Reklama:

22 Minute Hard Corps - cvičební program od Tonyho Hortona

Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Trénink

Kdo z Vás cvičí doma programy světoznámých trenérů, jistě, ví, že Tony Horton je jedním z předních trenérů a autorem známých programů P90, P90X, P90X2 a dalších. Nyní nám Tony ve spolupráci s Beachbody přináší cvičební program pod názvem 22 Minute Hard Corps.

Jedná se o intenzivní trénink na 22 minut (ano, 22 minut denně stačí ke zhubnutí a formování těla) formou HIIT. Program je koncipován jako takový bootcamp. Tony si do programu zvolil nejen řadové cvičence, ale i členy amerického letectva a vojenských sil.

Tony je znám také tím, že trénuje na vojenských základnách po celém světě.

Program je rozložen do osmi týdnů v osmi okruzích. Procvičíte celé tělo, využijete i posilovací pomůcky. Některé cviky ovšem vyžadují například hrazdu nebo odporové gumy, ale v programu je i modifikace, takže to zvládnete i bez tohoto vybavení. Co se týče modifikací, lze využít jak činky, tak naplněné PET lahve s vodou, nebo po "vojensku" pytle s pískem.

Nejvíce se zapotíte při workoutech Resistance 2, Resistance 3 a Cardio 3. Jako nejjednodušší mi připadal Cold Start.

Nyní přejdeme k jednotlivým workoutům, které najdeme v programu. Prvním z nich je Cardio 1. Cardio 1 se odehrává ve venkovním prostředí, což se mi líbilo, změna oproti tělocvičnám v každém programu. Zde najdete klasické kardio cviky, ale pro mě i nějaké novinky. Obsahuje 3 kola se cviky na horní a dolní část těla s opakováním. Najdeme zde například výpady, angličáky, dřepy, na konci klasické protažení. Těžké, zábavné a účinné kardio.

Resistance 1 je dalším workoutem. Cvičení je velmi rychlé, obsahuje 5 cviků, které se opakují 3krát. Najdeme zde běh na místě, skákání, zvedáky, dřepy, shyby, výpady a jiné. Na konci opakování budete asi nadávat, kdy to skončí. Ale rozhodně si dáte do těla.

Core 1 je workout zaměřený na břicho, můj oblíbený. Tento program má 10 minut a zvládnete ho určitě i v časové tísni. Procvičíte dolní část zad, břišní přímé i šikmé svaly. Cvičení není pomalé, je rychlé, dbejte tedy na opatrnost se zády. Máme zde 10 cviků a 11 opakování. Jsou zde známé cviky, ale osobně mě tento workout bavil.

Cardio 2 má 3 kola a 7 cviků. Ať žijí plyometrické cviky, pokud bylo Cardio 1 náročné, tak dvojka Vás odrovná. Milovníci mountain climbers, sprintu, dřepů a angličáků si přijdou na své. Asi po tomto workoutu budete hledat nohy u sousedů. Plank hop ze stran snad nelze vykonat. :)

Cold Start je takové protahovací kardio cvičení za využití dynamických cviků.

Resistance 2 - síla, síla a síla. 3 kola a 5 cviků. Opět si zaskáčete, uděláte pár výpadů, dřepů, použijete činky na ruce nebo pytel s pískem a na konci nebudete vědět, kde a co děláte. Intenzivní cvičení, které Vaše svaly rozhodně nenechá spát.

Core 2 je 12minutový recept na pekáč buchet. Je to hodně podobné Core 1, ale opakování je více, takže to působí jako těžší cvičení, takže možná ucítíte i nějaké to pálení, pokud ovšem pekáč buchet už máte, nebudete to pro Vás nijak náročné.

Cardio 3 je plyo nářez. Tento workout je tedy úžasný. Úžasně těžký. Bez šance udělat všechny cviky stejně jako na videu. Tři kola po sedmi opakováních, vystřídáte snad všechny možné a nemožné cviky v dost rychlém tempu. Jak se říká takové to klišé, že "jednou jste nahoře, jedou dole", to si budete opakovat často. Nohy opět budou u souseda, ramena a předloktí možná ve sklepě. Tento workout chce natrénovat, tady se nechytám.

Resistance 3 je silový trénink za využití kardia. Dost intenzivní cvičení na nohy, ramena a střed těla. Připravte činky, pytel s pískem, případně hrazdy, ručník, vodu a nové plíce. Chce to naučit se cviky, protože je nejde stíhat, když ten workout neznáte.

Super je, že máte "jen" 22 minut k tomu, abyste udělali něco pro své tělo, zhubnete, vyrýsujete. Cvičení je opravdu těžké, pro začátečníky jej moc nedoporučuji. Musíte stíhat tempo, rozhodně nebudete lelkovat. Po dlouhé době jsem se naučila i nové cviky. Pozadí cvičení a vůbec armádní stránka se mi velmi líbí. Ještě že je zde opět modifikace, protože některé náčiní prostě jen tak někdo doma nemá. Líbí se mi i hudba, která mi občas v programech vadí, a Tony je zde naprosto skvělý. Program se mi velmi líbil.


Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Nadpis:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

20.06.21:49patrikgino - Zdravím nevíte prosím Vás kde je možné koupit 22 minute co..
15.06.06:45daymoon - V rámci rozšiřování obzorů a dalších věcí jsem před pár le..
Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údaje
Copyright © 2010-2017 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2017 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV NOVÉ  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra