Reklama:

Na vaše otázky - výživa (VI.)

Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Výživa

Jakou snídani považujete v objemovém období za nejlepší? Jsou v tuto chvíli vhodné i nějaké suplementy?

Osobně doporučuji vajíčka. Nabízí se řada úprav - vařená, míchaná, omelety ochucené třeba šunkou, sýrem nebo kečupem, člověk pak neupadne do stereotypu. Vycházím také z toho, že ráno máme na přípravu jídla čas, a když zvážím, že oběd či večeře bude zřejmě obsahovat maso, tak z hlediska pestrosti a vyváženosti stravy a zdrojů živin a bílkovin jako takových jsou vajíčka nejlepším řešením.

Coby přílohu můžeš zvolit celozrnné pečivo nebo racio chlebíky, což už ale záleží na každém z nás. K pití je možné připravit čaj, kávu nebo mléko (potom je však vhodné zvážit celkový příjem bílkovin, aby jich v kombinaci s vajíčky a třeba sýrem nebylo v jedné porci příliš).

Ke druhé části tvé otázky: ano, ráno společně se snídaní (resp. po ní) doporučuji použití multivitamínového a minerálového komplexu a nejlépe i kloubní výživy. Přikláním se k názoru, že snídaně by měla být nejvydatnějším jídlem celého dne.

Poté, co se u nás přestaly prodávat doplňky s Ma-Huang, nevím, po čem v době rýsovací diety sáhnout… Vše mi přijde takové neúčinné placebo bez vědecky podloženého účinku. Co byste doporučil z legálních látek vy?

Doufám, že můj názor nebude brán jako reklama, ale z výrobků, které jsem sám zkoušel nebo které používají kluci v mém fitku, mám výborné zkušenosti s Max Leanem nebo s ThermX od Max Muscle, zajímavá byla i ECA od All Stars.

Zase bych si ale dovolil připomenout, že tělo se každé látce postupně přizpůsobuje, tzn. většinou by bylo vhodné dodržet doporučení výrobce, který sám na etiketách zmiňuje užívání maximálně třeba 4krát týdně a podobně. Jsem zastáncem názoru, že je dobré střídat několik výrobků, abychom zmíněné riziko adaptace snížili, resp. oddálili.

Největší podpůrný prostředek pro rýsovací dietu je ale stejně v tobě samém, kdy je nutné mít dostatečnou morální sílu a odhodlání vydat ze sebe maximum svých možností, ať už v tréninku či ve striktní dietě.

Jak brzy po tréninku by se měl člověk najíst a o jaké jídlo by se mělo jednat?

Bezprostředně po tréninku bych doporučil sacharidový nápoj nejlépe s obsahem kreatinu (jak jsem zmínil – CEE nebo Kre-Alkalyn). Poté v rozmezí 60 – 90 minut po skončení by mělo následovat jídlo s přiměřeným obsahem bílkovin (cca 40 g) a sacharidů (cca 80 – 100 g, v obou případech záleží na hmotnosti sportovce). Bílkoviny by měly pocházet z plnohodnotných zdrojů (maso či vajíčka), sacharidy převážně v komplexní formě. Nesmíme zapomenout, že potréninkové jídlo je opravdu velmi, velmi důležité (i když tím neříkám, že by jiná jídla důležitá nebyla).

Jdu-li na trénink třeba už ráno na sedmou hodinu, určitě se mi nechce vstávat o dvě hodiny dříve, abych stihl normální jídlo. Na druhou stranu, pokud se nenajím vůbec, trénink za moc nestojí. Jak to mám řešit?

V podobném případě se většinou doporučuje dát si před tréninkem třeba nějaké ovoce. Já sám jsem praktikoval spíše to, že jsem si dával kávu nebo čaj společně s nějakým spalovačem, resp. stimulantem. Výborné zkušenosti mám v této souvislosti se suplementy, které jsem zmínil před chvilkou u spalovačů.

Jinak si však myslím, že ranní trénink je spíše otázkou zvyku a psychiky, sám jsem někdy býval překvapený, s jakou intenzitou jsem dokázal třeba v předsoutěžní dietě cvičit po ránu po třeba jednom či dvou dnech s minimálním příjmem sacharidů.

Mimochodem, v poslední době experimentuji s výrobkem NO-Xplode (BSN), mám s ním výbornou zkušenost ve stimulaci do tréninku, v prokrvení, ve vnímání svalu během tréninkové jednotky. Ale jak jsem říkal, myslím si, že ranní trénink je spíše v otázce přístupu, motivace, psychickém rozpoložení.

Je mi jen 16 let, chodím cvičit 3 – 4krát týdně, ale rodiče mě nechtějí nechat kupovat doplňky výživy, prý na takové věci mám hodně času. Jak mám ale získat potřebné množství bílkovin? A je v mém věku množství 2 g / kg vůbec potřebné?

Na tvém místě bych se snažil nedělat si z toho takovou hlavu. To, že tě tvoji rodiče nechtějí nechat kupovat drahé doplňky výživy, se musíš snažit chápat. Sám víš, že to v dnešní době není lehké.

Jako zdroj bílkovin můžeš využívat mléko, sýry, tvaroh, když máš možnost i maso – proti němuž, myslím, tvoji rodiče nic namítat nebudou.

Samotnou hranici 2 g na kg váhy bych nebral jako nějakou bariéru ve smyslu, že „jinak to nefunguje“. Každý se snažíme dělat vše co nejlépe podle svých možností, a i když budeš dávat bílkovin méně, výsledky by přicházet měly.

Jako částečné řešení bych si dovolil navrhnout, abys našel třeba nějakou brigádu, ze které by sis sám nákupy proteinových nápojů a nebo i jiných suplementů hradil. Věřím, že kdyby tvoji rodiče viděli tvůj přístup, viděli tvé odhodlání a disciplínu, naučili by se tebe i tvé zájmy respektovat a dělalo by jim to radost.


Diskuse k článku:
Reklama:
Uživatelské jméno:
Heslo:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.

08.01.17:08marci - Chtěla bych se zeptat,kolik sacharidů bych měla přijmout z..
08.04.16:19segesta - Ahoj, chtěla bych se zeptat, jak se má nejlíp jíst na noc...
09.03.19:39seal6 - já bych v Tvým věku nekupoval nic. Uprav stravu a pravidel..
09.03.17:56sendman2 - Dobry den prosim vas co si muzu dovolit koupit vsechno za ..
11.02.17:32Duro - je vhodne postavit na vlneni sacharidov svoj jedalnicek? ..
25.12.21:32snehulak111 - chtel bych se zeptat jak to udelat s vyzivou pri nemoci.. ..
03.04.14:42Miklec - hned nahore pisete ze vejce ke snidani, je jedno kdy si v ..
18.03.21:02Douglas - To Sedmnactka: v tom případě si pročti sekci Pro dívky, ta..+1
18.03.20:21Sedmnactka - Chtěla bych než vložit reakci spíš poradit.Co se týče jíde..
13.03.11:50Deadlift - 10000 kcall je víc než 2300 g bílkovin denně - obávám se ,..
19.02.21:37Borg - No nic, já se poroučím... Howgh.
19.02.21:35Borg - Chudinko, to bude už ta skleróza... Však jsi taky dvakrát ..
19.02.21:10Monsterbad - Tys to vůbec nepochopil a proto by bylo opravdu naivní ode..
19.02.20:34Borg - Ale no tak... Přečti si vedle článek o CKD... :) Nechce se..
19.02.20:18CIZOPASNIK - ale notak, nech plavat kalorie a radeji nam povez jak jsi ..
19.02.20:02Borg - Co jste vy někteří zač? Furt jen převracíte něco do úplně ..
19.02.19:42CIZOPASNIK - ano, mas pravdu, kdyz si das hodne proteinu tak budes v ke..
19.02.19:39Borg - Za málo! Jinak i Maria má pravdu, já sám jím dost pravidel..
19.02.16:38TroSZka - *** editováno (admin) 19.02.2007, 19:03Příspěvek odporují..
19.02.13:56tapulda - dofám, že je za tou dnešní diskusí, která nikam nevedla tl..
19.02.13:51maria - Ospravedlňujem sa , nejako mi to zobralo 2 krát.
19.02.13:45maria - Vynikajúce na chudnutie je pravid.strava, aspoň 5-6 krát d..
19.02.13:45maria - Vynikajúce na chudnutie je pravid.strava, aspoň 5-6 krát d..
19.02.13:39tapulda - ok už se tě zastávat nebudu, mistr freiman, je zřejmě odor..
19.02.12:01Freimen - roger that;-) , příště vstanu dřív a vytřu mu prdel s těmi..
19.02.12:00Monsterbad - Nic osobního. Jen nechci, aby si myslel, že potřebuju zast..
19.02.11:57Freimen - 1. výživa je mé pole působnosti, 2. s Borgem jsem se tu z ..
19.02.11:54Majka - :oD :-9
19.02.11:53Monsterbad - děkuji za obhajobu, již jsem dospělý a snad se zvládnu obh..
19.02.11:52Monsterbad - beru spousty hormonů, hlavně estragon a textosteron.
19.02.11:48tapulda - dík za radu, vyzkouším a dám vědět jak se cítím. Monsterba..
19.02.11:45Freimen - vole, Monsterbad má vlastní webové stránky, kde je víc člá..
19.02.11:43Monsterbad - Vidíš to, jaká jsi piča? Já se s tebou slušně bavím, a ty ..
19.02.11:37Borg - Mosterbad si přečetl článek o CKD a dělá hned chytrýho... ..
19.02.11:32Borg - Protejňák ber ideálně, ráno (kdy je tělo v katabolismu, a ..
19.02.11:29Monsterbad - Tolik bílkovin do sebe nikdo nenacpe? To nemyslíš vážně, ž..
19.02.11:25Borg - Na aminokyseliny kašli... Z nich bych doporušil snad jen B..
19.02.11:20Borg - S těmi kaloriemi máš pravdu... Ale já vycházím, z normální..
19.02.07:18Monsterbad - tloustne se z kalorií, ať jsou z proteinů, sacharidů nebo ..
19.02.00:54tapulda - dík za radu, jak často, stačí večer před spaním, co aminok..
19.02.00:21Borg - Máš pocit, že se organismus vnitřně u plavce, kickboxera, ..
19.02.00:12Borg - Že bys ztloustnul z proteinů,tak toho se obávat vážně nemu..
18.02.23:43tapulda - mám dotaz, které z preparátů jsou vhodné při provozování ú..
21.01.09:59peetthemaster - Ahoj, všude se tady dočítám, jak nabrat a tak..ale já mám ..
20.01.13:14Chemik - S jakou stravou mám začít? aspoň nějakej malej rozpis jíde..
19.01.22:11YUD - Chemiku, chemiku... Jdeš na to přesně obráceně, než bys mě..
19.01.21:52Chemik - Chodím 4x týdně do posilovny a beru Creatin ethyl ester ac..
23.12.15:11chaos - mam podobny problem jako blizard! jen tedy nehraju hokej. ..
12.12.20:23Blizard3 - Zdravím...je mi 16 let a hraju hokej, mám problém s tím ab..
17.06.00:35peetr - NE.Kašli na ně.:-)
16.06.23:21Spolding - Dobrý den,rád bych věděl,jaký je váš názor na falešné &quo..
27.03.21:17Myscho212 - Aké doplnky výživy okrem pangaminu sa dajú kúpiť v lekárni.
21.03.18:30Myscho212 - Aké doplnky výživy sa dajú kúpiť v lekárni. Okrem pangaminu.
11.03.14:34Myscho212 - Aké doplnky výživy sa dajú kúpiť v lekárňach?
09.03.18:06KNM-dracik - Chcel by som sa opýtať, teraz mam tvarovací tréning (rysov..
21.02.11:52T-800 - Mám 22 rokov 183cm,86kg,menšia pneumatika okolo pásu.Chcel..
Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:
Víte, že...
...poslední objednávka v obchodě
Ronnie.cz byla před 37 sekundami?



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údaje
Copyright © 2010-2017 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2017 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV NOVÉ  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra