Reklama:

Muscle&Fitness 12/2016: V posilovně s Lukášem Osladilem

Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Ostatní

Toto je komerční sdělení, Ronnie.cz není jeho autorem.

Tímto článkem navazujeme na profil Lukáše Osadila a retrospektivu jeho dosavadní soutěžní
kariéry od téhož autora z čísla 7/2016 časopisu Muscle&Fitness.

Text: JAN SMEJKAL
Foto: ZDENĚK DRYÁK, IGOR KOPČEK - EastLabs Team

Lukáš Osladil

Datum a místo narození: 4. 6. 1980, Zábřeh
Bydliště: Praha
Vzdělání: střední odborné s maturitou
Zaměstnání: profesionální kulturista IFBB
Stav: svobodný
Výška: 173 cm
Váha: soutěžní 108 kg, mimosoutěžní 116 kg

Soutěžní resumé (SKFČR, IFBB, IFBB PRO):
MČR ml. dorostu 1996 - 2. místo do 60 kg
MMoravy a Slezska juniorů 2001 - 2. do 80 kg
MČR mužů 2004 - 1. místo do 80 kg
MČR mužů 2005 - absolutní vítěz
ME 2005 - absolutní vítěz
MS 2006 - 2. místo do 90 kg
Arnold Amateur 2011 - 2. místo do 90 kg
Olympia Amateur 2011 - 2. místo do 90 kg
Toronto Pro Supershow 2012 - vítěz do 212 liber
Olympia 212 Showdown 2012 - 11. místo
EVLS Prague Pro 2015 - 8. místo
Europe Phoenix Pro 2015 - vítěz
Dayana Cadeau Pro 2015 - 2. místo
Mr. Olympia 2016 - 16. místo ex aequo
Arnold Classic Europe 2016 - 10. místo
EVLS Prague Pro 2016 - 6. místo
Nordic Pro 2016 - 2. místo

Teprve loni přestoupil z kategorie profesionálního bodybuildingu do 212 liber do open zápolení a letos už stihl premiéru na Mr. Olympia. Řeč je o českém zástupci IFBB Professional League Lukáši Osladilovi, jenž v zápolení bez rozdílu vah debutoval v silné konkurenci 8. místem na podzimní EVLS Prague Pro 2015. V polovině října se pak prvenstvím na Europa Phoenix Pro 2015 v americké Arizoně senzačně nominoval na Mr. Olympia 2016 do Las Vegas.

"Premiéra v open zápolení Mr. Olympia se z mého pohledu příliš nepovedla. Forma nebyla taková, jaká měla být. Kresba svalů nebyla dostatečně ostrá," míní Lukáš Osladil o svém letošním účinkování na pódiu Orleans Areny. Nutno ovšem říci, že to platí především pro pátkový judging, v němž Lukáš působil unaveným dojmem - snaha o maximální kvalitu se projevila ztrátou plnosti svalstva. Naproti tomu v sobotním finále se prezentoval výrazně vylepšenou formou s plnými a kulatými svaly a zanechal výborný dojem. Z tohoto pohledu jeho dělené 16. místo (společně s Brandonem Currym, Kevinem Levronem a Michealem Lockettem) tak celkem neodpovídá reálnímu zhodnocení jeho kulturistických kvalit a zejména ve finále byl Lukáš rovnocenným soupeřem i nejednomu borci z první patnáctky, kde mohl klidně nahradit Steve Kucla, Bena Pakulskeho nebo Akima Williamse.

To se částečně potvrdilo již o týden na Arnold Classic Europe 2016 v Barceloně, kde obsadil 10. místo. Ze svých přemožitelů z Las Vegas si odnesl skalp Bena Pakulskiho. Opravdová satisfakce však na Lukáše čekala až první říjnový víkend na domácí půdě. Na EVLS Prague Pro 2016 dosáhl v mimořádně silné konkurenci na 6. místo a před ním skončil - s výjimkou nestartujícího Phila Heatha - pouze kompletní zbytek první šestice z letošní Olympie. Až za Lukášem se pak umístil jeden z nejlépe připravených mužů letošního Olympia Weekendu Australan Joshua Lenartowicz, jenž v Las Vegas dosáhl 9. místem do TOP 10.

Třešničkou na dortu je pak pro Lukáše Osladila druhé místo na Nordic Pro 2016 ve finském Lahti jen týden po jeho pražském úspěchu. Pravda, s výjimkou vítězného Nizozemce ghanského původu Williama Bonaca (triumfoval i v Praze) tentokrát již v mnohem méně impozantní konstelaci profesionálních hvězd. Podtrženo a sečteno, Lukáš Osladil má za sebou vcelku úspěšnou soutěžní sezónu, v níž potvrdil statut nejlepšího českého profesionálního kulturisty současnosti. Jak se na ni připravoval?

Tréninkový program Lukáše Osladila

Ponděli: prsa, biceps, triceps, hýždě
cvik a partie série opakování
PRSA
tlaky na šikmé lavicy s velkou činkou (pyramida) 3 15, 10, 5
rozpažování na šikmé lavici 3 12, 12, 8 - 10
pec-deck 2 8 - 10
tlak vleže na stroji Hammer Strength 3 10, 8, 6
 
BICEPS
zdvihy jednoruček vsedě na šikmé lavici 2 8 - 10
zdvih vsedě s oporou o vnitřní stranu stehna 2 6, 6
zdvih s oporou loktů na stroji (nadloktí paralelně se zemí) 2 6 - 8
 
TRICEPS
stlačování kladky podhmatem jednoruč 2 12, 8
supersérie:
tricepsové stlačování kladky vestoje 2 12, 6 - 8
tricepsová extenze s kladkou před hlavu 2 12, 6 - 8
 
HÝŽĎĚ *
roznožování na stroji (abduktory) 2 40 **
podsazování pánve vleže na zádech s 25kg kotoučem 2 15
dřepy velmi šiřokým postojem (bez zátěže, krátký rozsah) 2 70
tlaky na legpressu (chodidla co nejvýše na desce, široké postavení) 1 50

* Každé ráno 20 minut výstupy střídavě jednou a druhou nohou po 15 opakováních.
** 20x s opřením a 20x v předklonu.

Celý článek včetně tréninku na všechny svalové partie najdete v Muscle&Fitness 12/2016,
který zakoupíte v novinových stáncích nebo zde.


Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

K tomuto článku není možné vkládat příspěvky.







Jméno: pamatovat
Heslo:
Víte, že...
...poslední objednávka v obchodě
Ronnie.cz byla před 62 sekundami?



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údaje
Copyright © 2010-2017 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2017 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV NOVÉ  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra