tréninků s Martinem. Jste neskutečná dvojka plná pozitivní energie! Cvičím asi 4 roky s pauzami, jsem typický endomorf, mám dost procent tuku (sedavé zaměstnání, kardio moc nejedu), mám 180 cm a 90 kilo. Přijde mi, že nemám moc svalového přírůstku. Myslím si, že cvičím poctivě, ale co mi dělá problém, je jídlo. Někdy mám třeba jen 50 g bílkovin na den a myslím, že by to mohl být hlavní faktor toho, že nenabírám, jak bych chtěl. Myslíš, že když dodržím alespoň 120 g na den, že se to zlepší? Může v tom být zakopaný pes? Předem děkuji za odpověď a měj se fajn! Pozdravuj Marťase. :-)
Bílkovina je velmi důležitá, abychom mohli maximálně rozvíjet svaly. Hrají v tom roli jak tuky, tak i sacharidy. Pokud máš hodně podkožního tuku, není to moc pozitivní. Brání ti to v tom, aby ses rozvíjel dál, proto je třeba hlídat vše - zvýšit bílkoviny, snížit sacharidy a tuky. Jak sám píšeš, neděláš kardio. Aby tuk klesnul, měl bys přidat bílkoviny a začít kardio! Bílkovin například 1,5 g na 1 kg tělesné váhy, maximálně 2 g, ale to až časem, ze začátku bohatě postačí 1,5 g.

Děkujeme ti, že nás sleduješ, a za pozitivní ohlas na naše videa. Snažíme se Vás jimi pořád motivovat a věřím, že těch videí bude čím dál tím víc. Měj se krásně!


MICHAL
Ahoj, měl bych dotaz. Je mi 25 let, cca před rokem jsem měl ještě 58 kg (těžká podváha na mých 182 cm) a nemohl jsem pár let přibrat na váze. Pak se asi něco stalo, asi jsem jedl častěji a více. Po půl roce mám 83 kg, bohužel spíše tuků. Dalšího půl roku jsem jedl zase celkem málo a nepravidelně, ale váha zůstala. Jaký myslíš, že jsem somatotyp? Cca před 2 měsíci jsem začal posilovat, mám lehkou skoliózu čili ohnutá trochu záda. Jaké lehké cviky bys mi doporučil na bedra a záda, abych si je nějak nezdevastoval? Zatím jedu jen hrazdu. Díky za odpovědi.
Těžko určit, jaký jsi somatotyp, když tě nevidím, ale podle toho, co píšeš, jsi klasický ektomorf (hubený, vysoký, špatně nabíráš váhu). Co se týče cviků na skoliózu, je na ni cviků dost. Vím, že se na ni používá korzet, ale hlavně bych ti doporučil zajít k doktorovi a na různé procedury, kde ti odborná péče opravdu pomůže správně provádět cviky. Kdybych ti je popsal já takhle písemně, nedovedu si představit, jak bys je pojal a zda bys je dělal správně (jak správné provádění cviku, tak dýchání). Michale, věřím, že se ti to podaří. Dá se to napravit a můžeš se pak věnovat cvičení na sto procent. Držím ti palce!

ROMAN
Ahoj Slávku, chtěl bych se zeptat, jak by měl vypadat správný trénink, abych procvičil celé tělo, když chodím do fitka 3x týdně. Jaká by měla být strava, když zatím nemám dost financí? Předem děkuji za odpověď.
Romane, když chodíš 3x týdně, tak musíš také 3x týdně procvičit celé tělo. Trénink se dá sestavit různě. Střídat horní a dolní část těla, nebo v jednom tréninku procvičit všechny základní cviky (shyby, bench-press, dřepy, mrtvý tah a k tomu vždy doplňkový cvik na ruce, ramena, lýtka atd.). Tak můžeš cvičit třeba po dobu 8 týdnů a posléze můžeš zkusit druhou variantu. Těch variant je víc, záleží, co od tréninku očekáváš. Jestli chceš zhubnout, přibrat, nebo se jen udržovat v kondici. Co se týče stravy, sacharidy můžeš čerpat z vloček, těstovin, rýže. Nejlevnějšími zdroji bílkovin jsou sója, vaječný bílek, tvaroh, maso a protein.

JAN
Ahoj, mám problém s dolní částí břicha a s boky. Zhubnul jsem docela dost, ale pořád se mi tam ty tuky drží. Ostatní partie jsou v pohodě. Zařadil jsem 2x týdně čistě trénink na dolní část těla a docela s tím už dlouho bojuji. Nemáš nějakou radu?
Pokud se ti ukládá tuk, máš vyšší příjem energie v podobě sacharidů či tuků, a proto nemůžeš zhubnout. Doporučuji tedy snížit sacharidy a přidat kardio, to je standard, který funguje. Kardio ze začátku třeba 3x týdně po 30 minutách a posléze zvýšit na 4x týdně. Uvidíš, jak ti tělo bude reagovat. Zároveň to chce i silové tréninky, aby svaly více reagovaly. Tím pádem bude lépe reagovat i tuk a bude mizet i z míst, která jsi popsal.

JAKUB
Dobrý deň, pán Slávek, ste jeden z mojich veľkých vzorov, máte veľmi pozitívny vpliv, Vaše videá sú super. Chcem Vás ale poprosiť o radu. Posilovanie milujem, venujem tomu všetko - peniaze, čas, energiu, proste snažím sa maximálne na to sústrediť, pretože v budúcnosti by som chcel súťažiť v klasickej kulturistike. Ale mám problém, ktorý ma vždy posunie dozadu. Mám od prírody široké panvové kosti. Chcem Vás poprosiť o radu, či môžem byť úspešný s takou nevýhodou. Ďakujem pekne.
Jakube, vůbec se toho nevzdávejte! Klasická kulturistika je sice hodně zaměřená na symetrii, ale  pokud máte širokou pánev, můžete rozšířit záda a ramena a ta pánev pak bude vypadat dobře. Moje doporučení je tedy nebát se toho, cvičit i nadále, a pokud Vás to baví, snažte se zaměřovat na záda a ramena, abyste je rozšiřoval. Samozřejmě nezapomínejte na ostatní části těla. Když se Vám pak bude více hodit kulturistika, tak neřešte, že chcete do klasické kulturistiky. Je to naprosto stejný sport, akorát se musíte přizpůsobit dané kategorii. Tak třeba já bych nemohl závodit ve fitness, protože jsem moc velký a těžký a nevešel bych se tam, proto se tam ani nehrnu, a i když se mi ty sestavy strašně moc líbí, nedělám si z toho hlavu. Pracujte na sobě i nadále a výsledek se dostaví, rád Vás pak uvidím na soutěži!

JIRKA
Zdravím, Slávku! Na úvod chci říct jedno velké "klobouk dolů"! Chodím cvičit už asi třetím rokem, vše jde poměrně dobře, až na stagnaci bicepsu a tricepsu (cvičím je odděleně 1 - 2x týdně). Na každý z těchto svalů provádím tři cviky, čtyři série a kolem deseti opakování. Snažím se jíst hodně kvalitní maso, vejce. Řekl bych, že mám i dostatek odpočinku, ale pořád jen velmi pomalý rozvoj těchto svalů. Dokážeš mi eventuelně takto "od stolu" poradit, co ještě vyzkoušet? Moc děkuji!
Jirko, vidím, že tomu dáváš docela dost zabrat, každopádně každý z nás má nějakou slabinu. Například já mám problém s hrudníkem a zády. Snažím se to nějak vychytat a vždy to nějak jde. Myslím si, že to půjde i u tebe. Uvádíš, že cvičíš 2x týdně 4 série po 10 opakováních. Na tvém místě bych to zkusil prostřídat - jednou týdně budeš mít to, co cvičíš ty, druhý týden to snížíš na dva cviky na každou partii - pořádně ty svaly rozehřeješ a pak už budeš mít objemové cviky - maximálně těžká zátěž (pozor, aby ses nezranil), můžeš použít i cheating a ten sval maximálně silově šokovat. Takže jeden týden pojedeš silové cviky a druhý týden budeš mít pumpovací cviky. Nejlépe je ruce cvičit samostatně, aby si maximálně odpočinuly, a samozřejmě používat sportovní doplňky výživy, aby ti ruce maximálně regenerovaly a rostly. Držím ti palce a věřím, že budeš mít ty nejlepší ruce na světě. Měj se krásně!

MICHAL
SKUHROVEC
Dobrý den, chci se zeptat, mám 182 cm a 68 kg a chtěl bych nabrat svalovou hmotu. Používám Maxx Gain 15 a chtěl bych začít s produktem Crea Ethyl Ester. Je to správná volba? Cvičím 4 - 5x týdně. Předem děkuji za odpověď.
Volba je to správná, ale nemyslím si, že by byl základ stavět jen na sportovních doplňcích, velký důraz je třeba klást na stravu. Zřejmě jste začátečník, proto více věnujte stravě a správnému tréninku, k tomu přiřaďte i doplňky. Pokud chcete maximálně nabrat, tak je Maxx Gain 15 (sacharidový doplněk) dobrá volba. Kreatin také, ale ještě bych Vám doporučil klasický protein, např. nějakou osmdesátku, kterou můžete dávat ráno po probuzení a po tréninku. Věřím, že se Vám podaří dosáhnout Vašich cílů!


Osobní...




JAN
ŠMÍD
Zdravím Vás, chci se zeptat, co se stalo s Ondřejem Krajem (závodník ve physique mužů). Viděl jsem i Vaše tréninkové video, kde Ondra byl s Vámi. Pak už o něm nikde nic nebylo, tak jsem se chtěl zeptat, zda se tak intenzivně připravuje, nebo to naopak vypustil. Díky za info.
Zdravím. Ondra se má skvěle, má rodinu, narodil se mu syn, a proto přestal soutěžit. I nadále ale cvičí. Myslím si, že jednoho dne se bude chtít opět připravit na soutěže.

MARTIN
Ahoj, můžeš mi napsat, jak jsi na FB? Děkuji.
Ahoj, jak na FB, tak i na Instagramu mě najdeš pod jménem Vjačeslav Vinogradov.

KOLOMÁZA
Ahoj Slávku, zajímalo by mě, jestli máš raději masivní objemy, jako jsou v aktuální kulturistice, nebo jsi spíš zastáncem estetiky dob Arnolda? Dále by mě zajímalo, pokud už vidíš Arnolda, jestli vedete nějaké přátelštější rozhovory a jak na tebe působí. Díky za odpovědi a přeji hodně úspěchů do budoucna.
Ahoj, určitě mám rád estetiku, symetrii a ladnost. Je fakt, že i já se rád podívám na obrovské kulturisty, ale ideálem je estetika.

Arnold normálně moc nemluví. Viděl jsem ho hodněkrát, ale mluvil jen dvakrát. Jednou po soutěži přišel za námi rozhodčími, podal ruku a vtipkoval, že nechápe, jak to můžeme rozhodovat, že on by to nezvládl. Podruhé to bylo v LA v Gold's Gymu, kde cvičil. Šel jsem za ním, že bych se rád vyfotil, on mi řekl, že teď odcvičí trénink a že na konci určitě dáme fotku. Pak jen přidal, že cvičí záda a prsa a že to bude rychlé, že těžké věci nezvedá. Je prostě pozitivní a pořád vtipkuje.


MARTIN
Ahoj, používal jsi v předsoutěžní dietě nějaký spalovač tuků? Jaká byla tvoje aerobní aktivita, jak často jsi ji zařazoval a jaké bylo její trvání? Děkuji.
Martine, zdravím tě, ano, spalovače tuku používám. Velmi se mi osvědčil výrobek Thermogenic Extreme Fair Power. Aerobní aktivita - vždy výšlapy po schodech. Nic jiného mě nebaví a nudím se, ale na schodech cítím, že to stojí za to. Nebo pokud jdu ven, tak tam provádím sprinty.

JAREK
Dobrý den, jaký máte názor na českého kulturistu Milana Kince? Váš osobní názor z pohledu rozhodčího nebo z pohledu člověka, co o tom něco ví. Děkuji.
Zdravím, Milana jsem viděl osobně na soutěži jen jednou jako dorostence. Tehdy byl na svůj věk abnormálně svalnatý a jeho forma byla skvělá. Posléze, tuším, Milan odešel do jiné federace a už jsem o něm nic neslyšel, ani jsem ho neviděl, a proto těžko teď něco posoudím.

ALEŠ
MAKOVEC
Ahoj, rád bych se zeptal, jak jsi měl nastavený denní příjem živin před AC v objemu a posléze v dietě?
Ahoj, rozepisovat to tady dopodrobna nebudu, jelikož se vše můžeš dočíst na Ronnie.cz v článcích. Hlavním důvodem, proč to nebudu rozepisovat, je to, že si to nepamatuji. Já mám každou přípravu nastavenou úplně jinak. Vždy zkouším nové věci, například moje poslední příprava byla založená na tucích a bílkovinách, sacharidy jsem dával minimálně. O této přípravě se zase dočteš v časopisu Muscle&Fitness. Hezký den.

LUKÁŠ
Dobrý den, rád bych se zeptal, kdy a proč jste se rozhodl přestěhovat do ČR. Pravděpodobně jste asi přišel s rodinou, zajímalo by mě, z jakého důvodu a kolik Vám bylo. Co pro Vás bylo nejtěžší se zde naučit? Byl to jazyk, nebo nějaké jiné kulturní návyky? Jaké byly Vaše začátky? Děkuji za odpověď!
Ahoj, do České republiky jsem se přestěhoval v roce 1997. Můj otec otevřel firmu v Německu, a jelikož je Česko velmi blízko k Německu, tak jsem se ocitnul zde.

Co tu bylo nejtěžší… vlastně všechno. První pocit je, že jste v poušti, nemáte žádné kamarády, ani je nemůžete mít, dokud se nenaučíte mluvit. Nikdo Vám nepomůže, ani se nemůžete nikoho zeptat. Nastává čas bojovat a učit se! V tu chvíli jsou nejlepšími kamarády sport a český slovník.

Kazachstán je muslimskou zemí. Mentálně jsem byl úplně jiný než Evropané, to je další škola, kde se musíte převychovat. Je třeba pochopit, co pro mě dříve bylo nepochopitelné - vztahy, pohledy, chování, pohledy veřejnosti. Ne každý se dobře chová k cizincům (někdy za zády slyším ne moc příjemné hlášky a nejvíc mě štvalo to, že do očí ti to nikdo neřekne). Je těžké vysvětlit vše do detailů.

A moje začátky - nemáte co ztratit, takže o něčem sníte a jdete za svým cílem. Musíte sám otevírat všechny dveře, sám se rozhodovat. Ale pokud jste fajn člověk, tak je úplně jedno, jakou řečí mluvíte či jakou máte pleť. Základem je být člověkem, mít pokoru a úctu.


Otázky čtenářů ze Slovenska byly ponechány v původním znění.



Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

04.01.16:07dozahranici - Ahoj, znas nekoho v Hradci Králové kdo uzdravi ma bolava z..
Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údaje
Copyright © 2010-2018 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2018 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV NOVÉ  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra