Prodlouženo do pátku!
Protein Smart Whey v akci 1+1
Na výběr ještě 6 příchutí, dvě z nich se dnes vyprodají. Více zde.

Recenze:
Posilování středu těla - anatomie

Každý pohyb, který během dne uděláte, zcela závisí na svalech středu těla. Ty totiž stabilizují trup a pánev a umožňují končetinám, aby se správně pohybovaly. Se silnými svaly středu těla bude Váš pohyb účinnější a snadnější. Ale jak je správně procvičit a posílit? Tato kniha Vám pomůže začít. Dozvíte se, které svaly do této skupiny patří a také jak vzájemně spolupracují. Poté se naučíte širokou škálu cviků, které tyto významné svaly stabilizují a posilují, včetně cviků na pěnovém válci, díky nimž cvičení získá úplně nový rozměr.

Barevné fotografie a ilustrace Vám ukážou, jak se klíčové svaly zapojují v každém cvičení. Přehledné návody ke cvičení krok za krokem a vzorové tréninky Vám pomohou zaměřit se na břišní svalstvo a další svaly středu těla.

Uvnitř naleznete také velký barevný plakát s podrobnými anatomickými popisy a klíčovými cviky, díky kterým bude Vaše tělo silné a zdravé.

Kniha Posilování středu těla - anatomie je rozdělena do celkem 5 velkých kapitol. Úvodní stránky se nám pokouší přiblížit problematiku, která se váže ke svalům středu těla. Dozvíte se, co je to neutrální postavení páteře, a na dvojstránce pak máte možnost seznámit se se svaly celé postavy v pohledu zepředu i zezadu. Každý sval nese svůj název, který je zde uveden pouze v češtině, což je podle mě maličko škoda a publikaci to možná ubírá na odbornosti. Popravdě oblý přivraceč mi zní opravdu trochu zvláštně.

První kapitola je věnována protažení. Před každým cvičením, posilováním, prostě před každou pohybovou aktivitou by mělo mít své místo kvalitní protažení. O strečinku jsme si už povídali dříve, tedy chcete-li, můžete si vhodné protahovací cviky zvolit klidně z této publikace. Pokud jste zastánci hesla "stručně a jasně", pak Vám autorka na těchto stránkách nabízí sadu cviků, které jsou určeny k protažení všech hlavních svalů, od krku přes záda, paže a dolní končetiny, které budete při posilování středu těla používat a které by tak mohly být náchylné k drobným zraněním. Název cviku, v němž je obsažena svalová skupina, kterou budete protahovat, je výrazně uveden na každé stránce této kapitoly. Vlevo svislý nápis určuje, v které z pěti kapitol se nacházíte. Co Vás upoutá nejspíš na první pohled, jsou fotografie, na nichž je provedení cviku znázorněno. Najdete zde vždy výchozí pozici a konečnou pozici cviku spolu s textem, jak cvik provádět. Šedožlutá tabulka Vám prozradí, pro které svaly je daný cvik nejlepší, druhá tabulka Vám pak dá ještě doplňující upozornění, jak cvik provádět správně. V případě, že základní provedení cviku již zvládáte, je zde pro Vás připravena modifikace obtížnější varianty. Na ilustračním obrázku vidíte zakreslené svaly, které právě "trápíte" cvičením.

Další kapitoly jsou zaměřeny na samotné posilování. Cviky rozdělené do celků "Na posílení stability svalů středu těla", "Na zvýšení síly svalů středu těla", "Nová dimenze na pěnovém válci" nesou svá pojmenování, takže jestli se Vaším oblíbeným cvikem stane boční pozice desky, břišní výkop nebo mačkání citronu, to už záleží čistě na Vás. Charakter grafické úpravy cviků je v publikaci podobný. K tabulkám "Nejlepší pro" a "Provádějte cvik správně" přibyla ještě další, a to "Rychlý průvodce", v němž se dozvíte cíl cviku a kdy není vhodné daný cvik provádět. Nová dimenze na pěnovém válci Vám představí snadno dostupnou a účinnou pomůcku pro posilování svalů středu těla. Pokud doma pěnový válec nemáte a nemůžete jej nikde sehnat, pak Vám autorka nabízí domácí řešení.

V samém závěru knížky najdete tři ukázkové vzorové tréninky pro posílení svalů středu těla.

Co mě osobně na této knize zaujalo či nezaujalo? Začněme snad tím pozitivním - mít takhle hezky pohromadě zásobu cviků, které se zapojují do posilování svalů středu těla, je určitě dobré a praktické. Protože člověk je od přírody tvor líný, tudíž není nic snazšího než otevřít knížku a začít cvičit. Další kladnou informací pro mě bylo, že autorka je specialistka v oboru fyzioterapie a pilates, takže to zajišťuje u cviků určitou známku kvality. Fotografie jsou názorné a celá kniha je přehledná a dobře se v ní čtenář orientuje. Bohužel tato řada publikací pro mě ztratila svůj půvab spolu se ztrátou kreslených ilustrací. Současné umělé bytosti na mě dojem příliš neudělaly. To je ale, dejme tomu, subjektivní názor, který ne každý musí sdílet spolu se mnou. Co už není subjektivním názorem, je to, že u cviků, které se zaměřují na střed těla, na břišní svalstvo, na bránici, bych očekávala, že zde bude zmíněna i vcelku podstatná role dýchání během provádění cviků. Vždyť to je nedílnou součástí každého takového cvičení! Plakát s anatomickými ilustracemi, který je součástí knihy, je zajisté příjemným zpestřením.

• úplný název: Posilování středu těla - anatomie
    Váš ilustrovaný průvodce k vybudování silných svalů středu těla
  • autor: Abigail Ellsworthová
  • rok vydání: 2014
  • počet stran: 160 + 1 přiložený plakát

O autorovi:

Autorka Abigail Ellsworthová je specialistka v oboru fyzioterapie a pilates. Publikovala několik studií o aktivitě svalů těla a o nejúčinnějších typech cvičení, specializuje se na stabilitu svalů středu těla a rehabilitaci páteře, přednášela mimo jiné pro the Nicholas Institute of Sports Medicine and Athletic Trauma, the New York State Reflexology Association a pro the American Heart Association.

Knihu můžete zakoupit zde: Posilování středu těla - anatomie