Reklama:

Základní principy výživy
pro začátečníky

Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Začátečníci

Uživatelské jméno:
Heslo:
Nadpis:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.
Před napsáním příspěvku nepřehlédněte pravidla diskusí. Děkujeme za jejich dodržování.
Názory, které čtenáři považují za kvalitní:
+2 hlasy mia.cw - Nápodobně. Příští rok dokončuju studium výživy na VŠ a zam..

Hodnocení: 0
Ivbunka: Protein
Vloženo: 13:41:33, 11.08.2016 | profil autora
Prosím o radu, čím nahradit klasické proteinové nápoje složené z živočišných - mléčných bílkovin. Trpím nesnášenliívostí kaseinu a po užívání delším jak 5 týdnů mám už problém. Děkuji

Hodnocení: 0
mia.cw: Re: Protein
Vloženo: 15:40:29, 11.08.2016 | profil autora
Dobrý den, pokud máte alegii pouze na bílkovinu kravského mléka, doporučuji Vám vaječný protein (egg albumin)

Hodnocení: 0
Brotas: Strava
Vloženo: 17:31:43, 29.05.2015 | profil autora
Dá to 1750-2200 kcal , ale tady nejde o kalorie až tak. Cukr je pouze dodání energie a tu bereš i z těch tuků hlavní jsou bílkoviny klidně víš jak 2g na kg není problém 3g na kg tak se nabírá podle mě. Nesmí chybět cukry a tuky, ale s mírou ta éra kdy se jezdilo 500-800 g cukrů denně je dávno pryč.

Hodnocení: 0
Brotas: Strava
Vloženo: 23:58:21, 28.05.2015 | profil autora
S bílkovinama souhlasím , jak má začátečník nabrat lépe než 2 g bílkovin x kg těl. váhy. Zdravé tuky a vitamíny rozpustné v tucích jsou pomíjeny, ale tuk mně osobně dělá s tělem neplechu dám 40-60 g tuků denně a bohatě to stačí a cukry bych dával tak těch 150-300 denně bohatě stačí.

Hodnocení: 0
Big Muscle: Re: Strava
Vloženo: 10:41:26, 29.05.2015 | profil autora
Jak má začátečník nabrat lépe? Tak, že bude jíst dostatek kvalitních kalorií. To, co jsi napsal ty, dá (pro 80 kg týpka) v nejlepším případě (když beru ty horní hodnoty) cca 2300 kcal a to je tak pro 50 kg holku.

Hodnocení: 0
jim1282: Strava
Vloženo: 20:04:00, 28.05.2015 | profil autora
Celkem by mě zajímal, co budou všichni tito kritici říkat na tvrzení jedno lékaře. \\\\\\`Ideální pro lidské tělo by bylo, aby přísun potravy byl kontinuální,nejlépe kdyby byl napojený na infuzi a 24 hodin by mu šlo do těla stejné množství energie. To by bylo ideální pro všechny hormonální regulace v organismu.\\\\\\`

Hodnocení: 0
mia.cw: Re: Strava
Vloženo: 20:46:02, 28.05.2015 | profil autora
Ona parenterální výživa nezatěžuje zažívací trakt, tudíž nezpůsobí tak prudké změny (sekrece hormonů, rychlý vzestup glykémie, ...) a je plně vstřebatelná, narozdíl od tuhé stravy, která musí být nejdřív rozštěpena a většinou je trávena se zbytky. Na druhou stranu zase infuze bez příjmu pevné stravy způsobí degenerativní změny na zažívacím traktu, který není dostatečně stimulován stravou k činnosti (je to méně fyziologické). Takže bych to jako nějaký ideál neoznačovala.

Hodnocení: +1
jim1282: Re: Strava
Vloženo: 22:19:26, 28.05.2015 | profil autora
Spíše jde o to, že toto tvrzení spíše nahrává variantě více menších porcí. Tímto vůbec netrvdím, že je to jediná správná varianta stravování. Ale není ani tak špatná, jak se tu prezentuje.

Hodnocení: 0
Pr!nc: Re: Strava
Vloženo: 22:28:16, 28.05.2015 | profil autora
To by mě tedy zajímalo, jaký to byl lékař. Obecně mají lékaři velmi povrchní znalosti o výživě, pokud to nejsou např. gastroenterologové nebo onkologové, kde se strava musí velice řešit. Jinak to, co píša mia.cw, je pravda, proto se parenterální strava volí opravdu v urgentních případech, kdy se strava do střeva dát nedá. Jinak ke článku samotnému - je plný polopravd a mýtů, které se naštěstí v tomto sportu již daří odbourávat.

Hodnocení: +1
DiamonD123: Re: Strava
Vloženo: 22:54:28, 28.05.2015 | profil autora
Od toho jsou ve zdravotnictví nutriční terapeuti viď Péťo

Hodnocení: 0
Seazer: Re: Strava
Vloženo: 22:56:48, 28.05.2015 | profil autora
Chvála Bohu že v kulturistice je těch odborníků plno. Hned víme kam si chodit pro řady

Hodnocení: 0
jim1282: Re: Strava
Vloženo: 22:58:18, 28.05.2015 | profil autora
Na těch polopravdách v minulosti i současnosti udělalo velké množství cvičenců velmi dobré formy. Úplně hloupé a nefunkční to tedy nebude. Ten lékař je Prof. MUDr. Libor Vítek, PhD, MBA. Než budete zpochybňovat jeho znalosti, tak si o něm něco přečtěte.

Hodnocení: 0
fismaistr: Re: Strava
Vloženo: 23:19:33, 28.05.2015 | profil autora
jim1282 ná vlastně taky pravdu , nejlepší je si to zkusit více cestama a pak si vybrat co je pro člověka nejlepší.

Hodnocení: +2
mia.cw: Re: Vážně?
Vloženo: 13:55:07, 28.05.2015 | profil autora
Nápodobně. Příští rok dokončuju studium výživy na VŠ a zaměřuju se na výživu sportovců. Když čtu některé články a názory týkající se stravy, nevím, jestli se smát nebo z toho brečet, jaké nesmysly se lidem radí. Myslela jsem, že mýty týkající se kulturistické diety už dávno pominuly, nicméně tento článek mě vyvedl z omylu. Ať mi nikdo neříká, že začátečník musí cpát 2g bílkovin a kvanta sacharidů a k tomu využívat ještě suplementy. Vždyť ani nemá vybudovanou svalovou hmotu, která by takové množství potřebovala. Zajímavé je taky, že autor uvádí riziko sníženého příjmu cholesterolu, pokud je ve stravě tuků málo, ale vůbec se nezmiňuje třeba o vitaminech rozpustných v tucích. K dalším věcem se ani nevyjadřuju (strava 7x denně). Neberte mě za zlé, nechci hatovat ničí názor, ale musela jsem vyjádřit svůj pohled na věc.

Hodnocení: -1
festik: O.o
Vloženo: 08:42:31, 28.05.2015 | profil autora
Vazne tyhle clanky jeste nekdo pise a nekdo jim to postupe?

Hodnocení: 0
Novic: No hate...
Vloženo: 22:15:36, 27.05.2015 | profil autora
Nic ve zlém, ale tyto výživové tvrze bych spíše nazval nejčastějšími mýty (dogmaty)... ať už se jedná o počet jídel/den nebo zaplácnutí tvarohem před spánkem... Na druhou stranu uznávám, že každý začátečníkem si tímto začarovaným kruhem musí projít, takže pokud to slouží k tomuto účelu...

Hodnocení: -1
Blackoff: Vážně?
Vloženo: 20:15:05, 27.05.2015 | profil autora
Dokud jsem nedočetl k sedmičce, tak jsem si myslel, že to jsou věci, co by člověk neměl dělat. Až u sedmičky jsem se zarazil a zjistil jsem, že je co celé míněné vážně

Hodnocení: 0
fismaistr: .
Vloženo: 14:27:31, 27.05.2015 | profil autora
Hmmm, nevím proč každého odrazují od těch tuků.Já bych se naopak vůbec nebál zařazení více tuků na úkor cpaní do sebe kvanta sacharidu(3x-4x tolik jako bílkovin).

Hodnocení: 0
Muflon: Re: .
Vloženo: 17:12:59, 27.05.2015 | profil autora
Presne. Obzvlast v diete si myslim ze ponizeni sacharidu pod `unosnou` mez muze clovek skvele kompenzovat kvalitnimi tuky. Pripada mi to jako zaklinadlo takova ta super veta 0%tuku... pritom to pranic neresi. Pokud clovek cvici a zajima se tak je mu jasne ze fritovany syr asi ideal nebude. Ale olivovy olej na salat nebo orechy atp nicemu neublizi.

Hodnocení: 0
Big Muscle: Re: .
Vloženo: 19:02:09, 27.05.2015 | profil autora
Já občas nechápu, proč u těhle článků o stravě je zmíněno, že kdo chce přibrat, tak se musí ládovat sacharidama, ale tuky jsou zmíněné jenom tak naokraj. Přitom ta živina je stejně důležitá, možná bych řekl i důležitější. A ani nevidím důvod, proč vyřazovat zrovna máslo... A další věc - radit jíst 6-7x denně? No to potěš. Určitá pravidelnost je určitě důležitá, ale tohle je nejlepší cesta do pekla.

Hodnocení: +1
fismaistr: Re: .
Vloženo: 23:14:01, 27.05.2015 | profil autora
Já mám ted za den 6 -7 jidel( počítám tam i 2 proteinové shaky), a snažím se řídit ted podle rad Johna Meadowse,Polyquina, Borise Oravy. Co nejvíc jídel mít tuk+bílkovina a většinu sachru dát do postworkoutu a dalšího jídla.Uvidíme co to udělá s tělem:)







Jméno: pamatovat
Heslo:



Erasport, s. r. o. • Svahová 1537/2, 101 00 Praha 10 - Vršovice • IČ: 29052131, DIČ: CZ29052131 • Kontaktní údaje
Copyright © 2010-2017 Erasport, s. r. o. • Copyright © 2001-2017 Ronnie.cz • Ronnie.cz je registrovaná ochranná známka. • Historie změn
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Ronnie.cz je bez písemného souhlasu společnosti Erasport, s. r. o. zakázáno.
Vyhledávání:
RSS     Internetový magazín  ::   Sportovní obchod  ::   Fitness TV NOVÉ  ::   Diskusní fórum  ::   Fitness akademie  ::   Fitness centra