Reklama:

Kamila Ďuricová
- nejúspěšnější Češka Reebok
CrossFit Games Open 2013

03. 05. 2013
Ronnie.cz > Kulturistika a fitness > Osobnosti

Kamila Ďuricová je žena sportem odchovaná a sportem zocelená a možná že i díky tomu toho v životě zvládá víc než mnozí jiní. Vždyť kolik dalších žen by bylo schopných cvičit ještě den před porodem a do tréninku se vrátit pouhé dva týdny po něm? A kolik by jich dokázalo dělat tři sporty na vysoké úrovni najednou a k tomu ještě trénovat jiné, opečovávat malé dítě a starat se o chod domácnosti? I když je to honička, Kamila tohle vše zvládá, protože sport prostě k jejímu životu patří.

Tato sportovkyně duší i tělem si za svůj život prošla řadou sportovních aktivit. Vyzkoušela si gymnastiku, atletiku, tanec, balet, také parašutismus, ale nakonec zakotvila u bojových sportů, konkrétně u boxu a kickboxu, kde v druhém jmenovaném dokonce vybojovala titul vicemistryně světa. A aby toho nebylo málo, Kamila pro sebe našla ještě další sport do třetice. Je jím CrossFit a Kamila Ďuricová v něm získala během letošních Reebok CrossFit Games Open první místo mezi českými ženami.

Kamčo, s tebou se už čtenáři Ronnie.cz měli možnost seznámit prostřednictvím jednoho rozhovoru, ten se ale týkal kickboxu a boxu. Co to, že jsi přesedlala na CrossFit?

Nepřesedlala. Box i kickbox dělám stále a kickbox také vyučuji. Důležitou součástí přípravy pro bojové sporty je i silový trénink, takže cesta ke CrossFitu byla docela přirozená.

CrossFit sis vyhlédla sama, nebo tě k němu někdo přivedl?

Byla to náhoda. Dělala jsem kickbox, než jsem otěhotněla, ale dva týdny po porodu už jsem zase začala cvičit. A tehdy se mi přes kamarády, co také dělají bojové sporty, naskytla příležitost jít si vyzkoušet CrossFit. A jelikož jsem vždycky měla ráda kruhové tréninky, byl pro mě CrossFit přímo ideální.

Box, kickbox, CrossFit. Dá se vůbec trénink všech těch tří sportů najednou zvládnout?

Nebudu nic zastírat, je to honička, ale k sobě se to krásně hodí. Díky CrossFitu jsem třeba získala větší sílu úderu a přitom jsem neztratila na rychlosti.

Tvé zkušenosti s gymnastikou a s atletikou z dřívějších let zas dobře prospívají CrossFitu. Jsou gymnastické a atletické disciplíny tvou silnou stránkou?

Určitě. I když jsem už určité pokroky udělala i v silových disciplínách, sedí mi stále nejvíc cvičení bez zátěže a cvičení založené na kardiu.

Každopádně i silově na tom musíš být dobře, jelikož musle-upy, nebo chest to bar pull-ups byly úkoly nad síly velké části žen, nikoli ale nad tvoje.

Mně tyto cviky nevadí. Třeba muscle-up jsem loni ještě neudělala, ale letos už je zvládám a popravdě řečeno, mám je i docela ráda.

I to ti určitě pomohlo k dosažení nejlepších výsledků mezi českými závodnicemi v letošních Open. Jak si toho ceníš a jaké jsou pocity?

Mám z toho hrozně dobrý pocit, ale na druhou stranu, když to člověk srovná s těmi nejlepšími ženskými výkony ve světě, je to pořád hodně málo. Takže člověk nikdy nemůže být spokojený s relativně dobrým výsledkem, protože ví, že to jde ještě dál.

Co tebe nejvíc brzdí v tom, abys mohla být ještě dál?

Hlavní důvod je nedostatek prostoru, času a financí, kterými ti nejlepší na světe disponují, a pak je to u mě i o hlavě. U mě je to často o hlavě. Tělo dokáže pracovat víc, než si myslíme, a i když jsme unavení, často zjistíme, že tělo by mohlo jít ještě dál a že by to vydrželo, jenže člověk to dřív vzdá v hlavě.

Každopádně jsi stejně ale vydržela víc než všechny ostatní české ženy, přestože CrossFit děláš jen něco málo přes rok. Čím myslíš, že to je?

To nedokážu říct. Ale je jedna věc, kterou si přenáším do CrossFitu z bojových sportů, a tou je, že jsem zvyklá v posledních 10 - 15 vteřinách kola zamakat ještě víc než ze začátku. To dělám i v CrossFitu, takže jsem i na konci workoutu schopná ještě přidat.

To je určitě velká deviza. Ovšem ke CrossFitu patří také něco, v čem ti ani bojové sporty nepomohou, a to jsou vzpěračské disciplíny. Jak se pereš s nimi?

Vzpěračské techniky jsou opravdu složité a je strašně těžké se je naučit správně. Všichni je v CrossFitu tak nějak cvičíme, ale děláme při nich spoustu chyb.

Někteří crossfiteři právě z toho důvodu chodí na speciální technické hodiny. Nepřemýšlíš o tom také?

Strašně ráda bych chodila k nějakému specialistovi, ale to už bohužel do svého rozvrhu nenacpu.

To při tvém vytížení chápu. Vrátím se ale ještě k letošním Games. Byly tvé první?

Ne, účastnila jsem se už loňských, které jsem zkoušela v době, kdy jsem CrossFit dělala asi tři měsíce. Tehdy jsem od toho nic nečekala, chtěla jsem si to prostě jen zkusit a mít nějaký cíl. Když má člověk cíl, cvičí se mu mnohem lépe, než když trénuje jen tak.

Také to byla určitě dobrá zkušenost pro letošek. Přinejmenším ti asi ukázala, kde máš slabiny a na čem je třeba zapracovat.

Určitě. Věděla jsem třeba, že mi nešly wall bally, které nemám ráda. Ne, že by se můj vztah k nim letos nějak výrazně zlepšil, ale rozhodně jsem v nich od loňska mnohem lepší.

Zaměřovala jsi svůj trénink během roku cíleně na co nejlepší výsledky v Games?

Nezaměřovala jsem se vyloženě na Games, jen jsem se během celého roku snažila dopilovávat věci, které mi nejdou. Kdybych se zaměřila jen na CrossFit Games, asi bych si nechala víc prostoru na regeneraci a odpočinek.

Co tvůj režim během Open? Přizpůsobovala jsi ho nějak tomu, abys měla co nejvíc síly na plnění soutěžních workoutů?

Musím přiznat, že ani ne. Cvičila jsem jako vždy předtím, měla jsem své běžné tréninky boxu i kickboxu a také jsem trénovala lidi. Doufala jsem, že se to na mých výkonech při workoutech neprojeví, ale jak už jsem zmínila, měla jsem asi víc času a pozornosti věnovat odpočinku.

Příště. (smích) Pod jakou tělocvičnou vlastně cvičíš a panovala tam soutěžní atmosféra?

Cvičím v CrossFit Committed a o víkendech, když jsme měli workout, tam byla vždy skvělá atmosféra. Přišla nás podpořit spousta lidí, takže to člověka nutilo vydat ze sebe všechno.

Máš tam nějakou soupeřku, se kterou se dokážete vzájemně dobře vyhecovat?

Hecovaly jsme se s kamarádkou Luckou, ale také i s kluky.

Velkou soupeřkou by ti byla v rámci Čech určitě Pavla Kladivová, kdyby nemusela kvůli úrazu odstoupit. Sledovala jsi ze začátku její výsledky?

My jsme s Pavlou cvičily, takže se známe.

Dokázala bys srovnat tvoje a její kvality v CrossFitu?

Pavla je určitě o hodně silnější než já. Dělala vzpírání, takže má pro CrossFit perfektní předpoklady.

Ty máš zas za sebou gymnastickou a atletickou přípravu, což se také počítá. Co ambice? Máš v CrossFitu nějaké? A jsi vůbec ambiciozní?

Ambiciozní asi svým způsobem jsem, protože vždy, když něco začnu, chci to dotáhnout do konce, nebo alespoň na nějakou slušnou úroveň. A co se týká ambic v CrossFitu, určitě bych se chtěla zas příští rok zúčastnit Games a posunout se zas o kousek dál, když to bude možné. Ale když to nedopadne, také se z toho nezblázním, protože vím, že jsou i důležitější věci v životě.


Pětice nejlepších závodnic Open 2013 z Čech

pořadí jméno workout 1 workout 2 workout 3 workout 4 workout 5
1. Kamila Ďuricová 4 (150) 3 (308) 2 (242) 1 (74) 1 (71)
2. Lucie Lenďáková 5 (150) 1 (321) 3 (240) 2 (66) 4 (55)
3. Livie Szencziová 2 (151) 5 (292) 4 (240) 6 (61) 3 (60)
4. Adéla Kolmanová 8 (150) 6 (286) 1 (250) 6 (61) 2 (69)
5. Lenka Ryšánková 7 (150) 4 (301) 6 (240) 4 (63) 4 (55)

Kompletní výsledky naleznete na oficiálních stránkách soutěže Reebok CrossFit Games 2013.



Související články:

Diskuse k článku:
Reklama:
...
Uživatelské jméno:
Heslo:
Nadpis:
Text:
...
Upozornit na novou odpověď e-mailem.

06.05.14:0669atfsu - nejsi divnej, Kamca je kocka a super zenska ;)
03.05.13:28TheCory - V obličeji dívka a tělo, které by si přáli mnozí kluci :-)..+3
Zobrazit všechny příspěvky







Jméno: pamatovat
Heslo:
Víte, že...
...poslední objednávka v obchodě
Ronnie.cz byla před 2 sekundami?



Ronnie.cz (c) 2001 - 2012
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s. r. o.
Vyhledávání:
ronnie.cz e-shop - sportovní výživa (ČR) e-shop - sportovní výživa (SR) trenérská škola diskusní fórum   RSS
AktuálněZačátečníciPro dívkyTréninkVýživaSuplementaceMotivaceOsobnostiSoutěžeFotogalerieOstatní