Reklama:

Slávek Vinogradov: Ptejte se mě... Odpovědi (V.)

Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Osobnosti

Zeptejte se Slávka Vinogradova
Zeptejte se osobností
Slávek Vinogradov: Odpovědi I.
Slávek Vinogradov: Odpovědi II.
Slávek Vinogradov: Odpovědi III.
Slávek Vinogradov: Odpovědi IV.

V rubrice určené pro osobnosti našich sportů "Ptejte se mě, na co chcete, já, na co chci, odpovím" dostáváte možnost položit jakýkoli zvídavý dotaz, který Vás napadne. Jednou z našich osobností pro Vaše dotazy byl i silový trojbojař a úspěšný reprezentant České republiky Milan Špingl, otázky jste mohli položit také Petru Weinlichovi a zavalit otázkami jste mohli profesionálního rozhodčího IFBB a bývalého reprezentanta Vjačeslava Vinogradova, který na začátku července 2016 opět vystoupil na soutěžní prkna a ziskem dvou vítězství i absolutního triumfu dokázal, že ještě nepatří do starého závodnického železa. Již jste se mohli začíst do první, druhé, třetí a čtvrté části zodpovězených dotazů, dozvědět se mnoho zajímavých rad i perliček ze života Slávka, včetně toho, jak se cvičí s výhřezem ploténky. Dnes Vám nabízíme další soubor odpovědí.

Pokud byste chtěli i Vy položit mistrovi světa v klasické kulturistice mužů a předsedovi Komise vrcholového sportu SKFČR nějaký dotaz, můžete tak učinit prostřednictvím formuláře v předešlém článku. Řadu odpovědí můžete nalézt také v rozhovoru se Slávkem po zisku statusu profesionálního rozhodčího.

Již čtyřikrát dostala trojice čtenářů od Slávka fotografii s vlastnoručním originálním věnováním a podpisem, dnešními šťastlivci jsou Dominik, Tomáš P. a Honza M. Gratulujeme.


Rady...




PETR
Věk 43 let, nadměrná plynatost po požití proteinů. Co poradíte? Děkuji, Petr.
Ahoj, ano, to také znám. V první řadě doporučuji vystřídat výrobce proteinu, zřejmě ti v něm něco vadí a tvé tělo to nestráví. Pokud ani to nepomůže, pak je další možností používat trávicí enzymy (například firma Survival má skvělý výrobek Enzymes Fair Power), zároveň doporučuji enzym, který se jmenuje bromelain, pomáhá štěpit bílkovinu na aminokyseliny.

MARTIN
Dobrý den, chci se, prosím, zeptat, jestli je vhodné cvičit biceps a triceps v jednom dni, nebo je lepší si tyto dva svaly radši rozdělit s jinými partiemi. Děkuji za odpověď.
Zdravím. Každá metodika má své výhody, a proto Vám doporučuji jeden měsíc cvičit ruce samostatně, kde si můžete dovolit používat těžší zátěž a více cviků, posléze další měsíc rozdělit ruce a cvičit je zvlášť - například záda a biceps a další trénink prsa a triceps. Pak zjistíte, co Vám více vyhovuje a na jaký typ cvičení ruce nejlépe reagují.

LUKÁŠ 77
Zdravím, chtěl jsem se zeptat na látku ekdysteron a její účinky na svalový růst, zdraví a nežádoucí účinky.
Osobně jsem tuto látku nikdy nepoužíval, ale znám sportovce, kteří ano. Mají pozitivní reakce, a to takové, že během používání pocítili zmenšení tukové tkáně, během tréninku zvýšenou výdrž a údajně látka zabraňuje ztrátě svalové hmoty a zároveň podporuje růst svalů. Jak říkám, osobně jsem to nezkoušel, a proto nemůžu blíže odpovědět na Váš dotaz.

HOMEBOY
Zdravím, nejdřív bych chtěl říct, že působíš jako sympatický člověk, absolutně nenamyšlený, což je super, a proto ti fandím. Prosím tě, ty jsi nejpovolanější, odpověz mi. Jaký je časový harmonogram na profi soutěžích (např. Olympie, Arnold)? V semifinále nejdříve povinné sestavy, pak porovnávání a ve finále volná sestava a porovnávání, nebo jak to je? A jaký je v pravidlech uveden nejkratší a nejdelší čas mezi semifinále a finále, jestli takové pravidlo tedy existuje (nebo si každý pořadatel může zvolit, jak dlouhou pauzu mezi semifinále a finále udělá)? Díky a přeji mnoho zdaru ve sportovním i osobním životě.
Ahoj, děkuji a věřím, že i nadále zůstanu nohama na zemi. Děkuji, že mi fandíš, také ti fandím, mistře!

Co se týče dotazu, profi a amatérská pravidla jsou odlišná. Jak probíhá profi soutěž - v semifinále se nejdříve každý závodník představí samostatně (není to povinná sestava), je to jen prezentace, hraje tam hudba (kterou zvolí zvukař a většinou ji všichni mají stejnou). Závodníci jednotlivě ukazují své nejlepší pózy (aby je rozhodčí mohli lépe poznat a zaostřit pohled na každého zvlášť). Posléze nastupují všichni dohromady a rozhodčí už vyvolávají závodníky dle výkonnosti. Finále začíná volnou sestavou a končí porovnáním top šesti závodníků. V pravidlech není uveden čas mezi semifinále a finále, je to vždy různé a určuje to pořadatel po schválení harmonogramu IFBB. Držím ti palce a třeba tě jednou uvidím na pódiu mezi profi závodníky.


TOMÁŠ
P.
Dobrý den, zajímal by mě Váš názor na kulturistický opasek? Já osobně preferuji názor Borise Oravy - co nejvíce se vyvarovat jeho nošení. Nepřijde mi, že by se pas znatelně rozšířil, spíše zesílily šikmé břišní svaly a celkově střed těla. Pak by mě zajímalo, jakou partii nejraději cvičíte, jaké jídlo je Vaše oblíbené, jak jste se například seznámil s Vaší manželkou? Také Váš názor na, řekněme, radikální názory Filipa Grznára? Předem děkuji za odpověď na obsáhlou otázku a za vše, co děláte pro kulturistiku a fitness v ČR. S pozdravem Tomáš P.
Dobrý den, můj názor na opasek - pokud bych ho použil včas, tak bych dnes neměl zranění. Má odpověď zní použít. Určitě ano, ale jen u maximálních výkonů, kde hrozí nebezpečí (například mrtvý tah nebo dřep - pokud bych tam chtěl provést sérii s maximální zátěží, co jen zvládnu, tak 100% použiji opasek). Každopádně nedoporučuji ho nosit nonstop, prostě používat jen při extrémní zátěži.

Nejraději cvičím nohy a prsa (nerad cvičím záda), oblíbená jídla jsou asi boršč a sushi, jsou to dost odlišná jídla, ale můžu je mít každý den a pořád mi skvěle chutnají.

S manželkou jsem se seznámil náhodou. Přišel jsem ke kamarádce a tam byla její kamarádka - má budoucí manželka. Od první chvíle mě nesnášela. Byl jsem v objemu, a tak se mě bála a říkala, že jsem obr a zabiják a sním tolik masa, že to není možné, že asi sním i ji, ale když mě poznala blíž, tak zjistila, že až takový zabiják nejsem. Sníst kilo masa denně vlastně není až tak moc. (smích) Co se týče názoru na Filipa Grznára, tak to nevím. Nesleduji ho a nevím, jaké má názory…


MICHAL
Dobrý den, jaký je Váš názor na to jíst pouze tři hlavní jídla denně (když nepočítám tréninkové doplňky). Všude se píše, že by člověk měl jíst šestkrát denně menší porce, ale na druhou stranu jsem se také dočetl i to, že na počtu porcí nezáleží, pokud do sebe dostaneme určité množství bílkovin, sacharidů a tuků, jaké  potřebujeme.
Dobrý den, záleží, jaký máte cíl. Pokud chcete přibrat, pak je nutné zvýšit příjem jídla. Osobně se stravuji 5x denně (a to jsem momentálně v dietě). V případě, že jsem v objemové fázi, tak mám celkem šest jídel denně. Co se týče množství bílkovin, sacharidů a tuků, určitě nemůžete sníst hromady bílkovin, sacharidů a tuků na jedno posezení, Váš organismus to nestráví a určitě ho tím zatížíte.

MARTYZ808
Ahoj, zajímalo by mě, na co se zaměřit u toho zázraku se stravou. A v kolika letech jsi začal s tréninkem.
Ahoj, nerozumím, o jakém zázraku je řeč, ale určitě se zázraky někdy dějí. Začal jsem asi v 15 letech chodit do posilovny, ale odmala jsem vždy sportoval.

NEONILA
PANASYUK
Dobrý den, chci se zeptat, zda se můžu květnové bikiny fitness soutěže zúčastnit i v případě, že nemám české občanství? Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den, ano, můžete. Pravidlo zní, že nemusíte být občanem nebo občankou ČR, ale musíte být členem nebo členkou SKFČR. Zde se dočtete více: soutěžní řád a pravidla (PDF). Hezký den a těšíme se na Vás na soutěži.

DENIS
Zdravím, začínám s posilováním (už měsíc), ale co jsem zjistil, tak nezáleží na tom, kolik toho zvednu, ale hlavně na stravě a doplňcích stravy, tak proto píšu, jestli byste mi neporadil s nějakým jídelníčkem, nebo nedal radu, jak si ho udělat. Vážím cca 60 kg, výška 178 cm. Díky za vzácné rady. :) P. S.: Možná to tu někde na webu je napsané, ale moc se v tom nevyznám.
Denisi, zdravím tě. Ano, strava je velmi důležitá. Na začátek ti poradím jen tři základní pravidla. Dodrž to a posune tě to dopředu:
  • Strava - rozlož si ji do šesti porcí a stravuj se každé 2,5 hodiny. Musíš mít dostatek bílkovin. Například pro tebe denně 500 g masa, 300 g rýže, 2x tvaroh, 3 - 4 litry vody.
  • Trénink - 4x týdně a abys za týden odcvičil celé tělo.
  • Regenerace - dostatek spánku, sauna, bazén, masáže - vše je vítáno.

Držím ti palce.


MATUS
Dobrý deň, chcel by som sa spýtať, ako ošetrovať, alebo prípadne predchádzať striám.
Striím se dá těžko předcházet, osobně jsem používal buď krémy, nebo oleje, nebo jsem tu pokožku zjemnil. Samozřejmě je pak zapotřebí používat minerály a vitamíny, aby byla pokožka elastická a pružnější. Základem je ale nehnat se do maximálních objemů, abyste nepřibíral třeba 10 kg týdně - kůže to pak nevydrží a popraská. Vím, že už existuje i nějaká nová medicína, kdy se používají kyseliny, které se vpichují do strií a částečně je schovají, ale nemyslím si, že by zmizely úplně.


Osobní...




NEJI
Ahoj, Slávku. Zajímalo by mě, jestli kromě cvičení a soudcování soutěží pracuješ i jako trenér. Nejsem si tím jist, protože myslím, že toho musíš mít dost po tom všem ježdění po soutěžích. A dál by mě zajímalo, jak by to zhruba vyšlo finančně, i když je mi jasné, že je to asi osobní věc mezi tebou a klientem. Ale pokud by ti to nevadilo, rád bych se to dozvěděl. :) Díky a přeji jen samé úspěchy jak v pracovním, tak osobním životě. :)
Ahoj, ano, připravuji lidi i na soutěže, provádím jak konzultace, tak i tréninky. Co se týče ceny, je to určitě na osobním jednání. Je rozdíl připravovat někoho na závody, nebo provést jen konzultaci. Za přání děkuji.

VLÁĎA
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na Váš aktuální stav. Mám na mysli, jestli nepociťujete například nějaké bolesti kloubů z kulturistické kariéry. Vaše klouby toho jistě hodně "nazvedaly", tak by mě zajímalo, jestli se tento sport později na těle nějak projeví.
Zdravím. Ne, klouby mám zdravé, pravidelně používám kloubní výživu. Je nutno říci, že spíš pociťuji přetížení kloubů v období, kdy se připravuji na soutěž a cvičím 2x denně. Jakmile skončí příprava, vše rychle zregeneruji a žádné problémy nemám.

HONZA
M.
Ahoj Slávku, chtěl bych se zeptat na otázku týkající se tvého posledního rozhovoru zveřejněného na tomto portálu. Tam jsi zmiňoval, že pokud je physique závodník příliš velký a žilnatý, musíš ho umístit zákonitě níž. Jak se stavíš jako profesionální rozhodčí ke skutečnosti, že physique v Evropě a USA je hodnocené jinak? Pokud bys měl například rozhodovat profi soutěž zde a za velkou louží, změnil bys "měřítka" svého rozhodování podle trendu, který tam panuje? Myslím tím, že physique v USA jsou často na úrovni spíše kulturistů, a to jak muskulaturou, tak i vyrýsováním. Díky za odpověď.
Honzo, ahoj, je nutno říci, že nemůžeme srovnávat amatérské závodníky s profi. Další věc je ta, že v USA většina profi závodníků soutěží ve federaci NPC, zatímco my v Evropě v IFBB. I když jsou to přátelské federace, trend rozhodování se přesto lehce liší. U profesionálů je skoro každý velký, a tak Vám nezbude nic jiného než je rozhodovat. Přesto, sice jsou velcí, ale ne jako v kulturistice. Nemají takovou tvrdost a brutalitu.


Anabolické steroidy...




DOMINIK
Dobrý den, tento rok jsem se připravoval na mistrovství Čech ve starším dorostu (18 let). Týden před závody jsem onemocněl zánětem krku a selhala mi imunita. Od té doby necvičím. Kvalitu a objem jsem udržel na 60 %, což je pro mě super. Příští rok chci opět na pódium a jsem smířený, za jakou cenu. Proto mě zajímá Váš názor na AS a vše okolo nich, stručně. Děkuji.
Dominiku, je ti 18 let! Věř mi, nestojí to za to! Pokud s tím teď začneš, tak už bez toho nikdy nic nedokážeš! Ani nevíš, co vše zvládneš se sportovní výživou, která je zdraví prospěšná, a nejhezčí na tom je, že to dokážeš ty! Možná tě nepřesvědčím, tak se aspoň pokus to maximálně oddálit, co to jde! Držím ti palce!


Otázky čtenářů ze Slovenska byly ponechány v původním znění.



Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údaje
Copyright © 2010-2017 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2017 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV NOVÉ  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra